Az Apple és a Xiaomi borította a világpiacot

MTI Sajtóadatbank, 2015. augusztus 29. 15:35

A két cég alapjaiban forgatta fel a viselhető számítástechnikai eszközök - okosórák, sportmérőeszközök - piacát a második negyedévben az International Data Corporation (IDC) felmérése szerint.

Az Apple Watch bemutatásával az Apple rögtön a második helyezést szerezte meg magának a viselhető számítástechnikai eszközök gyártóinak világranglistáján. Az Apple a második negyedévben 3,6 millió viselhető készüléket (Apple Watch) értékesített, csupán 800 ezerrel kevesebbet a piacvezető Fitbit 4,4 milliós eladási számánál. Nagyot szakított a viselhető készülékek piacán a szintén új jövevénynek számító Xiaomi is. A kínai vállalat 3,1 millió készülékkel a harmadik helyen debütált a ranglistán.

A viselhető számítástechnikai eszközök második negyedévi értékesítési volumene, főképp a két új belépő érdeméből, 223,2 százalékkal 18,1 millióra emelkedett a 2014 második negyedévi 5,6 millióról.

"Minden egyes alkalommal, amikor az Apple belép egy új piacra, nemcsak saját magára, de az egész piacra felhívja a felhasználók figyelmét" - kommentálta Ramon Llamas, az IDC viselhető számítástechnikai eszközökkel foglalkozó csapatának vezetője a világpiaci forgalom lendületes növekedését.

 



Legnagyobb hatása az Apple belépésének az "okos", azaz harmadik féltől származó alkalmazások futtatására is alkalmas viselhető eszközök piacára volt. Ebben a kategóriában minden második eladott eszköz Apple Watch volt a második negyedévben - mutatott rá Jitesh Ubrani, az IDC szakértője. Annak ellenére is, hogy szám szerint a Fitbit felülmúlta az Apple eladásait, a cég csak egyes célfeladatok elvégzésére alkalmas "egyszerű" viselhető eszközöket forgalmaz. Ez a kategória pedig az előrejelzések szerint az elkövetkező években veszíteni fog piaci súlyából, így minden valószínűség szerint az Apple veszi majd át a piacvezető szerepet.

Bár a piacvezető Fitbit a második negyedévben 4,4 millió, a 2014 második negyedévi 1,7 milliónál 158,8 százalékkal több készüléket értékesített, "csupán" 24,3 százalékos piaci részesedésre tett szert, kisebbre az egy évvel korábbi 30,4 százaléknál. Az Apple (3,6 millió készülék eladásával) 19,9 százalékos, a Xiaomi pedig (3,1 millióéval) 17,1 százalékos piaci részesedésre tett szert. A Xiaomi szinte megállíthatatlanul tör előre Kínában, bár az utóbbi időkben megkezdte értékesítési csatornái kiépítését külföldön is.

Az értékesítési rangsorban a negyedik a Garmin volt 0,7 millió készülék eladásával, ami 3,9 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő. A Garmin eladásai 40 százalékkal nőttek a 2014 második negyedévi 0,5 millióhoz képest, ami akkor még 8,9 százalékos részesedéshez volt elegendő.

A piac nagy vesztesének a Samsung bizonyult, hiszen eladásai 0,8 millióról 25,0 százalékkal, 0,6 millióra csökkentek, piaci részesedése pedig 14,3 százalékról 3,3 százalékra zsugorodott. A Samsung alig egy hajszállal előzte meg a Huawei- és a Jawbone-készülékeket a legnagyobb öt gyártó közé való bekerülésért vívott küzdelemben.

Az összes többi gyártó együttesen 119,2 százalékkal, 5,7 millióra növelte eladását 2,6 millióról, de az Apple- és Xiaomi-készülékek özöne alatt piaci részesedésük így is 31,5 százalékra zsugorodott 46,4 százalékról.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

TheFence: a jogosultság mindent visz!

Mérföldkő az informatikai biztonság területén elismert amerikai-magyar tulajdonú XS Matrix életében, hogy az IBM és az Oracle után Vágvölgyi Zoltán kereskedelmi igazgatóként a kiberbiztonsági startuphoz igazolt. Feladata többek között, hogy a vállalati hozzáférések felderítésére, felülvizsgálatára, elemzésére fejlesztett THEFENCE megoldás hazai és nemzetközi piaci jelenlétét tovább erősítse.

2024. június 19. 11:42

Végleges döntés született az OXO Technologies hollandiai székhelyáthelyezéséről

Az OXO Technologies Holding közgyűlése második döntésével is jóváhagyta a Társaság székhelyének áthelyezését Budapestről a hollandiai Rotterdamba, mely döntés így véglegesnek tekinthető. A székhelyáthelyezés jogi folyamata ennek megfelelően a következő hónapokban zárul, mindez azonban nem érinti a Társaság részvényeinek BÉT Xtend piacon történő kereskedését, amely ez alatt az időszak alatt és a székhelyáthelyezést követően is folyamatos marad.

2024. június 19. 10:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30