Egyre nő a pénzügyi támadások száma
Tavaly 28 millióra rúgott az ilyen esetek száma
A Kaspersky Lab tanulmánya szerint a kiberbűnözők egyre nagyobb erőfeszítésekkel és kifinomultabb eszközökkel vadásznak a felhasználók megtakarított pénzére.Tavaly 27,6 százalékkal nőtt a pénzügyi támadások száma a 2012-es adatokhoz képest, amely több mint 28 millió támadást jelent.
A Kaspersky Lab „Pénzügyi számítógépes fenyegetések 2013” című tanulmánya igazolja, hogy egyre több a pénzügyi támadások száma. Ezek a pénzügyi kártevők, többek között a banki trójaiak, a keylogger programok, valamint két újabb rosszindulatú vírus, amelyek Bitcoint lopnak, illetve generálnak, mind egytől-egyig azért jöttek létre, hogy ellopják a pénzügyi információkat, valamint a felhasználók pénzét.
Ezen programok együttes célpontja az elmúlt évben a Bitcoin lett, amelynek a pénzügyi támadások kiugróan magas mértéke is köszönhető. Az eredmény további oka a népszerű Java felületen keresztül érkező számítógépes támadások, amelyek a program sebezhetőségét sok esetben egyszerűen kijátszották.
A pénzügyi számítógépes bűnözés jelenléte a legnagyobb arányban Afganisztán, Bolívia, Kamerun, Mongólia, Mianmar, Peru, Törökország és Etiópia területén oszlott el, ahol az összes malware incidens több mint 12 százalékát tették ki. 2013-ban a vállalat biztonsági megoldásai mintegy 3,8 millió felhasználót védtek meg a pénzügyi támadásoktól. A banki trójaiak, beleértve a hírhedt Zbot, Carberp és SpyEye programokat, a pénzügyi támadások kétharmadáért feleltek.
Sergey Lozhkin, a Kaspersky Lab vezető biztonsági kutatója szerint népszerűségüknek egyszerű oka van: a kiberbűnözők ezek segítségével egyszerűbb módszerekkel, hatékonyan és gyorsan tudnak pénzhez jutni. A jelenlegi helyzet egyre inkább arra kényszeríti a felhasználókat és a pénzügyi intézményeket, hogy aktívabb ellenállást tanúsítsanak az online támadások ellen, míg a biztonságvédelmi szoftvergyártóknak újabb és korszerűbb védelmi megoldásokat kell fejleszteniük. Ilyen például Kaspersky Fraud Prevention is, amely az adatok teljes védelmét szolgálja.
Kapcsolódó cikkek
- Új trójai fertőzi az androidos mobilokat
- Hogyan védjük XP rendszerünket frissítések nélkül?
- Ismét feltűnt a rejtve lájkoló kártevő
- BYOD policy – kihívás és veszélyforrás
- Egyre több mobileszköznek veszik nyoma
- Kaspersky Lab: a TOR-hálózat valóban biztonságos és nem feltétlenül rossz
- Legújabb ESET védelem Macre
- Még mindig a Bundpil féreg vezeti az ESET listáját
- Az amerikai hadsereg legsúlyosabb informatikai támadása inspirálta a Turla férget
- A kiberbűnözők az Android felhasználókat is fenyegetik
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyarországra is megérkezett a világ első kereskedelmi forgalomban kapható humanoid robotja
Az Unitree Robotics hivatalos közép-európai márkaképviseleténél januártól a magyar piacon is elérhető az Unitree G1 AI támogatású emberszabású robot. A tavasszal bejelentett eszköz fontos fordulópontot jelenthet a humanoid robotok tömeges elterjedésének előmozdításában, mivel most először kapható tömeggyártásban előállított, bárki számára megvásárolható, valós méretű humanoid.
Rekordárbevételt ért el az LG 2024-ben
Közzétette 2024-es pénzügyi eredményeit az LG Electronics (LG): a dél-koreai vállalat a története legnagyobbjának számító 87,73 ezer milliárd von (62,89 milliárd dollár) konszolidált bevétel mellett 3,42 ezer milliárd von (2,45 milliárd dollár) üzemi nyereséget ért el.
9 év után új elnök az IAB Hungary élén
Új elnököt és elnökséget választott a 2025-2027-es ciklusra a digitális hirdetési piac legnagyobb hazai szakmai szervezete, az IAB Hungary.
A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak, és csak 1,8%-uk nyitott külső hirdetők felé is. Ez az arány – különösen a nemzetközi trendek tükrében – nagyon alacsony, ami a szektorban rejlő jelentős növekedési potenciált jelzi. A PwC Magyarország az IAB Hungary szakmai közreműködésével csaknem 800 webáruház körében végzett kutatást a retail média jelenlegi helyzetéről.
A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain
A Continental először mutatja be ablakvetítési megoldását a Las Vegasban megrendezett Consumer Electronics Show-on (CES), 2025. január 7. és 10. között. A technológiának köszönhetően a tulajdonosok tartalmakat vetíthetnek ki az autójuk hátsó oldalablakaira, amelyek így kívülről is láthatóvá válnak.