WebBusiness

Ahol az ajánlatból már üzlet lett

2000. szeptember 19. 20:01
A Business Online hasábjain 1997 decemberében számoltunk be először a WebBusiness Internetes Üzleti Információs Adatbank kialakításáról. A fejlesztők akkor azt ígérték, ez lesz az a szolgáltatás, ahol az ajánlatból üzlet lesz! Az eltelt több mint két év tapasztalatairól, eredményeiről Kocsó Lászlót, a WebTime Kft. ügyvezetőjét kérdeztük.
Business Online: - Kezdhetnénk talán rögtön a legkézenfekvőbb kérdéssel: lett-e az ajánlatból üzlet a WebBusiness-sel?

Kocsó László: - Lett. Sőt egyre több üzletet kötnek a partnereink a WebBusinessen keresztül. Kezdetben persze sokan kétkedve fogadtak bennünket, s nehezen vették tudomásul, hogy a szolgáltatás valós eredményeket hozhat partnereinknek. Ma már szerencsére túl vagyunk ezen, a referenciáink, elégedett ügyfeleink véleménye ugyanis önmagáért beszél. Már nem kell bizonygatnunk, hogy ez a szolgáltatás valóban hoz-e profitot használója számára.

B. O.: - Melyek voltak a legnagyobb kihívások, amelyekkel a szolgáltatás bevezetése során szembe kellett nézniük?

K. L.: - Érdekes módon a rendszer folyamatos fejlesztése, stabil üzemeltetése nem jelentett akkora kihívást - ez valószínűleg a profi műszaki csapatnak köszönhető -, mint a szolgáltatás eladása. Nagyon nehéz volt azt az értékesítési stratégiát kialakítani, amely ebben a nem könnyű piaci helyzetben eredményes lehet. A legnagyobb probléma még ma is az internetet körüllengő teljes fogalomzavar, a miértekre és a hogyanokra ugyanis kevesen tudják még a választ. Senki nem fog megvásárolni olyan szolgáltatásokat, amelyeknek nem érti a működését, nem tudja elképzelni, azok hogyan funkcionálnak. A mai magyar internetes üzleti felhasználói kultúra még többéves lemaradásban van a nyugat-európaitól, nem is beszélve a tengerentúliról.

B. O.: - A feladat tehát adva van: minél előbb be kell hozni a lemaradást…

K. L.: - A feladat az, hogy a cégek ne egy szükséges, de megítélésük szerint pillanatnyilag felesleges kiadást lássanak az internetben, hanem munkaeszközt, egy lehetőséget munkájuk hatékonyabbá tételéhez. Amíg a cégek többsége csak lelkiismeretének megnyugtatására publikál tartalom nélküli weblapokat, mindenféle koncepció nélkül, és azt hiszi, hogy ezzel az internet le van tudva, addig nagyon nehéz emelt színtű internetes szolgáltatásokat eladni.

B. O.: - Mégis, akkor mi a WebBusiness sikerének titka?

K. L.: - Mi az internet előnyeinek kihasználását nyújtjuk partnereinknek, akár az internet használata nélkül. A WebBusiness szolgáltatás lényege, hogy a felhasználó egyéves átalánydíjért korlátlan mennyiségben helyezheti el saját hiteles üzleti ajánlatait az adatbázisban (akár három nyelven), amely a rögzítést követően néhány percen belül eljut a célcsoport mobiltelefonjára, személyhívójára, e-mail címére. Óriási előny, hogy az ajánlat nemcsak benne van az adatbázisban, hanem el is jut a potenciális partnerekhez. Az ajánlat elhelyezése természetesen webes felületen történik, de ezt az ügyfél helyett mi is el tudjuk végezni, érkezzen az akár levélben, faxon vagy a nonstop üzemelő call centerünkön keresztül.

B. O.: - Mi a WebBusiness erőssége?

K. L.: - Alkalmazkodik a piac igényihez. Minden erőnkkel azon vagyunk, hogy segítsünk a lehetőségek kiaknázásában azoknak a kis és közepes cégeknek, amelyek még nem használják vagy nem jól használják az internetet. Ezért nagyon odafigyelünk a piac szereplőinek véleményére, javaslataira. Kapcsolatunk legfontosabb eleme nem a szerződés megkötése, hanem a folyamatos konzultáció, igényfelmérés. Fejlesztőcsapatunk nagyon gyorsan tud reagálni a felmerülő kihívásokra, megőrizve így vezető pozíciónkat.

B. O.: - Mekkora a verseny a WebBusiness-jellegű szolgáltatások területén?

K. L.: - Szerencsére versenytársakról nem tudunk. Ez nem azt jelenti, hogy nincsenek más üzleti adatbázisok az interneten, de az értékesítésben nem vesszük észre a jelenlétüket. Ez talán azért van így, mert jó néhány egyedülálló szolgáltatást kínálunk, például a már említett gyors célcsoportelérés lehetőségét, valamint a saját fejlesztésű, HTML alapú faxtárat, amellyel internetes oldalainkat kérhetik le telefaxra internet-hozzáféréssel nem rendelkező ügyfeleink.

B. O.: - Hogyan tovább? Milyen szolgáltatásokkal bővül a WebBusiness a közeljövőben?

K. L.: - A legfontosabb feladat számunkra a szolgáltatás nemzetközi értékesítése. Az évek során szerzett nemzetközi kapcsolatainkat, internetes marketingtapasztalatainkat szeretnénk külföldön kamatoztatni. Szolgáltatásunk jelenleg magyar, angol és német nyelven érhető el, de még az idén szeretnénk néhány környező ország nyelvén megjelenni, és szolgáltatásainkat ezeken a területeken is elindítani.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01