Az év informatikai fejlesztésének választották a HU-GO e-útdíj rendszert
Az i-Cell rekordidő alatt üzembe állított e-útdíj rendszere nyerte meg az év IKT projektjének járó díjat az információs és kommunikációs technológiai ipar egyik legrangosabb hazai eseményén, az Informatikai Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) által szervezett MENTA Konferencián.
Az uniós iránymutatásokhoz igazodva a magyar fejlesztésű rendszer nyílt platformmal rendelkezik, ami lehetővé teszi, hogy más rendszerek is kapcsolódjanak hozzá. Működése során a HU-GO a viszonylati jegyek biztosításával a fedélzeti eszközök kötelező megvásárlását is kiküszöböli, hiszen a sofőrök előzetesen, online is megvásárolhatják azokat.
A díjátadót követően Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója elmondta: „A HU-GO fejlesztésének elindításakor semmilyen külföldi minta nem állt az i-Cell rendelkezésére, ennek ellenére rekordidő, mindössze két és fél hónap alatt sor kerülhetett a rendszer sikeres beüzemelésére. A HU-GO az első évében maradéktalanul teljesítette a költségvetés bevételi elvárásait, nemrégiben pedig az innovatív gondolkodásban és technológiában élen járó Finnországból is kapott nemzetközi szakmai elismerést.”
A magyar tulajdonú i-Cell tizenhatodik éve foglalkozik telematikai szolgáltatások fejlesztésével. A társaság a flottakövetés mellett mobilfizetési technológiák terén is eredményes szakmai tevékenységet végez, 2013 óta pedig az elektronikus útdíjfizetés meghatározó szereplője.
Kapcsolódó cikkek
- A finnek érdeklődését keltette fel a magyar e-útdíj rendszer
- Egységes lesz a mobilparkolási rendszer
- Bemutatták a HU-GO Mobilt
- e-Toll – A MOHAnet Elektronikus Útdíj programja
- Egy új tervezőszoftverrel spórolhatnak a fuvarozók
- Ilyen lehet 2015-ben az e-útdíj rendszer
- Három hónapos az e-útdíj
- Közös stratégiaalkotás az IVSZ MENTA konferencián
- Elindult az e-útdíj rendszer
- A változó világban az IKT szektornak is változnia kell
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.