Felpörgött az online reklámpiac az utolsó negyedévben
A magyar online és mobil hirdetési piac a bevallásban résztvevő cégek bevételeit tekintve tavaly az utolsó negyedévben az egy évvel korábbinál is nagyobb ütemben 11,7 százalékkal növekedett az előző év hasonló időszakához képest az IAB Adex NORI mutató alapján. A NORI év/év alapon 7,8 százalékkal bővült.
Az utolsó negyedévben ismét a mobilbevételek és a kereskedelmi szektor élénkülő hirdetési aktivitása húzta az indexet. Megállt az email szegmens csökkenése, a pénzintézetek azonban az egy évvel korábbinál kevesebbet hirdettek az online piacon.
Néhány bevalló az adat validálás során utólagosan helyesbítette értékeit, így NORI értékének módosítására volt szükség.
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI a search és listings típusú bevételek kivételével tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában.
A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.
Az összesítést a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:
· Adaptive Media
· Axel Springer Magyarország
· CEMPSH
· Est Media Group
· EVO Media
· Gmedia
· Híreső
· HVG Kiadó
· HWSW
· Infinety
· Inform Media Online
· Madhouse
· Magyar Jeti
· MTM-SBS
· MTVA Online
· Net Média
· Optimusz Direkt Marketing
· Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató
· Reach Media
· Ringier Online
· R-Time
· Sanoma Budapest
· Thinkdigital
Kapcsolódó cikkek
- Diplomaosztó a Digitális Mesterkurzuson
- Egyre több alkalmazást töltünk le
- Terjednek a táblagépek – nőtt az eladott kütyük száma
- Kétszámjegyű növekedés az online játékforgalmazásban
- Két bővítménytől is megszabadult a Chrome
- Háromszorosára nőhet a világ internet-adatforgalma 2017-re
- A Samsung idei sikerei számokban
- Érkeznek a Facebook videóhirdetések
- Meghétszereződött az iOS 7 készülékek aránya
- A Sixt rekord eredménnyel zárta harmadik negyedévét
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa
A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra.
Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire
Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.
A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával
Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket.