Pókerező robotok az NNG versenyén
Egyetemi hallgatók és tapasztalt programozók vegyesen, összesen háromszáznál is többen jelentkeztek az ország minden tájáról az NNG által rendezett C++ Grand Prix versenyre. A nyertes csapat elutazhat a világ legnagyobb videojáték-konferenciájára, Los Angelesbe.
Idén harmadszor hirdetett versenyt programozóknak a budapesti székhelyű navigációfejlesztő, az NNG, hogy megtalálja a legtehetségesebbeket. A C++ Grand Prix-re hallgatók és tapasztalt fejlesztők jelentkezését egyaránt várták, a feladatsorokat a cég szakemberei úgy állították össze, hogy ne egyedül a tapasztalat legyen a döntő szempont.
Végül több mint 110 csapat adta le nevezését: két hét állt rendelkezésükre, hogy a selejtező feladatait megoldják. A döntőbe jutott 10 - 4 szenior és 6 hallgatókból álló - csapat pénteken egy különleges, egész napos kihívás során küzdött meg a nyereményekért. A cél egy pókerező robot megalkotása volt: az egyes csapatok robotjai minden tizedik másodpercben játszottak egy kört egymással. A csapatoknak menet közben, az aktuális eredmények alapján is alakítaniuk kellett robotjuk stratégiáját, így a problémamegoldás mellett a versenyzők kreativitását is mérhették a szervezők.
A versenyt végül a Nutellás Gereblye csapat nyerte, az ő robotjuk játszott a legeredményesebben az idei C++ Grand Prix-n.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar lányok versenyeznek a világ vezető robotika versenyén
- Negyedikek lettek a magyar diákok a robotika világbajnokságon
- DARPA-döntő: katasztrófaelhárításban is jeleskedniük kell a robotoknak
- A Google Groundon lesz a Skool kéthetes nyári tábora
- Országos ifjúsági robot kupát rendeznek áprilisban Nyíregyházán
- Magyarország legjobb szoftverfejlesztőit keresi a GE Healthcare
- Békéscsabai informatikus indulhat a jövő évi szakmai világbajnokságon
- BeeSmarter: a Blackbone sikerével zárult a verseny
- Melyik lesz az ország legjobb IT-csapata?
- Ismét lesz BeeSmarter csapatverseny
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
IT Fitneszteszt: A magyar diákok jól teljesítettek, de van hová fejlődni
A Visegrádi Négyek (V4) és Ukrajna diákjai körében tavaly végzett nagyszabású online digitális készségfelmérés, az IT Fitneszteszt eredményei részletes zárójelentés formájában elérhetők. A felmérés azt mutatja, hogy bár a diákok digitális készségei folyamatosan javulnak, még van hová fejlődniük, különösen az algoritmikus gondolkodást és komplex problémamegoldást igénylő feladatok terén. Az általános iskolások között a magyar diákok a második legjobb eredményt érték el, míg a középiskolások csupán a negyedik helyen végeztek az öt résztvevő ország közül.
A tudás menedzselésének művészete
Érezted már úgy, hogy túlterhel a kezedbe kerülő információk rengetege? Frusztráló, amikor az olvasott anyagokat nem tudod rendesen megjegyezni. A mai, információval túlzsúfolt világban a személyes tudásmenedzsment (PKM – Personal Knowledge Management) elsajátítása alapvető a sikerhez, mind személyes, mind szakmai szinten.
Kapd el a pillanatot: Tavaszi fotózási tanácsok a HONOR-tól
Ahogy a tavasz beköszönt, a természet is életre kel: a fák rügyeket hoznak, a virágok színekben pompáznak, és a napfény egyre melegebb árnyalatokba öltözteti környezetünket. Ez az évszak remek lehetőséget ad arra, hogy friss és élénk fotókat készítsünk akár a természetben, akár a városi környezetben. A HONOR összegyűjtött néhány tippet, hogy a lehető legszebb tavaszi fotókat készíthesd el telefonoddal.
Tudnivalók a One 2025-ös díjkorrekciójáról
A One márkanév alatt működő, ugyanakkor jogilag még különálló szolgáltatók – One Magyarország Zrt., DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. és AH Média Kereskedelmi Zrt. – esetében a 2025-ös díjkorrekció mértéke azonos és az alábbiakban részletezettek szerint érvényes.
Új kihívások és ajándékok várnak a BME Állásbörzéjén!
Az ország legnagyobb és legrégebbi állásbörzéje, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) rendezvényén idén március 11-12-én debütál a Job Tinder. Ez az új eszköz segít a diplomás vagy diplomát szerző mérnököknek megtalálni a számukra legmegfelelőbb munkahelyet.