Gyógyszerpiactér
A hatékonyságnövelő megoldás mellett többek között olyan érvek szerepelnek, mint a folyamatosan és drasztikusan növekvő gyógyszeripari K+F költségek, a kasszasiker termékek csökkenő száma, a rövidülő termékciklusidők, a csökkenő bevétel és a most felnőtté váló új generáció. Ez utóbbinak már az elődeihez képest megnőtt a gyógyszerekkel kapcsolatos információigénye, sőt, azok mellett (esetenként helyett) életviteli termékeket is igényel, így a gyógyszergyárak számára mind fontosabbá válik az eddig a közvetítők falával tőlük elzárt fogyasztó.
A PharmaLink megvalósítását célzó, 2000. májusában indított projekt szoftverfejlesztési szakasza októberben zárult. A novemberi próbaüzem alatt a résztvevők kórházak és gyártók rendszerinek integrációja mellett az értékesítési folyamat kialakítására koncentrálnak, majd a 2001. január 2-tól induló éles üzemben a háttérrendszerhez való integráció után a szolgáltatás már a szállításokra, készlet-előrejelzésekre stb. is kiterjed, majd júliusban a nagysebességű szolgáltatások beindítását követően a banki folyamatok bekapcsolására is sor kerül.
A PwC munkatársai kérdésre válaszolva hangsúlyozták, hogy a most ismertetett megoldás a PwC-t pénzügyi tanácsadóként és befektetőt kereső vállalkozásként foglalkoztató, az Oracle és a HP támogatta és az FHEM Kft. által üzemeltetett elektronikus piactér megoldástól külön kezelendő. Ez utóbbiban a pénzügyi tanácsadási, míg a mostaniban a vezetési tanácsadási üzletáguk érintett.
Kapcsolódó cikkek
- Hol kezdődik az online vásárlás?
- Időjárásálló húsvétinyuszi-sírkő az eBay-en
- Áprilisban ismét HOUG konferencia
- BEA-val támogatott e-kereskedelem
- Adatvédelmi tanúsítványt szerzett a Depo.hu online piactér
- Az Oracle megkezdi az Oracle E-Business Suite 12. verziójának forgalmazását
- Továbbfejlesztett e-számlázási és számlaanalitikai alkalmazás
- A Rossman online áruházat nyitott
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- Új szakmai blog e-kereskedőknek