Az autósok valós idejű közlekedési információkat szeretnének
Az autósok közlekedési információkat, illetve szabad parkolóhelyekről, valamint sebességellenőrző radarokról szóló, elsősorban valós idejű tájékoztatást szeretnének kapni autóik informatikai központi egységétől, a szórakoztató elektronikai funkciók viszont kevésbé érdeklik őket - idézi a német Automobilwoche hírportál a YouGov piackutató intézet tanulmányát.
A "Das vernetzte Auto" címet viselő felmérés eredménye szerint a válaszolók 80 százaléka üdvözölne a jelenleginél részletesebb közlekedési információkkal szolgáló funkciókat a kocsijában. A kívánságlista második helyén a szabad parkolóhelyeket (71 százalék), a harmadikon pedig a radarcsapdákat (70 százalék) valós időben közvetítő alkalmazások állnak. Az autósoknak mintegy felét (52 százalékát) a helyi időjárási viszonyokat közvetítő, valamint a célállomás turisztikai attrakcióit (46 százalék) bemutató alkalmazások is érdekelnék.
A szórakoztató szolgáltatások viszont viszonylag alacsony érdeklődésre tartanak számot az autósok körében. Aktuális helyi és nemzetközi híreket közvetítő szolgáltatás az autósok 36 százalékát, az utasok mobil készülékeinek az internetre kapcsolását lehetővé tévő hot-spot rendelkezésre állása pedig 32 százalékát érdekelné. Zeneszámok online közvetítése még érdekelné 22 százalékukat, zenei videoklipek és hangos könyvek közvetítése azonban a túlnyomó többségnél már merev elutasításra talált.
A többséget (51 százalék) az autó vásárlásakor hidegen hagyják az elérhető online szolgáltatások és nagyjából minden negyedik közülük szentelne csak figyelmet az online szolgáltatások megtekintésének, ha már vannak. A 2500 eurónál magasabb jövedelemmel rendelkező és évi 20 ezer kilométernél többet autózó, illetve az olyan prémium márkákhoz, mint az Audi, a BMW vagy a Mercedes-Benz szokott vásárlók jellemzően az átlagnál nagyobb figyelmet szentelnek az autóban elérhető online szolgáltatásoknak, de a dolog számukra sem perdöntő tényező.
Kapcsolódó cikkek
- Az okos jármű lesz az új sláger
- Amerikai autóipari szoftvercéget vásárolt a magyar NNG
- Jövőre kezdik meghódítani az angol utakat a vezető nélküli autók
- Töretlenül növekszik a navigációs megoldásokat kínáló NNG
- Változás július 1-től: módosul a mobilparkolási hívószám
- Közel három millió dollárt hozott a Xerox parkoló rendszere
- Mihez kezd az agresszív sofőr a Google vezető nélküli autóival?
- Nanotechnológia segít, hogy többé ne kelljen kocsit mosnunk
- A Windows is autóba ülne
- Internetes árverésen válik meg 151 luxusautótól az olasz kormány
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Itt a Bridgestone új négyévszakos defekttűrő gumiabroncsa
A Bridgestone továbbfejlesztette a prémiumkategóriás négyévszakos túraautó-abroncsát az egyedülálló DriveGuard Run-Flat (RFT) defekttűrő technológia beépítésével. Ezen újításnak köszönhetően a járművezetők egy defekt esetén még további 80 kilométert is megtehetnek akár 80 km/órás sebességgel, így biztosítva számukra a teljes biztonságot, kényelmet és nyugalmat. Az elektromos járművekre is alkalmas Turanza All Season 6 ENLITEN a DriveGuard RFT-vel felszerelve kiváló fékteljesítményt nyújt bármely évszakban, különösképp hó- és futásteljesítményt tekintve.
A Continental élesben teszteli szuperszámítógépét
A Continental első alkalommal építette be tesztjárműbe, nagy teljesítményű számítógépét (HPC). Ezzel lehetővé vált számos funkciónak, mint például a vezetésbiztonsági rendszerek, az automatizált parkolás, vagy a holisztikus mozgásvezérlés egy járműalkalmazásban történő elhelyezése.
Formatervezésiminta-oltalom védi a Széchenyi István Egyetem világrekorder autóját
A győri Széchenyi István Egyetem kiemelt figyelmet fordít szellemi vagyonának védelmére: az intézmény kutatóinak és hallgatóinak munkáit bejegyzett szabadalmak, mintaoltalmak és védjegyek sora óvja. Ezúttal a SZEnergy Team háromszoros világbajnok autójának alakját helyezték formatervezésiminta-oltalom alá, amely jogilag is garantálja, hogy a hallgatói mérnökcsapat nyerő karosszériája a jövőben is utánozhatatlan maradjon.
Július 7-től nagy változás jön az újautópiacon
2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az intelligens sebességszabályozó, a vezető figyelmetlenségét érzékelő figyelmeztető rendszer, a vészfékjelzés, a tolatóradar, valamint az eseményadat-rögzítő, és az indításgátló alkoholszonda későbbi beszerelését is lehetővé kell tenni.
Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új szoftvercsomagot adott ki, amely úttörő szerepet játszik majd a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállásban. Az AlphaWare nevű fejlett, felhasználóközpontú megoldás újraértelmezi az autó fogalmát és a felhasználók autózással kapcsolatos élményét. Az innovatív szoftvercsomagot az AutoTech: Detroit eseményen mutatta be a cég.