Imagine Cup Academy: ontják a remek ötleteket a magyar diákok
Minden eddiginél több, 44 csapat jelentkezett a Microsoft Magyarország által szervezett fiatalok start-up ötleteit támogató képzési programba, az Imagine Cup Academy-re. A fiatal fejlesztők nem mindennapi innovatív projektekkel jelentkeztek: a speciális képstabilizátortól az egészségügyben használható okos alkalmazásokig sokféle remek ötletet vonultattak fel.
Idén több mint kétszer annyi csapat jelezte részvételi szándékát, mint a 2014-es verseny alkalmával, a csapatokban egyre több fiatal hölgy is szerepel. A rekordszámú jelentkezőből csaknem harminc társaság profilja felelt meg a nevezési feltételeknek és végül 15 csapatot választottak ki a szakemberek. Bizakodásra ad okot, hogy egyre fiatalabb korban jelenik meg a vállalkozó kedv, most a legfiatalabb csapat tagjai 13 és 14 évesek. Ők a képzéseken ugyan részt vehetnek, de a minimum 16 éves kort megkövetelő Imagine Cupon idén még nem indulhatnak. Rajtuk kívül már három, 16 évesnél idősebb középiskolás csapat azonban neki is vághat a megmérettetésnek a fiatalabb korosztály tagjai közül. A Microsoft Magyarország életében ez egy nagyon fontos mérföldkő, hiszen vállalati felelősségvállalási programjának célpontjában a fiatalok és bennük rejlő lehetőségek minél korábbi kiaknázásának támogatása áll.
A fiatal fejlesztők dúskálnak a remek és a társadalom számára is hasznos ötletekben. Van, aki a laktózérzékenyeknek fejlesztene okos alkalmazást, egy másik csapat pedig azon dolgozik, miként válthatja ki az okostelefon az otthoni digitális eszközök vezérlőit, ilyen például a vezeték nélküli egér. Meglehetősen nagy fantázia van az egyik csapat speciális képstabilizátor ötletében is, amelyik jobb minőségű videófelvételeket segítene készíteni emberek millióinak. Egy másik fiatal csapat pedig speciális közösségi hálózatot hozna létre fiataloknak, hogy hasznosan tölthessék el a szabadidejüket.
„Az Imagine Cup gyökeresen változtatta meg az életünket. Hat hónap kemény munkával és a felkészítő program segítségével elkezdhettük megvalósítani az álmainkat” – mondta el a tavalyi nyertes, a redmondi döntőn is sikert sikerre halmozó TEP vezére, Boros Ákos. A szegedi fiatalok a mozgásra serkentő ötletükkel egy tízezer dolláros díjat és egy húszezer eurós különdíjat is elhoztak a világdöntőről. Emellett befektetőt is találtak a vállalkozásukhoz. Ez minden idők legnagyobb magyar Imagine Cup sikere volt 2014-ben.
A közel három hónapos Imagine Cup Academy-n a fiatal csapatok angol üzleti kommunikációt, prezentációs technikát és a megfelelő üzleti képzést is megkapják a technológiai mentorálás mellett, így segítve őket, hogy ötletüket a gyakorlatban is meg tudják majd valósítani. A képzés végigköveti egy projekt teljes életét az ötlet megszületésétől a részletek kidolgozásán át a megvalósításig.
„A Microsoft a tehetségre, a kreativitásra Magyarország egyik legfontosabb erőforrásaként tekint. Az idei képzési szakaszban és a helyi döntőben is azon leszünk, hogy minél több magyar fejlesztőt segítsünk ötletei megvalósításában” – mondta Grósz Judit, a Microsoft Magyarország fejlesztési- és platform üzletág igazgatója.
A képzési program az Imagine Cup magyarországi döntőjével zárul, amelynek győztese képviselheti Magyarországot a verseny regionális döntőjében. A régió hat legjobb csapata pedig részt vesz majd a Microsoft globális megmérettetésén.
Kapcsolódó cikkek
- 1app mobilalkalmazás-fejlesztő verseny diákoknak
- Ingyenes otthoni Office 365 használattal bővül a Tisztaszoftver program
- Itt a Global Startup Battle
- Megvannak az Intel Global Challenge nyertesei
- Újra lesz Appra magyar! alkalmazásfejlesztő verseny
- Kiválasztották azt az öt startup céget, amelyik bemutatkozhat a bécsi versenyen
- Először jön Magyarországra az egyik legnagyobb startup verseny
- Fiatal magyar fejlesztők sikere az Imagine Cupon
- Magyar startupot díjaztak a Telekom Innovation Awards döntőjén
- Hat Infoprog versenyző kapott ösztöndíjat az SAP-tól
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.