A fejlődő piacok felé terjeszkedik a Dell
Vállalati rendszermegoldásokra összpontosít és a fejlődő térségek felé terjeszkedik a Dell, de nem adja fel személyi számítógép üzletágát sem. Magyarországon jó évet zárt és az idén is növekedés elé néz a Dell - tájékoztatták a sajtó képviselőit csütörtökön Budapesten a Dell számítástechnikai konszern regionális vezetői.
Az igazgató hangsúlyozta, hogy a 25 milliárd dolláros tőzsdei kivásárlás célja az volt, hogy a vállalatot a részvénytársaságokra jellemző rendszeres beszámolási kötelezettségek és a részvényesi érdekek szorítása alól felszabadítva növekedési pályára helyezzék. Michael Dell tulajdonos elnök-vezérigazgatót idézve hangsúlyozta, hogy a Dell tevékenységének a fókusza mostantól az egyetlen és legfontosabb szempontra, a felhasználói igények kielégítésére irányul.
A "Fortune 100" vállalatok 95 százalékát ügyfelei között tudó Dell a személyi számítógép üzletág fejlesztése mellett nagy hangsúlyt fog helyezni a vállalati megoldások és szolgáltatások üzletág kiépítésére is, bővíti értékesítési és képviseleti hálózatának globális lefedettségét és ennek támogatására elsősorban a fejlődő térségekben akar beruházni - mondta el az igazgató.
A Dell szervezeti átalakulásáról és a személyi számítógépek értékesítésének folytatásával kapcsolatban a szakmában elterjedt bizonytalanságokra utalva David Spruyt, a Dell kelet- és közép-európai lakossági üzletágának értékesítési igazgatója a sajtótájékoztatón kifejtette, hogy a személyi számítógépek értékesítése a "végfelhasználói számítástechnikai megoldások" keretében továbbra is meghatározó szerepet játszik a vállalat profiljában.
A Dell új piaci stratégiáját példázza - mutatott rá -, hogy az Android és Windows operációs rendszeren futó táblagépek a nyugati piaci bevezetés előtt már megjelentek például az ukrán piacon és hamarosan Magyarországon is az üzletekbe kerülnek. Hozzátette, hogy a Dell nemrégiben vette át a vezetést a Samsungtól a monitorok világpiacán és a cég nevéhez fűződik a jelenlegi legolcsóbb 4K (UHDTV, ultra-nagyfelbontású, 3840 pixel széles) monitor bemutatása is.
A magyar piacon a Dell jó eredményt ért el tavaly és az idén is forgalmának növekedésére számít - mondta Dienes-Oehm Tivadar, a Dell Magyarországért, a Baltikumért és Izlandért felelős regionális értékesítési igazgatója.
A negyedik negyedévi értékesítési adatok még nem állnak rendelkezésre - mondta, de az első két negyedévben az IDC piackutató vállalat adatai szerint a Dell piacvezető volt a személyi számítógép eladásokban, a harmadik negyedévben azonban már szoros verseny alakult ki, alig fél százalékpontnyi volt az eltérés a Lenovo, a Dell és a Hewlett-Packard eladási adatai között. Az első három negyedévet azonban így is a Dell vezette személyi számítógép eladásokban. Tavaly sok vállalati beruházás és kormányzati projekt volt, amiből a Dell is jócskán ki tudta venni a részét - mondta.
Világpiaci rangjához hasonlóan a magyar szerverpiacon is a Dell számít a második legnagyobbnak, de lemaradása a piacvezető Hewlett Packard mögött folyamatosan csökken. Vannak viszont már olyan szegmensei is a piacnak - például az adatközponti megoldásoknál - ahol a Dell már átvette a vezetést - mondta Dienes-Oehm Tivadar, a Dell magyarországi és régiós értékesítési igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Innovációra összpontosítva erősít a feltörekvő piacokon a Dell
- Michael Dell és a Silver Lake felvásárolja a Dell-t
- A Dell új partnereszközzel ünnepli PartnerDirect EMEA ötödik évfordulóját
- Szerkezetátalakítással új piacokat nyitott meg a Dell
- Szárnyalt az első negyedévben a Dell
- Adattároló céget vett a Dell
- A HP győzelmével zárul a Dell kontra HP felvásárlási csata
- A HP ismét rátromfolt a Dellre, már 2 milliárdot ér a 3PAR
- Komolyan verseng a Dell és a HP a 3PAR-ért
- Kommunikációs- és mobilrészleget alakít a Dell
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A világ öt legjobb márkája között a Samsung
A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.