Közel 1 milliárd okostelefont adtak el tavaly
A telefonok többségén Android rendszer fut
A Canalys, független elemző cég adatai alapján tavaly 998 millió okostelefont értékesítettek, amely 44%-os növekedést mutat a 2012-es évhez képest. A telefonok többségén Android rendszer fut, de a Windows Phone is egyre feljebb tör.
Továbbra is az Android a domináns okostelefon platform a Canalys jelentése szerint, amelyből az is kiderül, hogy a Windows Phone egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a tortából.
A tavaly eladott készülékek 79%-a (785 millió telefon) androidos eszköz volt, ez világosan mutatja a platform dominanciáját. 2012-ben az az arány 68%-os volt. Ezzel párhuzamosan viszont az Apple iOS rendszere csökkenő tendenciát mutat: 20%-ról 15%-ra esett vissza annak ellenére, hogy az eladások 154 millióval növekedtek.
A Microsoft saját fejlesztésű platformja, a Windows Phone a készülékek 3%-án fut, ám a növekedés ez esetben a legjelentősebb. 2013-ben 32,1 millió WP-alapú készülék talált gazdára, amely 90%-os növekedést jelent a vállalat számára. Ez nagymértékben köszönhető a Nokia Lumia szériának. Így a platformnak sikerült felül kerekednie vetélytársán, a BlackBerryn, aki 19,8 millió készüléket adott el.
A Strategy Analytics jelentése hasonló képet mutat. Ott az Android 78,9%-os részesedéssel uralja a piacot, az iOS 15,5%-ra esett vissza, a Windows Phone pedig 3,6%-ra tornászta fel magát. Itt is ez a platform áll a dobogó harmadik helyén.
A gyártók szerinti megosztást tekintve a Samsung áll az első helyen, az Apple pedig a második. Összességében a harmadik jelenleg a Huawei, ám a piaci verseny egyre inkább kiéleződik, hiszen a Lenovo felvásárolta Motorola Mobilityt, amely jelentősen átrendezheti az erőviszonyokat. A különbség a két vállalat között mindössze 5 millió készülék.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy a Lenovo harmadik helyen állt a Gartner jelentése szerint, ám a Canalys 2013-asösszesített adatai szerint a Huaweinek sikerült fölé kerekednie. Ám 2014 tartogat még meglepetéseket számunkra, a Motorola Mobility felvásárlásán kívül is.
Forrás: TheNextWeb.com
Kapcsolódó cikkek
- WWDC: az iOS sikerei számokban
- Terjednek a táblagépek – nőtt az eladott kütyük száma
- Amerikában az Apple uralja az okostelefon piacot
- Amerikában az Apple lekörözte a Samsungot
- Egyszerre lesz Android és Windows Phone a HTC telefonokon?
- Késik a BBM
- USA: a felhasználók közel fele iOS-t használ
- A Xiaomi lekörözte az Apple-t a kínai piacon
- Tesztelés alatt a BBM chat Android és iOS változata
- A Google 67%-kal vezeti a táblagéppiacot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.