e-Toll – A MOHAnet Elektronikus Útdíj programja
forrás: Prím Online, 2013. november 14. 08:15
Az Európai Elektronikus Útdíj Szolgáltatás irányelveinek megfelelően 2013. július 1-től Magyarországon is bevezették a megtett út kilométerszámával arányos útdíj fizetési rendszert. A piaci változásokhoz alkalmazkodva a MOHAnet Mobilsystems Zrt. létrehozta a Mobiletrack és az e-Toll nevű Elektronikus Útdíj programját, mellyel lehetővé teszi partnereinek azt, hogy professzionálisan és kedvező feltételek mellett tudják kiszolgálni ügyfeleiket.
A fuvarozók évek óta kérték, hogy ha már a környező országokban útdíjat kell fizetni, nálunk is vezessék be a rendszert. Azzal érveltek, hogy egy kassai fuvarozónak olcsóbb Pozsonyba Magyarországon keresztül szállítani. Amikor július 1-től az Európai Elektronikus Útdíj Szolgáltatás irányelveinek megfelelően bevezették a megtett út kilométerszámával arányos útdíj fizetési rendszert, az első esemény a rendszer átmeneti összeomlása volt. Az e-útdíj indulását téves számlázások, kilométeres sorok, tájékozatlan külföldi fuvarosok jellemezték. Úgy tűnik, a fuvarozók egy része az e-útdíj rendszer stabilizálódásáig kivárt a beszerzéssel, bár az informatikai rendszeren még van mit fejleszteni – derül ki azokból a felmérésből, amelyben a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság a magyarországi használatarányos elektronikus útdíj bevezetésének értékelését kérte a felhasználóktól.
Mindenesetre az augusztusihoz képest többszörösére nőtt szeptemberben az útdíj bevalláshoz szükséges fedélzeti egységek (OBU) iránti érdeklődés. Amíg júliusban a fuvarozók szinte válogatás és alaposabb mérlegelés nélkül igyekeztek beszerezni az OBU-kat, addig napjainkra jelentősen tisztázódott a helyzet, és a magasabb szolgáltatási tartalommal rendelkező eszközöket keresik. A fedélzeti egységek lényegesen egyszerűbbé teszik a használatarányos útdíjfizetést. Ráadásul mivel az OBU által kiküszöbölhetők az emberi hibák, elkerülhetők a téves útvonaltervezésből, vagy a sofőrök esetleges tévedéseiből származó többletköltségek. A többletköltségek elkerülése annál is inkább lényeges, mert sávosan egyre többet kell fizetni a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti tehergépkocsikra, vontatókra (ideértve a nyerges vontatót is), valamint az ilyen gépjárműből és az általa vontatott pótkocsiból, félpótkocsiból álló járműszerelvényekre. A rendelet értelmében ugyanis a fizetendő díj nagyságát a használt útszakaszok alapján számítják ki, de a végösszeg az adott gépjármű tengelyszámától és a motor környezetvédelmi besorolásától is függ.
A piaci változásokhoz alkalmazkodva a MOHAnet Mobilsystems Zrt. létrehozta a Mobiletrack + e-Toll nevű Elektronikus Útdíj programját, amellyel lehetővé teszi partnereinek, hogy a legkedvezőbb feltételek mellett tudják kiszolgálni ügyfeleiket. E lehetőség a MOHAnet meglévő és új partnerei számára is elérhető, melynek keretében kedvező készülék-, és előfizetés vásárlásra nyílik lehetőség. Az egységes rendszerben működő szolgáltatás az egész ország területén elérhető, s a megváltozott jogszabályok révén lehetőség van arra, hogy a korábbiaknál kedvezőbb feltételeket biztosítson a cég a partnerhálózatnak és ügyfeleknek egyaránt.
A MOHAnet fejlesztéseinek köszönhetően e program keretében két különböző készülék is szerepel a kínálatban: az újdonságnak számító Vario Pass ’n’ Go mobilkészülék kizárólag elektronikus Útdíj-szolgáltatásra alkalmas, és egyszeri beszerzési díj ellenében, havidíj nélkül két évig használható.
