Ismét nyereséges a Panasonic
MTI Sajtóadatbank, 2014. május 5. 08:18
Két veszteséges év után ismét nyereséges lett a 2013-14-es üzleti évben a japán Panasonic.
A szórakoztató elektronikai eszközöket gyártó konglomerátum elsősorban a jen gyenge árfolyamának és átszervezéseknek köszönheti a profitot. A Panasonic hétfőn közölte: 1,2 milliárd dollár (270 milliárd forint) nyereséget ért el az előző évi 7,5 milliárd dolláros és a tavalyelőtti 7,7 milliárd dolláros veszteség után. A következő üzleti évet 1,4 milliárd dolláros profittal zárja a cég a saját előrejelzése szerint.
Az értékesítési árbevétel 6 százalékkal, 76 milliárd dollárra nőtt a 2013-14-es üzleti évben. A cég változatlan forgalmat vár a folyó üzleti évre.
A Panasonic idén beszüntette a plazmatévégyártást, kivonult az okostelefon-piacról és bezárta néhány félvezetőgyárát Japánban. Az átstrukturálás költsége 2 milliárd dollárra rúgott a most véget ért üzleti évben, és a 2014-15-ös évben is el fogja érni a 900 millió dollárt.
Cuga Kazuhiro, a konszern elnöke utalt rá, hogy a Panasonic növelné a külföldről származó bevételeket, különösen a Japánnal szomszédos ázsiai országokban igyekszik erősíteni pozícióját. A vállalat teljes forgalmának a felét bonyolítja le külföldön, szemben a nagy konkurens Sonyval, amelynek a teljes árbevételéből 70 százaléknyi folyik be a tengerentúlról.
Az értékesítési árbevétel 6 százalékkal, 76 milliárd dollárra nőtt a 2013-14-es üzleti évben. A cég változatlan forgalmat vár a folyó üzleti évre.
A Panasonic idén beszüntette a plazmatévégyártást, kivonult az okostelefon-piacról és bezárta néhány félvezetőgyárát Japánban. Az átstrukturálás költsége 2 milliárd dollárra rúgott a most véget ért üzleti évben, és a 2014-15-ös évben is el fogja érni a 900 millió dollárt.
Cuga Kazuhiro, a konszern elnöke utalt rá, hogy a Panasonic növelné a külföldről származó bevételeket, különösen a Japánnal szomszédos ázsiai országokban igyekszik erősíteni pozícióját. A vállalat teljes forgalmának a felét bonyolítja le külföldön, szemben a nagy konkurens Sonyval, amelynek a teljes árbevételéből 70 százaléknyi folyik be a tengerentúlról.
Kapcsolódó cikkek
- A Xeroxé lett a Smart Data
- Új vezető a várakozáson felül teljesítő Nokiánál
- Növelte első negyedéves eredményét az LG Electronics
- Rugalmasabb és innovatívabb akar lenni a Dell
- A Telekom közgyűlése döntött a nyereség eredménytartalékba helyezéséről
- Hvg.hu - Bezár a Samsung SDI Magyarország
- Szervezeti átalakulás az e-kereskedelmi guru, Allegro Groupnál
- A Samsung megkerülhetetlen a fejlett technológia területén
- Háromszázötven IT szakemberrel bővít az EPAM Systems Hungary
- Kiszáll az Invitelből többségi tulajdonosa
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
2024. november 24. 10:24