Öt év múlva minden tizedik autót on-line veszünk

FeriMesz, 2000. augusztus 26. 21:18
A frankfurti FORIT piackutató intézet tanulmányának eredménye szerint 2005-re minden tizedik autót a világhálón keresztül adnak majd el. "Az internetes autókereskedelem az elkövetkező években virágzó ágazat lesz" - derül ki a mintegy 500 internetező, gyártó és kereskedő körében intézett piackutatásból.
A tanulmány szerint az interneten keresztül eladott új autók aránya 2005-re a jelenlegi alig egy százalékról 12-re növekszik. A hálón gazdát cserélő használt autók aránya pedig 3 százalékról 13-ra változik. Az on-line autóvásárlás fő okai mindenekelőtt az anyagi előnyök és a jobb összehasonlítási lehetőségek.

A megkérdezettek 64 százaléka arra számít: az interneten olcsóbban lehet majd autót vásárolni, mint hagyományosan, a kereskedőnél. 57 százalékuk azért lát valós lehetőséget a hálón történő autóvásárlásban, mert jobbak az egyes autómárkák összehasonlításának feltételei. Persze a potenciális internetes ügyfelek sem akarnak zsákbamacskát vásárolni (autó helyett): a megkérdezettek 89 százaléka számára fontos, hogy a vásárlás előtt megtekintsék az autót; 79 százalék gondolja úgy, hogy a neten keresztül egyeztetné a próbaút időpontját.

A FORIT úgy látja, a világháló alapvetően megváltoztatja az autókereskedelmet. A piackutatók előrejelzései szerint egyre inkább jellemző lesz az autók közvetlen eladása az interneten. "A gyártók válnak majd a legfontosabb kereskedőkké is, mert a fogyasztók jobban megbíznak bennük, és a piacon is ismertebbek."

A közvetlen internetes eladással a forgalomba hozatal költségeinek több mint egynegyedét megspórolhatnák. Ennek az ügyfelek számára is kedvező hatása lenne. Az egész átalakulás vesztesei a klasszikus, szerződéses autókereskedők lesznek. Számukra lenne a legdrágább az on-line autóforgalmazás beindítása.

A tanulmány szerint 2002 végéig a jogi akadályok is eltűnnek az új autók internetes forgalmazása elől. Ha átalakulna az egyféle autómárkák forgalmazásának rendszere, a kereskedők többféle márkát is kínálhatnának, ez pedig újabb on-line forgalmazók megjelenését tenné lehetővé.

Kulcsszavak: piackutatás trend

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01