Nanotechnológia segít, hogy többé ne kelljen kocsit mosnunk
A Nissan arra keresi a megoldást, hogy miként lehetne elkerülni örökre az autómosást, és úgy látszik, jó úton jár. Az általa kifejlesztett innovatív nanofényezés az „Ultra-Ever Dry”, amely nagyjából annyit jelent, hogy mindig száraz. A megoldás lényege nem más, minthogy a különleges felület egyszerűen ledobja magáról a vizet, a sarat és minden más szennyeződést.
A Nissan emberei jelenleg egy Note-on kísérleteznek az európai központjukban, amely egy speciális vízlepergető és koszlepergető festékkel van ellátva, és a lényege az, hogy egy védőréteget képezzen a fényezés és a környezet között. A gyáriak szerint az eddigi tesztek alapján a technológia jól reagált az esőre, a különböző spray-kre, az ónos esőre és az állóvízre is, de ettől függetlenül egyelőre nem tervezik, hogy alapfelszereltségként kínálják a közeljövőben a szériagyártású autóikban. Sokkal inkább egy utólagos megoldásként képzelik el az öntisztító fényezést.
forrás: MNO
Kapcsolódó cikkek
- A Windows is autóba ülne
- Internetes árverésen válik meg 151 luxusautótól az olasz kormány
- A Mercedes C osztályban debütál az Apple új autós multimédiás rendszere
- Vodafone mobilhálózaton futnak 2015-től az új Audi modellek
- Az önvezető autó forradalmasítja a mobil munkavégzést
- Mobilalkalmazás otthoni autószereléshez
- Androiddal hódítana az Audi
- A Sixt Magyarország Gerával forgatta legújabb reklámfilmjét
- A Sixt Chile felé terjeszkedik
- Kgfb - A jövő héttől élesben működik a Mabisz netes díjnavigátora
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.