Jelentős a lemaradásunk mobilinternet terén
Magyarországon csupán minden negyedik embernek van vezeték nélküli internete
Magyarországon csupán 27,7 százalék a vezeték nélküli szélessávú internet penetrációja, míg az OECD országainak átlaga már elérte a 72,4 százalékot. A kelet-közép-európai régió országaiban 100 lakosra jelentősen több vezeték nélküli internetcsomag jut, Szlovákiában 55,3, Lengyelországban 61,3, Csehországban pedig 62,5. A mobilinternet elterjedésének gátja hazánkban elsősorban a magas árakban keresendő, ugyanis a mobilinternet átlagos ára a havi bruttó átlagkereset 6,8 százalékát teszi ki, amellyel jelentősen meghaladja a legtöbb ország arányát – adta hírül az Internetet.hu távközlési ár-összehasonlító portál.
Az alacsony hazai penetrációért elsősorban a szolgáltatások viszonylagos magas díjai okolhatók. A mobilinternet-csomagok díjai ugyanis a bruttó átlagkereset 6,8 százalékát teszik ki. „Megfigyelhető, hogy azokban az országokban, ahol az átlagkeresethez viszonyítva alacsonyabb arányt érnek el a szolgáltatások díjai, a penetráció jelentősebb magasabb. Szlovákiában például a fizetésekhez képest feleannyit kell áldozni mobilinternetre, így nem meglepő, hogy kétszer akkora a penetráció. Itthon a sokkal megfizethetőbb kábeles internet, illetve a DSL-kapcsolat elterjedt. Amint az emberek megengedhetik maguknak a mobilinternetet, várhatóan többen is fogják használni” – magyarázza Solt Ádám, az Internetet.hu távközlési szakértője.
Bár a mobilinternet-szolgáltatások bővülése a hazai piacban rejlő potenciál miatt természetes folyamat, a nagyobb arányú növekedésnek azonban megvannak a gátjai. „A hazai mobilinternet áraiban jelentős arányt képviselnek a telekommunikációs szektort terhelő, kirívóan magas adók is, amelyek mindent beleértve a szolgáltatások díjának közel 60 százalékát teszik ki. Így a szolgáltatók az árak egészének kevesebb mint felére vannak hatással, és kisebb intervallumban tudnak rajtuk változtatni. Az alacsony ügyfélszám miatt pedig a rendszerfenntartási költségeket is kevesebb felhasználóra tudják áthárítani. Mivel a hazai előfizetőkre nem jellemző a szolgáltatók közötti váltás, azok mesterségesen magasan tarthatják az árakat” – magyarázza Solt Ádám.
A penetráció további növekedésében nagy szerepet vállalhat a szélessávú mobilinternet lefedettségének növelése, a 4G-technológia további fejlesztése, illetve az okostelefonok és hordozható eszközök árainak csökkenése. A legnagyobb előrelépéshez azonban kétségkívül a megfizethető csomagdíjak tudnának hozzájárulni. Az Internetet.hu országosan több mint 50 mobilinternet-csomag ár-összehasonlítását teszi lehetővé: http://www.internetet.hu/mobilinternet-csomagok.html.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb településeken érhető el a Telekom 4G mobilinternet szolgáltatása
- A frekvenciatenderrel lendületre kap a mobilnet
- Sikerrel alkalmazzák az Intel Classmate PC-ket a kisiskolások tanításában
- Pszichológushoz kerülhetsz a Facebook miatt
- Az okos jármű lesz az új sláger
- Moszkva blokkolná a Wikipédiát
- Egyre több az interneten mindig elérhető vevő
- Hamarosan négymilliárdan leszünk a világhálón
- A függésekről szól a 7. Fenntarthatósági Nap
- Mr. Klausz nyerte a Ki Mit Tube versenyt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.