Kínában online értékesítik a lebukott korrupt hivatalnokok vagyonát
Egyre több, a bíróságok által elkobzásra ítélt ingatlan és ingóság cserél gazdát Kína legnagyobb online kereskedelmi platformján, a Taobaón - számolt be a kínai média a legfőbb bírói testület által is támogatott gyakorlatról.
A Csiangszu tartományi Taicsou város ítélőszéke például tavaly novemberben 351 millió jüan (16,1 milliárd forint) értékben dobott piacra ingatlanokat, s ezzel - a maga műfajában - országos csúcsot állított be. A tartomány összes bírósága 12 milliárd jüanra (553 milliárd forint) tett szert az ilyen online árverések során.
Közben a hagyományos aukciós házak forgalma ezen a téren visszaesett, egyrészt, mert működésük szigorú engedélyekhez kötött, másrészt a világháló nyilvánossága jobban szolgálja az egyre többet hangoztatott átláthatóságot. Korábban gyakori volt, hogy egyes elkobzott vagyontárgyak, ingatlanok áron alul keltek el szervezett összejátszással, ismeretségi körökben.
Az új, online árverési módszer sajtóbeszámolók szerint terjedőben van, és a kínai legfelsőbb bíróság is kiállt mellette öt évre szóló munkatervében. Az országos jogi napilap értesülései szerint az érintett kereskedelmi platformokon, amelyek eltekintettek szokásos jutalékuktól, eddig már több mint 90 ezer, "igazságügyi érintettségű" értékesítést bonyolítottak le.
A Pekingben jelenleg zajló éves parlamenti ülésszakon csütörtökön ismertették a legfőbb ügyészség és a legfelsőbb bíróság munkabeszámolóit. Az erről szóló jelentésekből kiderült, hogy az ügyészek tavaly 3664 olyan ügyben jártak el, amelyek vesztegetéssel, közpénzek elsikkasztásával voltak kapcsolatosak. Több mint 4 ezer hivatalnok ellen indítottak eljárást, közülük 28-an tartományi vezető, illetve miniszteri szinten működtek.
A bíróságok 44 ezer embert ítéltek el korrupciós ügyekben, köztük több mint kétezren épp a bíróságokon dolgozók közül buktak le. A kínai legfelsőbb bíróság közlése szerint az elfogott és elítélt korrupt tisztségviselők által törvénytelenül szerzett vagyont az állam maradéktalanul lefoglalta.
Kapcsolódó cikkek
- Elektronikus térképre kerül a Konfuciusz család temetője
- Elektronikus térképre kerül a Konfuciusz család temetője
- Csaknem egymilliárd dollárra bírságolták a Qualcommot Kínában
- Csaknem egymilliárd dollárra bírságolták a Qualcommot Kínában
- Globális internetszabályozást akar Kína
- Globális internetszabályozást akar Kína
- Ma az internetlassítás ellen tiltakozunk
- Ma az internetlassítás ellen tiltakozunk
- Őrizetbe vették az egyik vezető kínai hírportál újságíróit cégek zsarolása miatt
- Őrizetbe vették az egyik vezető kínai hírportál újságíróit cégek zsarolása miatt
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.