Már elérhetőek a digitális tankönyvek

forrás: Prím Online, 2015. március 8. 12:22

A digitális tananyag egyre jobban beépül a kerettantervbe, ősztől pedig már szervezett és akkreditált formában is elérhetőek az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) által készített oktatást segítő prezentációkból, animációkból és interaktív feladatokból álló anyagok.

A kísérleti tankönyvek használatát támogató ideiglenes portál ezen a címen érhető el.

A legfontosabb, hogy legyen a tanárokban háttértudás és tudatosság, hogy tudják, mikor érdemes egy digitális eszközt alkalmazni és mikor felesleges, vélte Kojanitz László „A Nemzeti alaptantervhez illeszkedő tankönyv, taneszköz és Nemzeti Közoktatási Portál fejlesztése” című kiemelt projekt szakmai vezetője a Kossuth Rádió Napközben című műsorában.

Véleménye szerint a mai korosztály jellegzetessége, hogy a tartalmakat megosztja, illetve a meglévőkből újakat kreál. Erre is alkalmat adnak a digitális tananyagok, amelyeket a gyerekek nem csak egyszerű információforrásnak használhatnak, de maguk is alkothatnak tartalmakat. Az alkotás folyamata azonban nem csak a diákok, hanem a tanárok számára is megnyílik, hiszen a digitális tankönyvek kiegészíthetők, személyre szabhatók, csak legyen elég bátorság a pedagógusokban, hogy használják – mondta a projekt vezetője.

Az elektronikus tananyagokat tartalmazó portál Európai uniós projekt, és 2015 szeptemberétől működik majd élesben. Addig egy tesztidőszak zajlik egybekapcsolva a tartalomfejlesztéssel, vagyis a nyomtatott taneszközöket már eleve úgy tervezik, hogy hozzájuk kapcsolható digitális tartalmakat is átgondolják – közölte Kojanitz László.

 



Varga István, a digitális taneszközöket fejlesztő Oktker-Nodus Kiadó Kft. ügyvezetője elmondta: Magyarországon is egyre inkább elterjednek a digitális taneszközök, ez azonban nagyban függ a pedagógusok nyitottságától. A diákok már a digitális világban nőttek fel, könnyen eligazodnak benne, a pedagógusoknak pedig továbbképzésekkel próbálnak segíteni, hogy fel tudjanak zárkózni tanítványaikhoz – mondta, hozzátéve: a taneszközök akkreditálva vannak, megfelelnek a kerettantervnek, a tanárok ellenőrzik, amit letöltenek az internetről, ám a diákokat irányítani, orientálni kell a digitális tanulás során.

2003. óta működik a Digitális Középiskola, ahol felnőttek szerezhetnek érettségit. Az iskola nem digitális tartalomhasználatot jelent, hanem úgynevezett „blended learning-et”, vagyis van egy „e-learning” tananyag, és az ehhez kapcsolódó konzultációs órákon találkoznak a felnőttekkel a tanárok – magyarázta Péterné Czakó Edit, a Digitális Középiskola tagozat vezetője, az Innocenter Közhasznú Nonprofit Kft oktatási igazgatója. Szerinte a felnőttoktatásban mindenképp ez a jövő, és ebbe az irányba kell haladni. De a fiatalok is a gyors információáramláshoz szoktak, így ha meg akarják ragadni a figyelmüket, akkor szükség van jól kitalált digitális tartalmakra – fűzte hozzá.

 

Forrás: Kossuth Rádió, Napközben / hirado.hu

Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

SZEzonnyitó: az autó-motor sport és a járműipari technológiák élvonalában a győri egyetem

A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák fejlesztésének és a járműmérnökképzésnek, valamint egyre aktívabb résztvevője az autó-motor sportnak is. A győri intézmény támogatásával induló versenyzők az elmúlt évben jelentős sikereket értek el, hazai és nemzetközi helyezésekkel gazdagodtak. A SZE Motorsport SZEzonnyitó rendezvényét február 4-én tartották, amelyen a 2025-ös terveikről számoltak be a sportolók és a szakvezetők. 

2025. február 8. 15:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44

Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?

2025. január 30. 14:34