A Huawei második legnagyobb európai ellátó bázisa Biatorbágyon
A Huawei biatorbágyi logisztikai központját ünnepélyes keretek között megnyitották. Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, Xiao Qian, a Kínai Népköztársaság nagykövete, valamint Zhou Jun, a Huawei Technologies regionális elnöke avatta fel az új magyarországi bázist, amely jelenleg Európában a második legnagyobb.
A Huawei már több mint 8 éve van jelen a magyar piacon, és ez a kapcsolat mára be is érett. Zhou Jun úgy nyilatkozott a mai ünnepélyes megnyitón, hogy „Magyarország fontos kapu a Huawei számára”. Mi sem erősíti ezt jobban, mint a mostani ellátó bázis átadása, amely nem csak hazai viszonylatban, de európai szinten is kiemelkedő jelentőséggel bír.
Jelenleg Magyarország 45 régiót lát el a Huawei termékeivel, mely hamarosan az 55-öt is elérheti. Ez a szám pedig csak tovább nőhet, a központ felfuttatása után ez a 70-et is elérheti.
Ez munkaerő növekedéssel is jár, ahogy Orbán Viktor miniszterelnök beszédében kiemelte, 2015-re a foglalkoztatottak számát duplázni, vagyis 3000 főre szeretnék emelni. Azonban már jövőre a mostani 1500-ről, 2000-re emelkedhet a számuk, amihez hozzájárul, a Huawei magyar kormánnyal kötött stratégiai megállapodása is, melynek részeként a vállalat folyamatosan bővíti magyarországi jelenlétét.
Orbán Viktor egy magyar közmondás köré építette beszédét: „aki mer, az nyer”. Úgy véli, ebben a beruházásban mindkét fél nyert, hiszen mertek nagyot álmodni és bátrak lenni, amikor ez az együttműködés létrejött. Ám a távolabbi jövőre nézve is vannak tervek. Bár, ehhez még sok munka szükséges, de elmondta, hogy szeretné, hogy hazánk a Huawei egyik innovációs központja legyen, és így is felkerüljön a vállalat térképére. Szerinte ma csak az nem üzletel a kínai vállalatokkal, aki „szándékosan becsukja a szemét”.
Az ünnepélyes megnyitó: balra Xiao Qian, a Kínai Népköztársaság nagykövete, jobbra Zhou Jun, a Huawei Technologies regionális elnöke
Az új központ számokban
Az ünnepélyes megnyitó után – ahol stílszerűen egy Huawei árut bontottak fel a megnyitást szimbólumaként – az új logisztikai központot közelebbről is szemügyre vehettük, amelyet a Huawei a partnerein, a DHL-en és a Westlogon keresztül üzemeltet. A mintegy 1 kilométeres hosszból 700 métert jártunk be. Bár még nem teljesen a Huawei „uralja a területet”, egyre több helyet bérelnek a mintegy 30 ezer négyzetméter alapterületű központban. Ide telepítik át teljes egészében Üllőn és Budapesten működő szállítási és raktározási tevékenységüket.
A központ kapacitása 3000 kamion havonta, és a befogadó árukészlet tekintetében is tetemes mennyiséget képes befogadni. Jelenleg 23 ezer köbméter áru található a központban, a maximális befogadóképesség pedig 25 ezer.
A központban háromtípusú terméket tárolnak – viszonylag rövid ideig, nagyjából egy hónapig van itt egy-egy áru: mikrohullámú, networking (hálózati) és vezeték nélküli kapcsolatot szolgáló berendezések kapnak helyet a 14 emelEtes polcokon, melyek magassága egyenként 2,5 méter, súlyuk pedig a 800 kilót is elérhetik.
A központban jelenleg 200-an dolgoznak, melyek közül 25 fehérgalléros, tehát szellemi munkát végző, és 175 kékgalléros, vagyis fizikai munkát végző szak- illetve betanított munkás van, de ez még csak a kezdet.
Kapcsolódó cikkek
- Átadják a Huawei Technologies regionális logisztikai központját
- Megvannak az InnoApps verseny győztesei
- Együttműködés, hogy a magyar űrszonda a Holdra jusosn
- Magyarországon terjeszkedik az Ekol
- Telenor és UNICEF: közös erővel a gyermekek védelméért
- A világ első ívelt OLED TV-je hazánkban
- Szolgáltatókhoz és gyártókhoz ragaszkodnak a magyar mobiltulajdonosok
- Pr-ügynökséget választott az AGRO.bio Hungary Kft.
- Nemi élet helyett Facebook?
- Egyre népszerűbb itthon is a HANA
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!
Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen
Közel kétezer versenyző regisztrált már a legnagyobb hazai informatikai versenyre, az idén nyolcadszorra megrendezett Országos IT Megmérettetésre. Az október 31-én kezdődő, ötfordulós versenyen nemcsak saját szakterületükön próbálhatják ki magukat és csapatukat a senior és junior IT-sok, hanem tanulásra is használhatják a versenyfeladatokhoz kapcsolódó magyarázatokat. Az állandó önképzés a szervezők tapasztalatai szerint napjainkban már a tudás szinten tartásához is elengedhetetlen, hiszen a mesterséges intelligencia már most minden negyedik IT-szakember munkáját elveheti. Az Országos IT Megmérettetésen MI-t használó alkalmazások is részt vesznek, így az indulók nemcsak a többi informatikus átlagához tudják viszonyítani saját tudásukat, hanem a géphez is.
Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja
A Vatera.hu új aloldalán, a Vatera Galérián szakértő régiségkereskedők, művészeti galériák kínálják kiváló állapotban fennmaradt, vagy szakszerűen restaurált műtárgyak és lakberendezési tárgyak ezreit. A francia barokk szekrényektől kezdve az ezüst étkészleten át a kortárs alkotásokig terjedő, folyamatosan változó online katalógus minden darabjának eredetiségére garanciát vállalnak a szakértő eladók.
Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők
Bár drámainak tűnik a digitális visszaélésekben ellopott pénzek összege, ám az elektronikus pénzforgalom is drasztikusan bővül. 1 millió forintnyi utalásból 30 forintot szereznek meg a csalók, míg 1 millió forintnyi kártyás fizetésből 383 forintot – ami fájó, hogy a fenti összegnek egyre nagyobb része a kártya- és számlabirtokos kára lesz – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re
Október 11-én pénteken tartják a 7. Service Design Day-t Budapesten, mely az elmúlt években az egyik legfontosabb üzleti konferenciává nőtte ki magát. Az eseményen a szűken vett designer szakma mellett a marketing, HR, piackutatás, vállalati transzformáció, ügyfélélmény, ekereskedelem és az adattudomány képviselői is kaphatnak inspirációt a 10 teremben zajló több, mint 200 előadás alatt.