Ennyit ér az online hirdetés
Egy reklámkampány Lengyelországban átlagosan 28-szor jelenik meg. A leghosszabb online kampányok a Cseh Köztársaságban zajlanak – áll a Gemius legfrissebb jelentésében, mely az internetes hirdetéseket vizsgálta a kelet-közép-európai régióban - írja a hirado.hu.
Magyarországon egy online kampány átlagosan 60 napig tart, 12,3 millió reklámmegjelenéssel fut, 603 ezer valós felhasználót ér el és egy felhasználó átlagban 12 alkalommal találkozik a hirdetéssel.
A reklámkampányok során a legtöbb megjelenést a Cseh Köztársaságban és Lengyelországban mérték (átlagosan 20 millió megjelenés kampányonként). A másik véglet Szlovéniában, Horvátországban és Bulgáriában mutatkozik, ahol a hirdetők a legkevesebb megjelenést vásárolják (átlagosan 2–3,5 milliót).
Magyarországon átlagosan 12,3 millió megjelenést regisztráltak a kampányok során.
Lengyelországban egy hirdetési kampány átlagos 28 alkalommal jelenik meg egy internetfelhasználónak. Észtországban egy online kampány során átlagosan 16 hirdetés jelenik meg, míg Magyarországon 12. Kevesebb alkalommal találkozhatnak egy-egy hirdetési kampánnyal az internetezők Ukrajnában és Bulgáriában (átlagosan 6 alkalommal), valamint Romániában (5 megjelenés egy kampány során).
Az elemzés azt mutatja, hogy régiónkban a Cseh Köztársaságban futnak a leghosszabb online hirdetési kampányok. Itt több mint három hónapig maradnak aktívak (átlagosan 97 napig). Magyarországon, Szlovákiában, valamint Lengyelországban és Romániában egy kampány közel két hónapig fut (átlagosan 58–59 nap). Szerbiában, Bulgáriában és Lettországban pedig valamivel több mint egy hónapig (33–35 nap) tart egy tipikus internetes reklámkampány.
hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- „Az emberiség történelmében még nem volt akkora fejlődés, mint az elmúlt 24 évben”
- Új trendek fókuszban a Digitális Mesterkurzuson – 1. rész
- Gyökeresen átalakul a televíziós médiapiac az Ericsson szerint
- Nekimennek az adathegynek a netes csúcstalálkozón
- Médiakonferencia – vita a szabályozás kihívásairól
- Így lesz ügyfél a hirdetésből
- Reklámringben az online média és a tévé
- Ipsos: Megérik a pénzüket az online kampányok
- Új mobil hirdetési sablonok az Adverticum AdServerében
- Kézben hordott hirdetések – XIII. Mfor Marketing Konferencia