A pénzügyi szolgáltatók inkább utólag kezelik az online támadásokat, nem megelőzik azokat

MTI Sajtóadatbank, 2015. augusztus 20. 12:39

A bankok és az online fizetési szolgáltatók csaknem fele utólagosan kezeli az online támadásokat az esetek megelőzése helyett; a kiberbűnözők pedig évről évre kifinomultabb támadási módszereket találnak fel, így nő a bűnözések száma és a veszteségek mértéke - vélekedett a Kaspersky Lab.

Az orosz kiberbiztonsági vállalat a B2B International piackutatóval végzett közös felmérésére alapozta kijelentését. Beszámolójuk szerint a pénzügyi szervezetek túlnyomórésze, 66 százaléka megpróbálja kideríteni, ki áll a pénzügyi támadás mögött, azonban csupán 41 százalékuk tesz lépéseket annak érdekében, hogy megakadályozza az eset ismételt előfordulását.
 

A vállalatok mindössze 36 százaléka készít elemzést a támadás során kihasznált biztonsági résről és 38 százalékuk kompenzálja a veszteségeket.
 

A felmérésben résztvevő banki képviselők és fizetésirendszer-üzemeltetők 29 százaléka úgy vélte, hogy olcsóbb és hatásosabb megoldás a felmerülő csalások következményének enyhítése, mint az esetek elhárítása.
 

Az orosz magántulajdonban lévő Kaspersky Lab jelenleg csaknem 200 országban működik világszerte és több, mint 400 millió felhasználónak biztosít védelmet.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Szétdarabolás fenyegeti a Google-t?

2025. április 30. 14:43

Blokklánc vs. AI: Melyik technológia alakítja át gyorsabban a globális munkaerőpiacot?

2025. április 28. 16:57

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51