Magyar webáruházak mérkőznek meg az Ország Boltja címért
Az idei az 5. alkalom, hogy az Árukereső.hu útjára indítja a hazai webáruházak megmérettetését, az Ország Boltja versenyt. A verseny fő célja, hogy az internetező közösség szavazatai és a valós fogyasztók vásárlás utáni értékelései segítségével megtalálja és bemutassa a legkiválóbb szolgáltatást nyújtó és legnépszerűbb webáruházakat.
Az online kiskereskedelmi piac évente 20-25 %-kal bővül és ma már a teljes magyar lakosság közel egynegyedét éri el. A kereskedők többsége szerint az elmúlt három évet figyelembe véve, eddig 2014-ben nőtt legnagyobb mértékben az új szereplők száma. Ugyanakkor a webáruházak úgy vélik, hogy az új, kisebb belépők növekedési lehetőségei – a piac és a vásárlói tudatosság növekedésével – csökkentek. (OKI, 2014/IV. negyedév) Ez a tendencia azt mutatja, hogy a további fejlődés kulcsát és a siker mércéjét hosszú távon a vásárlók elégedettségének és bizalmának elnyerése jelentheti. Az Árukereső éppen ezért fontosnak tartja évről évre bemutatni a minőségi e-kereskedelmi vállalkozásokat és a magyar online piactér dinamikus fejlődését, ezzel is növelve az internetes kereskedelembe vetett bizalmat.
A szakma és a piac fejlődésével együtt a versenyben elért helyezések fontossága évről évre növekszik, hiszen tavaly már 626 bolt részvételével zajlott a verseny, amely a 2014-ben aktívan működő webáruházak több mint felét teszi ki. A népszerűségi kategóriákban induló 357 webáruházra 83 000 szavazat érkezett az internetes felhasználóktól, amely 32%-kal haladta meg a 2013-ban beérkező összes szavazatszámot. A minőségi díjak esetében is szoros verseny alakult ki annak köszönhetően, hogy a valós vásárlók visszajelzéseinek értékét felismerve további számos bolt csatlakozott az Árukereső Megbízható Bolt Programjához.
A Minőségi kategóriában induló boltok minősítését azok az internetes felhasználók határozzák meg, akik a játék időszaka alatt vásárolnak az adott webáruházban, majd kitöltenek egy online kérdőívet, melyben értékelik a boltot, a rendelés és kiszállítás menetét, , illetve egyéb más, a vásárlási élményt meghatározó jellemzőt. Az ő értékeléseik összesítése és súlyozása alapján kerülnek ki a kategória győztesei, valamint az Ország Boltja fődíj nyertese.
A Népszerűségi kategóriában induló áruházakra 2015. július 14-től október 1-ig bárki szavazhat a www.orszagboltja.hu oldalon. A kategóriadíjak és az Ország Boltja fődíj átadására egy nagyszabású gálaest keretén belül kerül sor 2015. október 8-án.
A tavalyi év Ország Boltja gáláján a JátékNet vehette át az év legjobb webáruházának járó díjat, valamint első helyezést ért el Játék kategóriában a Minőségi és Népszerűségi díjakért folyó megmérettetésekben egyaránt. A cég egyedülálló sikert könyvelhetett el magának, hiszen a verseny fennállása óta még nem volt példa arra, hogy egy webáruház megkapja a kategóriája összes díját és egyben ő legyen az év Ország Boltja is.
Kapcsolódó cikkek
- e-TOP LISTA: a legnagyobb webáruházak listája
- Deloitte Technology Fast 50: még két hétig lehet jelentkezni
- A webáruházak többsége növelte forgalmát
- Michelisz Norbert digitálisan versenyzett a Dakar-rali sztárjával
- First Prize díjat kaptak a miskolci egyetemisták a szuperszámítógépes világversenyen
- Nokia Networks Code Jam: innovációért díjazták a győztes csapatot
- Közigazgatási mobilalkalmazás-fejlesztő versenyt hirdet a BME
- Emberek próbálják legyőzni a robotot Texas Hold’em pókerben
- Miskolc a világ legjobb szuperszámítógépes csapatai között
- EuroSkills 2016: digitális várost építettek a fiatal informatikusok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint
A Huawei szállította a legtöbb okosórát világszerte az idei első három negyedévben az IDC friss jelentése szerint. A Huawei az egy évvel korábbi eladásaihoz képest 44,3 százalékkal több okosórát adott el, és 16,9 százalékos részesedéssel tartja piacvezető pozícióját az okosórák piacán. A gyártó idén több újdonsággal is megragadta a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel.
Sokan féltik otthonukat az elektromos tüzektől
Sokan tartanak az otthonukban keletkező elektromos tüzektől, az ezek elleni védelem kialakításához a többség szakember segítségét kéri – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A kutatás alapján a legtöbben 10 ezer és 100 ezer forint közötti összeget fordítanának arra, hogy lakásuk védett legyen az elektromos tüzektől.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.