Már jövőre a táblagépek uralhatják a piacot
Az IDC legújabb jelentése szerint a mostani trendeket figyelembe véve már nem kell olyan sokat várni, akár már jövőre a tabletek kerekedhetnek felül a PC-kkel vívott „küzdelemben”.
Az IDC legfrissebb adatai szerint az amerikai felnőtt lakosság 42%-ának már van táblagépe, és előrejelzéseik szerint jövőre a PC-k eladási mutatóin is felülkerekedhetnek. Igaz, hogy a táblagép piac növekedési üteme lassul, viszont PC eladásai nagyobb mértékben csökkennek.
Az adatok szerint világszerte 6%-os csökkenés várható idén a PC-ket tekintve, 2018-ig pedig tovább hanyatlik az ágazat, egyedül a feltörekvő piacokon tapasztalható majd csekély növekedés.
A Statista adatai is ezt igazolják számunkra. Becsléseik szerint jövőre már világszerte több táblagép fogy majd, mint PC, 2018-ra pedig már jelentős fölénnyel vezetnek majd a tabletek, miközben a PC-piac – beleértve az asztali gépeket és laptopokat – egyre inkább lefelé ívelő pályán halad.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- A táblagéppiac számokban
- A WhatsApp számokban
- Jól teljesít a Lenovo
- Terjednek a táblagépek – nőtt az eladott kütyük száma
- Oktatási eszközök legújabb generációja az Inteltől
- Halkabb, hosszabb üzemidejű táblagépek, PC-k készülhetnek
- Minden negyedik elektronikai készülék megsérül
- Hogyan tudhatja digitálisan is biztonságban családját?
- USA: a legtöbben mobilon lógnak a közösségi oldalakon
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.