Az internet-előfizetések száma nőtt, a szolgáltatók száma csökkent tavaly
Az internet-előfizetések száma dinamikusan nőtt tavaly Magyarországon, a szolgáltatást nyújtó vállalkozások száma viszont csökkent - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) Statisztikai Tükör című kiadványából.
A vezeték nélküli szegmens egy év alatt több mint 27 százalékkal bővült. A nagymértékű változáshoz a KSH szerint erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, amely 28 százalékkal növekedett. Az összes internet-előfizetés 63 százaléka a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt közel 5 százalékponttal lett nagyobb. Tavaly év végén az összes internetes előfizetés 75 százaléka volt egyéni, 25 százaléka pedig üzleti.
2013 negyedik negyedévében az internetszolgáltatásból származó nettó árbevétel megközelítette a 42 milliárd forintot, ami folyó áron 4,1 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál. Az összes árbevétel 35 százaléka mobilinternetes előfizetésekből képződött, az arányuk 2 százalékponttal volt magasabb, mint az előző év azonos időszakában. Éves szinten az internetszolgáltatásból származó árbevétel tavaly 4,7 százalékkal haladta meg a 2012. évit.
A mobilhálózat adatforgalma 2013-ban 16 százalékkal nőtt, a változás hátterében az okostelefonok és a mobilinternet terjedése áll. Ezalatt a küldött SMS-ek száma 8,9 százalékkal csökkent, az MMS-eké pedig mindössze 0,4 százalékkal emelkedett.
A mobiltelefon-előfizetések száma 2013 végén 11,7 millió volt, az állomány egy év alatt 97 ezerrel, 0,8 százalékkal bővült. Az év utolsó napján száz lakosra 118 mobiltelefon-előfizetés jutott, négyszer annyi, mint vezetékes. A vezetékes telefon fővonalak száma egy év alatt 100 ezerrel csökkent, 2013 végén 2,8 millió volt.
Kapcsolódó cikkek
- Salgótarjánban folytatódik a Digitális Közösség Program
- A legnépszerűbb mobiltelefonos csevegőprogramot is elérte a cenzúra Kínában
- Mikor hal meg a Facebook? Maximum, ha öngyilkos lesz…
- Megtartotta első ülését a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal
- Szakembereket képeznek Kínában az internetes közvélemény befolyásolására
- Az internet-előfizetők negyedét korlátozzák a szolgáltatók
- Internetes "Magna Cartát" szorgalmaz a világháló kidolgozója
- POI Partner - Magyar Telekom: 20 ezer internet előfizetői szerződés
- Szocsi 2014 - Az arany volt a legnépszerűbb szó a Twitteren
- Fontos az ár: külföldi webshopokban vásárol a magyar
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.