A big data valamint a technológia hatása az üzletfejlesztésre és a fogyasztói marketingre
Míg a múltban az üzleti élet határozta meg, hogy milyen irányba tartson a technológia, ma már egyre inkább megfordulni látszik ez a trend. A CEU Üzleti Iskolájának fontos célkitűzése, hogy lehetőséget biztosítson az iparági vezetőknek, hogy megvitassák az innovációkat, trendeket és stratégiákat. Ezen célból a közelmúltban kerekasztal-beszélgetést tartott a számítástechnika és technológia üzletfejlesztésre illetve marketingre gyakorolt hatásáról. Az Üzleti Iskola Vállalkozás és Innováció Intézete által szervezett eseményt Charles Huebner, a CEU Üzleti Iskolája Tanácsadó Testületének tagja moderálta az IBM, az UNiSYS, a Procter & Gamble és a Conor Fund képviselőinek részvételével, akik bemutatták, hogy a technológia hogyan hatott a vállalatukra, és egyben jövőbeli várakozásaikat is ismertették.
Másik példának, amely megváltoztatta az üzleti tevékenységet, Pongrácz az Apple döntését említette, aminek következtében app store-jai viszonteladók számára is elérhetővé váltak, így egy új gazdasági szegmens jött létre. Az egyik terület, ahol a jövőben növekedést tapasztalunk majd Pongrácz szerint a “közösségi kiskereskedelem”. Az üzletember kiemelte a közösségi média fontosságát a vásárlókkal folytatott interakciók növelésében és az eladásösztönzésben.
Péter Paal, az UniSYS Hungary ügyvezető igazgatója kifejtette, hogy a gyors változások egyik fő oka, hogy 1997 óta jelentősen csökkent az internet ára, és ezzel párhuzamosan a minősége drámaian fejlődött. Mi több, manapság a számítási felhőhöz (cloud computing) szükséges technológia és infrastruktúra már elérhető és megfizethető.
Paal által említett másik fontos terület a big data-elemzés (Big Data Analytics) volt. Szerinte a kattintásokból nyert adatok nem elegendőek, és a bevétel növeléséhez a fogyasztók reakcióinak teljes folyamatát az elejétől a végéig meg kell érteni. A big data-elemzést használva “felismerhetjük és jutalmazhatjuk a vásárlók aktivitásait, 360 fokos képet kaphatunk minden csatornán a vásárlókról, és felfedezhetjük azokat a belső kapcsolatokat, amelyek profitot eredményezhetnek” még akkor is, ha jelentőségüket alábecsülik.
Balog Zsolt, a Procter and Gamble senior brand managere a marketing gyorsan fejlődő világáról beszélt, véleménye szerint fele annak, amit most egy ember megtanul a marketingről 5 év múlva már nem lesz releváns. Az út, amelyet a vásárlók bejárnak, míg eljutnak a tényleges vásárlásig az elmúlt években teljesen megváltozott. Korábban az emberek egyszerűen csak bementek a boltba, ma pedig először információt gyűjtenek a termékről az interneten és átnézik az ott fellelhető vásárlói véleményeket.
Balog emellett beszélt a big datáról, illetve arról, hogy a vállalatok hogyan tudják személyre szabni a vásárlási élményt az egyénekről gyűjtött adatok segítségével. Véleménye szerint azok a vásárlók, akik egy terméket keresnek az interneten, találkozhatnak olyan hasonló termékkel, amelyet szívesen megvásárolnának, ami nem csak elégedettebb vásárlókat, hanem megnövekedett értékesítést is eredményez. Balog szerint a jövő szempontjából kulcsfontosságú, de egyben az egyik legnagyobb kihívás és lehetőség is a marketingesek számára, hogy hogyan használják ki big datában rejlő lehetőségeket.
Gerő Viktor, a Vatera korábbi ügyvezető igazgatója, jelenleg a Conor Fund kockázati-tőkebefektetője azt mutatta be, hogy az adatokból milyen információkat lehet kinyerni. Gerő szerint a Vatera gyorsan felismerte, hogy a vásárlókról rendelkezésre álló adatok segítségével, a legjobb üzleti gyakorlat részeként, könnyen ki lehet fejleszteni egy ajánló motort, amely tovább növelheti az eladásokat. Gerő arról is beszélt, hogy az összegyűjtött adatok hogyan segíthetnek a csalások megakadályozásában az oldalon, rávilágítva arra, hogy ez milyen fontos mind eladási, mind pedig biztonsági szempontból. Egyben hozzátette, hogy a gyorsan változó piacok miatt egy üzleti terv gyakran elavul addigra, mire megvalósulna a gyakorlatban, ezért a vállalatok vagy egyének jobban járnának, ha e helyett egy víziót fogalmaznának meg, és azt tartanák szem előtt.
A prezentációkat egy élénk vita követte, amely többek között olyan fontos témákat érintett, mint a digitális marketing gyorsan növekvő jelentősége és hogy hogyan aknázzuk ki a big datában rejlő lehetőségeket. Miközben a nyomtatott média példányszámai évről évre meredeken csökkennek és a televízió információforrás-szerepe is visszaszorulóban van, a vállalatok kénytelenek felismerni a digitális média jelentőségét. A külön digitális divízió létrehozásának előnyeit és hátrányait is megvitatták a résztvevők, és egyetértettek abban, hogy amellett, hogy nagyon fontos, egyben ez a jövő útja. A panelbeszélgetés résztvevőinek több elképzelése is volt arról, hogy a különböző formákban rendelkezésre álló big datákat hogyan lehet használni, de a véleményünk egyezett abban, hogy a jövőben integrált fontossággal bír majd az üzleti tevékenységben.
A CEU Üzleti Iskolája amellett hogy összehozta ezeket a szakértőket, hogy beszéljenek a technológia üzleti trendekre gyakorolt hatásairól, vezető szerepet vállal abban, hogy a jövő üzleti vezetőit képezze az este során megvitatott témákkal kapcsolatban. A Közép-európai Egyetem közgazdaságtani tanszékével együttműködésében a CEU Üzleti iskolája egy üzleti analitika mesterképzést indít jövő évtől, amelynek részben az lesz a célja, hogy segítse a diákokat abban, hogy megtanulják kiaknázni a big datában rejlő lehetőségeket. A program világszerte az elsők egyike, a régióban pedig az első ilyen program lesz, ezzel is hangsúlyozva, hogy a CEU Üzleti Iskolája továbbra is a nemzetközi üzleti trendek élvonalában van.
A CEU Üzleti Iskolájával kapcsolatos további információért kérjük, látogasson el a www.ceubusiness.org honlapra.
Kapcsolódó cikkek
- Az európai piaci növekedés mérsékelte a PC-eladások első negyedévi csökkenését
- A webes értékesítés legújabb trendjei
- Gyökeresen átalakul a televíziós médiapiac az Ericsson szerint
- IAITAM ACE konferencia Budapesten
- Áttörés előtt a viselhető mobil eszközök piaca
- A globális agy lesz a fő mozgatórugója az ipari paradigmaváltásnak
- Élénkülő gazdaságra, a különadók csökkenésre számít a Magyar Telekom
- A Facebook kibabrált a nagy technológiai cégekkel
- A webáruház új trendjei
- Összefogott GE, az AT&T, a CISCO és az Intel a gépek és emberek együttműködéséért
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.