A másik lehetőség a járműfelügyelettel kiegészített Elektronikus Útdíj szolgáltatás, amit a Navigátor készülék biztosít felhasználói számára. Mindkét készülék rögzíti a megtett útvonalat, majd továbbítja az adatokat az Állami Autópályakezelő Zrt. adatközpontja felé, akik ez alapján számítják ki a fizetendő útdíj mértékét, melyet automatikusan levonnak a
fuvarozók által feltöltött egyenlegből.
A témáról bővebben a http://www.mohanet.hu/e-utdij---e-toll, vagy a http://mobiletrack.hu/ linkeken olvashatnak.
Mindenesetre az augusztusihoz képest többszörösére nőtt szeptemberben az útdíj bevalláshoz szükséges fedélzeti egységek (OBU) iránti érdeklődés. Amíg júliusban a fuvarozók szinte válogatás és alaposabb mérlegelés nélkül igyekeztek beszerezni az OBU-kat, addig napjainkra jelentősen tisztázódott a helyzet, és a magasabb szolgáltatási tartalommal rendelkező eszközöket keresik. A fedélzeti egységek lényegesen egyszerűbbé teszik a használatarányos útdíjfizetést. Ráadásul mivel az OBU által kiküszöbölhetők az emberi hibák, elkerülhetők a téves útvonaltervezésből, vagy a sofőrök esetleges tévedéseiből származó többletköltségek. A többletköltségek elkerülése annál is inkább lényeges, mert sávosan egyre többet kell fizetni a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti tehergépkocsikra, vontatókra (ideértve a nyerges vontatót is), valamint az ilyen gépjárműből és az általa vontatott pótkocsiból, félpótkocsiból álló járműszerelvényekre. A rendelet értelmében ugyanis a fizetendő díj nagyságát a használt útszakaszok alapján számítják ki, de a végösszeg az adott gépjármű tengelyszámától és a motor környezetvédelmi besorolásától is függ.
A piaci változásokhoz alkalmazkodva a MOHAnet Mobilsystems Zrt. létrehozta a Mobiletrack + e-Toll nevű Elektronikus Útdíj programját, amellyel lehetővé teszi partnereinek, hogy a legkedvezőbb feltételek mellett tudják kiszolgálni ügyfeleiket. E lehetőség a MOHAnet meglévő és új partnerei számára is elérhető, melynek keretében kedvező készülék-, és előfizetés vásárlásra nyílik lehetőség. Az egységes rendszerben működő szolgáltatás az egész ország területén elérhető, s a megváltozott jogszabályok révén lehetőség van arra, hogy a korábbiaknál kedvezőbb feltételeket biztosítson a cég a partnerhálózatnak és ügyfeleknek egyaránt.
A MOHAnet fejlesztéseinek köszönhetően e program keretében két különböző készülék is szerepel a kínálatban: az újdonságnak számító Vario Pass ’n’ Go mobilkészülék kizárólag elektronikus Útdíj-szolgáltatásra alkalmas, és egyszeri beszerzési díj ellenében, havidíj nélkül két évig használható.
A másik lehetőség a járműfelügyelettel kiegészített Elektronikus Útdíj szolgáltatás, amit a Navigátor készülék biztosít felhasználói számára. Mindkét készülék rögzíti a megtett útvonalat, majd továbbítja az adatokat az Állami Autópályakezelő Zrt. adatközpontja felé, akik ez alapján számítják ki a fizetendő útdíj mértékét, melyet automatikusan levonnak a
fuvarozók által feltöltött egyenlegből.
A témáról bővebben a http://www.mohanet.hu/e-utdij---e-toll, vagy a http://mobiletrack.hu/ linkeken olvashatnak.
Kapcsolódó cikkek
- Egy új tervezőszoftverrel spórolhatnak a fuvarozók
- Ilyen lehet 2015-ben az e-útdíj rendszer
- Három hónapos az e-útdíj
- M2M oktatást indít a MOHAnet
- Nyelvoktató program mobilra
- Elindult az e-útdíj rendszer
- A CeBIT-en kezdi a terjeszkedést a MOHAnet
- Kalmár-díjjal jutalmazta Havasi Zoltán fejlesztését az NJSZT
- Újabb elismerésben részesült a Telemedbook
- Közép-Kelet Európa legjobb informatikai fejlesztése a Telemedbook
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
2024. november 4. 11:39