Az okos jármű lesz az új sláger

MTI Sajtóadatbank, 2014. szeptember 29. 12:04

Nemzetközi felmérés adatai azt mutatják, hogy az okos jármű (csatlakoztatott jármű – connected car) funkciók igencsak befolyásolják majd a jövőbeli vásárlásokat.

Az Ericsson és az AT&T Drive Studio közös tanulmányából kiderül, hogy az okos jármű funkciók és szolgáltatások várhatóan jelentősen befolyásolják majd az ügyfelek jövőbeni járművásárlási döntéseit. Az adatok olyan nemzetközi ügyfelektől származnak, akik a következő öt évben terveznek új autót vásárolni. A felmérést az Ipsos végezte 2014 júliusában és augusztusában.

A tanulmányból kiderül, hogy az átalakulás világméretű lesz, mely egy olyan világot eredményez, ahol a fogyasztók az összes piacon és az összes autómárka esetében elvárják e szolgáltatások meglétét. Most lépünk a csatlakoztatott jármű innovációk új korszakába, ezek rövidesen életünk összes aspektusát integrálják majd.

A tanulmány legfőbb megállapításai:


• A világszerte megkérdezett összes járművezető fele cserélné le jelenlegi autómárkáját egy hasonló kategóriájúra, ha lennének hozzá okos jármű szolgáltatások;
• A járművezetők 72 százaléka elhalasztaná a járművásárlást egy évvel, ha okos jármű szolgáltatásokkal rendelkező autót vásárolhatna kedvenc márkájától;
• A megkérdezett járművezetők közel kétharmada, miután hallott az okos jármű szolgáltatásokról, következő autója fontos jellemzőjeként tekinti rájuk;
• Az egyesült államokbeli járművezetők 67 százaléka jelezte, hogy nagy valószínűséggel vásárolna csatlakoztatási vagy Wi-Fi szolgáltatást, ha használhatná az autójában.

A szolgáltatások hat jellemzője 50 százalékot meghaladó értékelést kapott az ügyfelektől:


• Útközbeni műszaki segélyszolgálat (74%);
• Navigáció és valós idejű forgalmi adatok (72%);
• Távoli indítás (71%);
• Valós idejű zeneátvitel (70%);
• Felhasználásalapú biztosításkövetés (52%);
• Wi-Fi hotspot (50%)

 

forrás: hirado.hu

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Black Friday a Viberen: kisvállalkozások nagy lehetősége

A Black Friday ma már nem csak a nagy márkákról szól. Kisvállalkozóként vagy szabadúszóként – legyen szó fodrászról, autószerelőről, kézműves ékszerkészítőről, tanácsadóról, pékségről vagy butik tulajdonosáról – ez az időszak remek alkalmat kínál új ügyfelek elérésére, az értékesítés növelésére és a meglévő vevőkörrel való kapcsolat elmélyítésére.

2025. november 17. 18:52

ABB: Megbízható energiaellátás a jövő hidrogénprojektjeihez

Az ABB a Hydrogen Technology Expo kiállításon mutatta be a HyQ PCI880 nevű, új generációs tápegységét, amelyet csúcsteljesítményű IGBT-technológiára építettek a hatékonyság és a megbízhatóság növelése érdekében.

2025. november 17. 17:13

Európa legjobb startupjai Budapesten mutatkoznak be

Európa leginnovatívabb fiatal vállalkozói találkoznak november 25-én Budapesten az EIT Innovation Awards 2025 eseményen. A megmérettetésen a 908 jelentkező közül kiválasztott 42 ígéretes startup mérheti össze tudását hét kategóriában, az egyenként 10 000 eurós fődíjért.

2025. november 17. 13:55

Black Friday 2025: Ár, minőség és márka a döntések mögött

Az év legintenzívebb kiskereskedelmi időszakában, a Black Friday közeledtével különösen aktuális egy friss kutatás, amely feltárja, milyen szempontok alapján választanak technológiai termékeket a tudatos vásárlók. Bár sokan elsősorban az elektronikai eszközök kedvezményei miatt várják az akciókat, a döntési folyamat ennél jóval összetettebb. A felmérés szerint három tényező számít igazán: a kedvező ár, a bizonyított minőség és a megbízható márkahírnév.

2025. november 17. 12:07

Tovább szárnyal az AutoWallis: 353 milliárd forintra nőtt az árbevétel

Az AutoWallis a harmadik negyedévben is erős teljesítményt nyújtott: a vállalatcsoport árbevétele 21 százalékkal nőtt, így elérte a 353 milliárd forintot a régió 17 országában. A bevétel 67 százaléka külföldi piacokról származott, amit az akvizíciók és az organikus növekedés egyaránt támogatott. Mindhárom üzletág pozitív eredményt ért el: a Kiskereskedelmi Üzletág forgalma 43 százalékkal emelkedett, a Mobilitási Szolgáltatásoké 21, a Nagykereskedelmi Üzletágé pedig 4 százalékkal bővült. A társaság 12,6 milliárd forintos EBITDA-ja megfelel az elvárásoknak, és stabil alapot teremt a növekedési stratégia folytatásához.

2025. november 17. 09:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A hackerek már nem betörnek – egyszerűen belépnek

2025. november 17. 15:36

Az Ericsson Budapesten építi a jövő hálózatait

2025. november 12. 16:37

Újra a csúcson: MagyarBrands díjat kapott a Magyar Logisztikai Egyesület

2025. november 10. 09:59

Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny?

2025. november 4. 13:35