Notebook-diagnosztika gépbontás nélkül

forrás: Prím Online, 2014. november 28. 16:34

Új, öntanuló diagnosztikai eljárást, illetve mobil számítógépek szervizelését támogató hardverdiagnosztikai rendszert fejlesztett ki az Aviatronic Repüléstechnikai Fejlesztő Kft. A HADICOR elnevezésű, nyílt forráskódú elemekre épülő rendszer egy interneten elérhető, központi távoli szerverről futtatja a méréseket és teszteket, majd naplózza és egy központi adatbázisban tárolja az eredményeket. A rendszert már több szervizében használja a japán Toshiba cég.

A HADICOR rendszer „lelke” egy interneten elérhető, központi távoli szerver, amely vezérli a különböző földrajzi helyeken működő szervizhálózatot: optimális, az adott készülékek konfigurációjának megfelelő diagnosztikai méréseket és teszteket hajt végre az egyes számítógépeken. A mérések és tesztek eredményeit a vizsgált számítógép egyedi „ujjlenyomatával”, a részegységekre is kiterjedő azonosítóival együtt egy központi adatbázisban tárolja és naplózza.

 



A szervizek úgynevezett Gateway Boot szervert telepítve férnek hozzá a központi adatbázishoz egy titkosított csatornán keresztül. Vannak olyan alkatrészek, amelyek teszteléséhez az Aviatronic által kifejlesztett, külső diagnosztikai egység, az EDU (External Drive Unit) alkalmazása szükséges, amelyet ugyancsak a Gateway vezérel. Az eddigi tapasztalatok szerint a javítások 70-80 százalékánál a hibabehatárolás nem igényli az EDU-val történő méréseket, de a fennmaradó 20-30% esetében a EDU által szolgáltatott mérési eredmények segítenek a hibás alkatrész egyértelmű megtalálásában.

A szervizeknek számos szempontból előnyös az új rendszer. A tesztek nagy része nem igényel kezelői beavatkozást, így a hibabehatárolás kevesebb technikusi munkaidő-ráfordítást igényel. A HADICOR alkalmazásához nem szükséges sem operációs rendszer, sem adatbázis-licensz megvásárlására költeni, mert a rendszer nyílt forráskódú. A kifejlesztett eljárásprotokoll a különböző felkészültségű szervizek javítási színvonalát segít egyforma szintre emelni.

A gyártóknak is több szempontból kedvező választás a HADICOR: különösen előnyös a központi menedzselhetőség és frissítés, a tesztekhez biztosított, megbízható szoftverkörnyezet, a részletes teszteredmények tárolása, az eljárási protokoll szerinti tevékenység naplózása, az elvégzett javítások kontrollálhatóságának lehetősége. A korábban csak többletmunkával összegyűjthető adatokat az új termékek tervezésénél használhatják fel. Az egységes eljárásprotokoll és a modellspecifikus tesztek csökkentik a mintegy 40-50 százalékban feleslegesen kicserélt alkatrészek számát, így az elektromos hulladékok mennyiségét.

A projekt megvalósításához nagy segítséget nyújtott a Toshiba: a modellinformációkat és a nagyszámú méréshez kölcsön notebookokat biztosított. A japán cég jelenleg sok szervizében használja már a HADICOR alaprendszerét. A német Toshiba-központban működik egy központi távoli tesztszerver, amely akár 200 EMEA-szervizt képes kiszolgálni.
 

Kulcsszavak: Toshiba szerviz notebook

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15