Megvannak az InnoApps verseny győztesei
Fiatal fejlesztők mutatták be innovatív alkalmazásaikat az InnoApps versenyen, amelynek célja, hogy a közösségi bevonást elősegítő mobilalkalmazások fejlesztését ösztönözze. A kezdeményezés mögött a Huawei Technologies, a Microsoft és a European Young Innovators Forum (EYIF) áll.
A verseny győzteseit a november végén Brüsszelben megrendezett "Learning by creating with social media and apps" nevű rendezvényen hirdették ki. Az első díjat a Szlovéniából érkezett, 25 éves Tomaž Ščavničar nyerte el START nevű alkalmazásával, amely kezdő vállalkozók számára könnyíti meg új vállalkozásuk online elindítását és fejlesztését. Az alkalmazás segítségével egyszerűen továbbfejleszthetők a kezdeti ötletek, emellett lehetővé teszi az együttműködést számos potenciális vállalkozó között.
"Az alkalmazás célja, hogy megkönnyítse az ötletek kidolgozását. Segítségével projekteket hozhatunk létre, az ötletnek megfelelő üzletimodell-sablont választhatunk ki, képeket oszthatunk meg és feladatokat adhatunk ki, valamint nyomon követhetjük a költségeket. Innentől kezdve a siker már csak rajtunk múlik." - mondta Tomaž, amikor bemutatta alkalmazását a zsűrinek.
A döntőbe többek között az alábbi, legkreatívabbnak ítélt ötletek is bejutottak:
CanEat (legjobb női fejlesztőnek járó díj): a 19 éves, angol Elizabeth Cotton által fejlesztett alkalmazás meghatározott étrendi követelmények alapján mutatja meg a felhasználónak, hogy tartózkodási helyének közelében merre talál az igényeinek megfelelő menüt kínáló éttermeket és áruházakat. Így a felhasználó részletes információk birtokában döntheti el, hol szeretne étkezni.
TagTagCity (második helyezett): a spanyol Natalia Vicente alkalmazása lehetővé teszi az idegenforgalmi látnivalók, szolgáltatások és vállalkozások számára, hogy az általuk nyújtott különleges értékeket bemutassák látogatóiknak. Az alkalmazás QR-kódok és geotagging révén teremt online és offline kapcsolatot a felhasználó és környezete között.
WayUpTo (közönségdíj): a szlovén Gregor Spagnolo által fejlesztett alkalmazás új alapokra helyezi a hallgatóság, az előadók és a konferenciaszervezők közötti interakciót, valamint hatékony, közel valós idejű kommunikációval és visszajelzéssel javítja a konferenciaélményt.
Az első díj nyertese 5000 eurós pénzjutalomban részesül és teljes körű marketingtámogatást kap az alkalmazás népszerűsítése. Az első és második helyezettet, valamint a női fejlesztői díj nyertesét a Huawei körbevezeti Kína innovációs központjaiban.
A díjnyertes fejlesztők és a közönségdíjas alkalmazásait a Microsoft Windows Store-ban is népszerűsíteni fogják. Az öt döntős pedig műszaki és marketingfelkészítésen vehet részt egy brüsszeli workshop keretében, munkája felkerül a szervezők saját weboldalaira, ezen felül a további hat helyezettel együtt egy-egy Huawei telefont is kap.
Annak érdekében, hogy a tehetséges európai fiatalok a térségben maradjanak, lehetőségeket kell teremteni az ICT terület feltörekvő generációi számára: a jelenlegi számítások szerint 2015-ig az Európai Unió területén körülbelül 900 000 informatikai állás marad betöltetlenül. A verseny része a probléma megoldása érdekében tett erőfeszítéseknek, amellyel a szervezők támogatják az Európai Unió azon törekvését, hogy 2020-ra jól működő, fenntartható és befogadó gazdaság épüljön fel a térségben.
További információ: www.innoapps.eu
Kapcsolódó cikkek
- Alkalmazásvásárlás mobilegyenlegre, elsőként a Telenornál
- Huawei Ascend Windows Phone 8-cal
- HD támogatás nélkül startolt az Xbox Video áruház
- A kkv-k szerint kulcsfontosságú az üzleti sikerhez az informatika
- SMS és MMS támogatással bővül a ChatON
- Több mint 160 nevezés érkezett az Appra magyar! versenyre
- Magyar startupokat oktat a Microsoft
- Továbbfejlesztették a Microsoft Dynamics NAV mobilalkalmazását
- Újra lesz Ericsson Alkalmazásverseny
- Egyszerre lesz Android és Windows Phone a HTC telefonokon?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.