Egy szerkezet, amely jelzi a drónok érkezését
Furcsa elképzelni, hogy a postás vagy a futár helyett drónok szállíthatják a csomagokat. Ám azt még furcsább, hogy felettünk is elrepülhetnek, még ha nem is mi vagyunk a címzettek.
A drónok egyre több vállalat figyelmét keltik fel, többek között az Amazonét is, aki könnyebb csomagjai szállítását pilóta nélküli oktokopterekkel oldaná meg. Bár koncepciójuk még csak tesztfázisban jár, hamar eljön majd az idő, amikor az USA-ban Amazon-drónok százai repkednek majd a kertek felett.
Most is számos bogár, madár repül az emberek felett saját kertjében, ha éppen kinn napozik, a medencében hűsöl, vagy például kertészkedik, deegy drón azért mégiscsak egy ember alkotta gépezet. A jövőben akár (lásd Amzon) ilyenek is, mindenféle birtokháborítás nélkül repkedhetnek a kertek felett, amelyek nagy felbontású kamerákkal vannak felszerelve az irányítás miatt.
De hogyan lehet elkerülni a nem kívánt tekinteteket? Az Übergizmón olvashatunk egy megoldásról, amely időben jelzi a drónok közeledését, így van idő felkészülni az adott helyzetre.
A Drone Shield névre keresztelt szerkezet belső mikrofonja kiszűri a különfél környezeti zajokat, csak a drónok jellemző akusztikus jegyeit érzékeli. A szerkezet többféle módon is képes jelezni, e-mailben, SMS-ben vagy villanó fénnyel is.
Forrás: Übergizmo.com
Kapcsolódó cikkek
- Drónok támadása
- NetIQ CloudAccess 2.1: megújult, egypontos bejelentkezés a felhőszolgáltatásokba
- Mennyire használják az emberek az Apple Payt?
- Hazánkba érkezett az Epson Moverio BT-200 okosszemüvege
- Okos üzlet okoseszközökkel
- A Toshiba a Gartner Symposium ITXPO-n
- „Az emberiség történelmében még nem volt akkora fejlődés, mint az elmúlt 24 évben”
- Mesterséges intelligenciával segíti az ügyfélkezelést a Xerox
- Mobilokra szánt megoldáscsomagot mutatott be a Symantec
- Életmentő-drónt mutattak be Hollandiában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.