Egy magyar alkalmazás segíti a Facebook oldalak kezelőit
A Facebook céges oldalak kezelése sok energiabefektetéssel jár. A megfelelő tartalom megtalálása, közzététele, és hatásuk utánkövetése rendkívül időigényessé válhat, ha valaki hatékonyan szeretne kapcsolatot tartani a követőivel. A Postradar nevű új magyar startup a felmerülő nehézségeken képes enyhíteni.
A Facebook oldalakat fenntartó vállalkozások, illetve a több ügyfél online kommunikációját is felügyelő szakértők számára egyre nehezebbé válik a közösségi oldal hatékony használata. Nemcsak az ingyenesen elérhető felhasználók aránya csökken folyamatosan, de az érdektelen tartalmakat megosztó oldalak hosszú távon szinte teljesen eltűnhetnek követőik üzenőfaláról. A Facebook törekszik arra, hogy minél kevesebb haszontalan bejegyzés rontsa a felhasználói élményt, így az oldalak kezelőinek véges a hibalehetősége.
Az embereket mindig az aktualitások foglalkoztatják, így a népszerű tartalmak gyorsan végigsöpörnek az üzenőfalakon, sokszor már a néhány órával később történő megosztást is érdektelenség fogadja. Eddig is léteztek speciális alkalmazások a tartalom felkutatására, megosztására vagy a hatások elemzésére, de ezek összehangolása leginkább csak a közösségi média szakemberek számára lehetett reális cél. Mindenki mástól irreális elvárás volt, hogy a saját oldalát ilyen körültekintően menedzselje.
A Postradart úgy tervezték, hogy az oldalak kezelőinek három legfontosabb feladatát egymásra épülve könnyítse meg. Már az is nagy előny, hogy a kizárólag publikus adatokat vizsgáló alkalmazás segítségével a saját, és versenytársaink teljesítményét is egymás viszonylatában elemezhetjük. Az általunk kezelt oldalról a Facebook is részletes információkkal szolgál, de a konkurensekről szinte csak annyit tudhatunk meg, hogy milyen mértékben nőtt a követőik száma, minden egyéb információnak külön kell utánajárni.
Segítségével ezzel szemben összegyűjtve megfigyelhetjük, mikor aktívak a versenytársaink, mely posztjaik érdeklik a felhasználókat, vagy épp kik a közös követőink. Az eredmények kiértékelése ráadásul nemcsak a közösségi média szakemberei számára egyszerű, ugyanis interaktív grafikonok segítik a mindössze felhasználói szintű ismeretekkel rendelkező adminokat is.
A megfelelő posztok közzététele ettől önmagában még nem lenne könnyebb, mert jó tartalmakra bukkanni, és szinte a megjelenésük pillanatában megosztani azokat folyamatos időráfordítást igényel, ha az ember nem maga állítja elő őket. A Postradarba épített egyedi tartalomfigyelő rendszer segítségével azonban egy helyen követhetjük az általunk választott weboldalakon és blogokon megjelenő cikkeket, egyedi szűrési feltételeket állíthatunk be, és az ennek megfelelő új tartalmak megjelenéséről akár Facebook értesítést is kérhetünk.
Emellett a saját oldalunk megosztásait automatizálhatjuk is, tehát ha megjelenik egy a kritériumoknak megfelelő cikk, akkor előre beállíthatjuk, hogy azt mikor, és milyen formában ossza meg a Postradar. Egyszerű linkként is feltűnhet a hírfolyamban, de az alkalmazás akár a cikkből is tud képeket kiemelni, az oldalunk idővonalára feltölteni, majd a webcím mellé előre elkészített leírást is csatolni. Természetesen a saját tartalmaink megosztása is egyszerűbb, mert lehetőség van például galéria feltöltésére is, amelynek képei előre meghatározott időpontban és módon lesznek közzétéve.
„Korábbi munkánk során mi is tapasztaltuk, mennyi energiát kell egy Facebook oldal kezelésébe fektetni. Először egy egyszerű alkalmazást készítettünk, amely a kiválasztott weboldal tartalmainak megosztását automatizálta. Egyre többen kezdték használni, és ezt látva döntöttünk a Postradar létrehozása mellett." – mesélt Pauler Attila társalapító az előzményekről.
A jelenleg ingyenes alkalmazást folyamatosan fejlesztik, de már most is 36 országban, átlagosan 100 ezer bejegyzés megosztását végzi havonta. A jövőbeli tervek közt szerepel, hogy más platformokat is lehessen vele kezelni, de egyelőre a Facebook élvez prioritást.
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában
- A közösségi média szétveri az étkezési kultúrát
- Menő az anti-Facebook
- Eltűnhetnek a bejegyzések a Facebookról
- Öncenzúrára késztet a Facebook és a Twitter
- Ingyen webelérést kínál Zambiában a Facebook Internet.org appja
- Magyarázkodik a Facebook
- Idegesítenek a Facebook alkalmazásmeghívók? Van megoldás!
- Ingyenes Facebook alkalmazással rukkolt elő a Kaspersky
- Telenor: gyors ügyintézés a Facebookon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n
Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.