A legújabb androidos kártevő akkor támad, amikor nem is gondolnánk
Az AVG biztonságkutató cég szerint egy új androidos malware igencsak alattomosan viselkedik. Azután támad csak, miután a felhasználó kikapcsolta készülékét.
Az AVG számolt be arról az új mobilkártevőről, mely azután lendül csak támadásra, miután kikapcsolták a mobileszközt. Tehát valójában nem is kapcsol ki a készülék, csak a felhasználó hiszi azt, a kártevő pedig szorgosan végzi a dolgát.
Miután kikapcsolják a userek a telefont, úgy tűnik, mintha tényleg lezajlana a folyamat, valójában azonban nem kapcsol ki a készülék. A kártevő képes eltéríteni a mWindowManagerFuncs felületet, ezáltal meg tudja jeleníteni a hamis leállítási folyamatot, miután a kikapcsoló gombot megnyomták.
A malware tehát csak ekkor válik aktívvá, és képes többek között kimenő hívásokat kezdeményezni, SMS-eket küldeni, képeket készíteni és számos olyan feladatot végrehajtani, melyből a gyanútlan tulajdonos mit sem észlel.
A vállalat szóvivője szerint eddig több mint 10 ezer készülék esett áldozatul, a legtöbb közülük Kínában, ahol legelőször felbukkant a kérdéses malware. Az AVG azt tanácsolja a felhasználóknak, hogy a készülék kikapcsolása után távolítsák el az akkumulátort, ha valóban szeretnék biztonságban és kikapcsolt állapotban tudni telefonjukat.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- A Kaspersky Lab megtalálta a Stuxnet és a Flame elődjét
- 10 millió jelszót tett közzé egy biztonsági szakértő
- A Mac és a PC felhasználókat egyformán érintik a kiberfenyegetések
- Minden eddiginél fejlettebb vírus támadja az orosz és a szaúdi távközlést
- Tesztelték a Kaspersky Internet Security for Androidot
- A Kaspersky szerint 8-ból 1 felhasználó nem hisz a kiberfenyegetésekben
- G Data Internet Security for Android
- A G Data mobil megoldását teszteltük
- Minden ötödik Android felhasználó szembesül kibertámadással
- Fény derült egy pénzügyi kibertámadás titkaira
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?
Annak ellenére, hogy egyre többen használnak hirdetésblokkolókat és kifinomult biztonsági szoftvereket, a hirdetéseken keresztül terjedő rosszindulatú szoftverek még mindig nagy problémát jelentenek az ESET kiberbiztonsági szakértői szerint – különösen, ha azok legitim webhelyek hirdetéseiként jelennek meg. Árulkodó adat, hogy 2023-ban a Google több mint 1 milliárd hirdetést blokkolt vagy távolított el, amelyek között számos rosszindulatú programokat népszerűsítő reklám is volt.
Magyarországra is megérkezett a világ első kereskedelmi forgalomban kapható humanoid robotja
Az Unitree Robotics hivatalos közép-európai márkaképviseleténél januártól a magyar piacon is elérhető az Unitree G1 AI támogatású emberszabású robot. A tavasszal bejelentett eszköz fontos fordulópontot jelenthet a humanoid robotok tömeges elterjedésének előmozdításában, mivel most először kapható tömeggyártásban előállított, bárki számára megvásárolható, valós méretű humanoid.
Rekordárbevételt ért el az LG 2024-ben
Közzétette 2024-es pénzügyi eredményeit az LG Electronics (LG): a dél-koreai vállalat a története legnagyobbjának számító 87,73 ezer milliárd von (62,89 milliárd dollár) konszolidált bevétel mellett 3,42 ezer milliárd von (2,45 milliárd dollár) üzemi nyereséget ért el.
9 év után új elnök az IAB Hungary élén
Új elnököt és elnökséget választott a 2025-2027-es ciklusra a digitális hirdetési piac legnagyobb hazai szakmai szervezete, az IAB Hungary.
A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak, és csak 1,8%-uk nyitott külső hirdetők felé is. Ez az arány – különösen a nemzetközi trendek tükrében – nagyon alacsony, ami a szektorban rejlő jelentős növekedési potenciált jelzi. A PwC Magyarország az IAB Hungary szakmai közreműködésével csaknem 800 webáruház körében végzett kutatást a retail média jelenlegi helyzetéről.