Újra kell értelmezni az e-mailt?

forrás: Prím Online, 2015. március 27. 09:27

Egyre több időt töltünk azzal, hogy rendszerezzük az elektronikus postafiókunkban. Létezik kiút a káoszból a hasznosabb tevékenységek felé? A NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet a lehetséges megoldásokat vizsgálja.

Napjainkban számos olyan megoldás jelenik meg, mint például a Google Inbox, amelynek célja, hogy egyszerűsítse az e-mailek kezelését. A jelenség ugyanakkor felveti a kérdést, hogy miért van szükség az elektronikus levelezés átalakítására? Mi a gond azzal, ahogyan e-mailezünk?

 

A válasz egyszerű: az e-mail a kezdetek kezdetén digitális postaszolgáltatásnak indult, mára azonban magában foglal rengeteg egyéb funkciót, a feladatkezelőtől kezdve a naptáron át a csoportmunka-megoldásig és a munkafolyamat-kezelőig. Manapság tehát nem csupán üzenetküldőként alkalmazzuk a levelezőrendszerünket, és emiatt gyakran elveszik a lényeg.

 

"Az e-mail, az azonnali üzenetküldés és a mobiltelefonok csodálatos kommunikációs képességeket biztosítanak, azonban mindannyian a saját kis világunkban élünk és dolgozunk, ezért ez a kommunikáció rendezetlen.”

Marilyn Vos Savant, publicista, a világ legokosabb embere 228-as IQ-val

 

Hogyan hozzuk vissza a lényeget?

 

Több különféle ötlet és megközelítés létezik arra, hogy rendet tegyünk a káoszban. Szűrők, címkék és mappák tömkelegével küzdünk, míg egyesek saját külön rendszert dolgoznak ki. Így tett például Merlin Mann, az "Inbox Zero" rendszer kitalálója. Ezen módszerek hatásossága azonban még mindig azon múlik, hogy a monitor mögött ülő ember mennyire következetesen tartja be a felállított szabályokat. A legtöbben pedig csupán odáig jutnak el, hogy kipróbálnak egy-egy új rendszert az e-mailek kezelésére, de a végén mindig visszatérnek a régi szokásokhoz. Ennek oka az üzleti életben történő használatban rejlik.

 

Az e-mail hátulütői az üzleti felhasználásban

 

Az elektronikus levelezés integrált része a céges kommunikációnak, ugyanakkor nem felel meg minden igénynek napjainkban. Ez onnan ered, hogy annak idején a papíralapú levelezést helyezték át digitális alapokra ahelyett, hogy teljesen újratervezték volna a kommunikáció módszerét. Vagyis egy már régóta létező eszközt próbáltak olyan funkciók és feladatok ellátására kényszeríteni, amelyekre alapjában véve nem alkalmas.

 

Az e-mail több okból is nehézségeket vet fel a modern üzleti életben. Először is, a legtöbb levelezőrendszerben az alapbeállítások mellett nincs logika a levelek elrendezésében, minden üzenet ugyanabba a fiókba érkezik. Másodszor, az e-mailezés biztonsági kockázatot hordoz magában, hiszen a legtöbb e-mailt alacsony biztonsági szintű levelezőrendszerben kezelik, amely mögött nincs vállalati szintű kontroll és biztonsági rendszer. Az is gondot okoz, hogy nagy a „zaj”, túl sok olyan e-mailen kell átverekednünk magunkat, amihez igazából nincs közünk. Ráadásul rengeteg olyan e-mail kliens létezik, amely nem tud lépést tartani azzal a változással, hogy ma már mobilon és tableten is olvassuk az e-maileket. Ezek a problémák mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a végfelhasználók nem kezelik megfelelően az e-maileket, ami csökkenő teljesítményhez és biztonsághoz vezet.

 

Hogyan hozzuk ki a maximumot?

 

Ahhoz, hogy a digitális kommunikáció valóban segítse a termelékenységet, a vállalatoknak olyan felhasználóbarát platformra van szükségük, amely azonnali üzenetváltást tesz lehetővé, megfelelően biztonságos, képes intelligensen kezelni és priorizálni a leveleket, követi azok kézbesítését és olvasását, valamint jól kereshető módon archiválja a küldeményeket. Ezek közül néhány megtalálható a Gmail Inbox szolgáltatásában, ami a privát felhasználók elvárásaira ugyan megoldást nyújt, a munkához azonban érdemes kifejezetten vállalati célokhoz szabott szoftvert keresni.

  

Ahol nyitottak arra, hogy teljes mértékben száműzzék az e-mailt, ott tökéletes megoldás lehet egy jól megtervezett és biztonságos projektmenedzsment- és csoportmunka-platform, mint például a Novell Vibe. Egy ilyen rendszer segítségével elkerülhetők a hagyományos e-maillel járó buktatók, és egyszerűbb a hozzáférés a valóban fontos információkhoz. Ahol pedig nem szeretnének teljes mértékben szakítani az e-maillel, ott olyan levelezőrendszert érdemes keresni, amely magában foglalja a fentebb említett funkciókat. A Novell a GroupWise fejlesztése során természetesen figyelembe vette ezeket az igényeket, és minden szükséges elemet elérhetővé tett a rendszerben. Ráadásul a két termék kompatibilis egymással, így a vállalatok akár ötvözhetik is a kétféle kommunikációs módszer előnyeit a két szoftver együttes használatával.

 

Előbb-utóbb érdemes minden cégnél végiggondolni, hogy vajon tényleg az e-mail-e a legcélszerűbb kommunikációs platform, vagy létezik hasznosabb alternatíva. Mindkettőnek megvannak az előnyei, és különféle megoldásokból is akad választék, így minden vállalat megtalálhatja az igényeinek megfelelőt.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!

Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.

 

2025. február 10. 20:41

Intelligens energiagazdálkodás a SmartThings platformon

Az ABB és a Samsung Electronics bejelentették, hogy az ABB InSite energiamenedzsment rendszert integrálják a Samsung SmartThings és SmartThings Pro platformjaiba, ezzel újabb lépést téve a fejlett intelligens épülettechnológia irányába. Az ABB-free@home okosotthon rendszer SmartThings-be történő korábbi integrálásával a felhasználók mostantól egyszerűbben kezelhetik és optimalizálhatják a lakó- és kereskedelmi ingatlanok energiafogyasztását. 

2025. február 10. 17:10

A közösségi média ereje: Hogyan emelkedj ki a tömegből?

A 2025-ös marketingtrendek központjában három kulcsfogalom áll: személyes jelenlét, videó és közösség. Mára elengedhetetlenné vált, hogy minden vállalkozás, legyen szó kisvállalkozásról vagy nagy cégről, aktívan jelen legyen a közösségi médiában. A siker kulcsa abban rejlik, hogy a vállalkozások hogyan tudják magukat kiemelni a konkurencia közül, hogy eredményesek legyenek.

2025. február 10. 10:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44