AZ Ericsson segítségével a mobilszolgáltatókból iot szolgáltatók válhatnak

Henger Attila, 2016. február 24. 12:32

A telekommunikációs szolgáltatók előtt hatalmas lehetőség áll, hogy vezető szerephez jussanak a gyorsan fejlődő Dolgok Internete (IoT) területén, de ehhez túl kell lépniük az egyszerű internetkapcsolat-szolgáltatói minőségükön. 

Az Ericsson IoT Transformation egy új professzionális szolgáltatás, amellyel a mobilszolgáltatók hatékonyabban kihasználhatják meglévő hálózati és adateszközeiket. Az átalakulás (transzformáció) lehetővé teszi a mobilszolgáltatóknak, hogy gyorsan új ügyfeleket érjenek el, az internetkapcsolaton kívül más forrásból is bevételhez jussanak, és az alkalmazásokból és adatokból is pénzt tudjanak csinálni.

 

Az IoT hamarosan valósággá válik, és hatása jelentős lesz úgy az iparágakra, mint a társadalomra. Az Ericsson előrejelzése szerint a világon az IoT-eszközök száma 2021-ig meg fog háromszorozódni a mai 5 milliárdról 15 milliárdra. Egy új IDC tanulmány becslése szerint a globális IoT-ráfordítások 2019-re elérik majd az 1300 milliárd dollárt, a McKinsey Global Institute pedig azt a következtetést vonta le, hogy az IoT potenciális éves hatása a gazdaságra 2025-re 11 ezer milliárd dollár lesz.

 

Az Ericsson professzionális szolgáltatások teljes választékát és egy moduláris IoT-megoldást nyújt az operátoroknak, hogy kihasználhassák a technológiában rejlő hatalmas lehetőségeket. A  skálázható IoT-megoldása olyan biztonságos és kipróbált szoftverkomponensekből áll, amelyeket már világszerte használnak az Ericsson ügyfelei. Ilyen komponensek: Evolved Packet Core, Service Enablement Platform, Device Connection Platform, Ericsson Expert Analytics és vállalati számlázási és kiegyenlítési megoldások, szabványos API-k és iparosított vagy ügyfélspecifikus alkalmazások igény szerint.

 

Jean-Philippe Poirault, az Ericsson Tanácsadói és rendszerintegrációs részlegének vezetője szerint: „A fejlődő IoT-világ – a Hálózatba Kapcsolt Társadalom része, amelyről már évek óta beszélünk – jelentős lehetőségeket rejt magában. Az internetkapcsolat biztosításával a mobilszolgáltatók a potenciális bevételek kb. 15%-át érik el. Ennél azonban sokkal többet tehetnek. Szeretnénk segíteni a mobilszolgáltatóknak, hogy feljebb léphessenek az értékláncban, és IoT-szolgáltatókká és szolgáltatás-létrehozókká válhassanak. Ehhez rendelkeznek a megfelelő eszközökkel, mi pedig azokkal a lehetőségekkel és szakértelemmel, amelyekkel segíthetünk nekik végrehajtani a szükséges átállást.”

 

Az IoT-forradalom olyan új üzleti ökoszisztémát hoz létre, amely sokkal komplexebb és összefüggőbb, mint valaha. Ennek eredményeképpen az Ericssonnak meggyőződése, hogy a mobilszolgáltatóknak nem sikerülhet megvalósítani IoT-stratégiáikat, ha csak a feltétlenül szükséges technológiákra vagy megoldásokra koncentrálnak. Ehelyett egy ilyen átalakuláshoz elengedhetetlen, hogy a mobilszolgáltatók gondosan határozzák meg a kitűzött üzemeltetési modelljüket, és vegyék figyelembe a transzformáció következményeit a saját üzleti folyamataikra és struktúráikra, illetve az ügyfelekre nézve.

 

Mint az első számú globális telekommunikációs partner, az Ericsson sok évnyi tapasztalattal tud segíteni az operátoroknak új ajánlatokat előkészíteni és alkalmazkodni a változó piaci feltételekhez. Globális elérése és helyi jelenlétének kombinációjával egyedülálló helyzetben van ahhoz, hogy felkészítse a mobilszolgáltatókat az IoT-világra. Az Ericsson 66 000 szakembere segít meghatározni a nyertes stratégiát, sikeresen végrehajtani az átállást, és kifejleszteni, karbantartani és kezelni az IoT-megoldásokat a mobilszolgáltatók nevében. Együtt agilis és folyamatos fejlesztési és innovációs ciklusokat hozhatunk létre, szinkronban a fejlődő IoT-ökoszisztémával.

 

Az Ericsson a 2016. évi Mobil Világkongresszuson

A 2016. évi barcelonai Mobil Világkongresszuson az Ericsson bemutatja egyedülálló iparági meglátásait, a legújabb innovációkat, valamint motiváló párbeszédet kezdeményez, amelyek új üzleti lehetőségek előtt nyitják meg az utat. Az általuk Hálózatba Kapcsolt Társadalomnak nevezett társadalmi átalakulás közepén járunk; ebben a társadalomban a mobilitás, a szélessáv és a felhőalapú megoldások minden ember és minden iparág számára lehetővé teszik a benne rejlő lehetőségek teljes kibontakoztatását. A lehetőség ott rejlik mindenben, a vállalatok pedig aszerint alakulnak át, hogy milyen szerepet szeretnének játszani a Hálózatba Kapcsolt Társadalom értékláncaiban és ökoszisztémáiban. Látogasson el a csarnokukba (2. csarnok, 2N60stand), és ismerkedjen meg az 5G-vel, a Dolgok internetével (IoT) és a felhőalapú megoldásokkal, és beszélgessen el a digitális átalakulás emberekre, az üzleti életre és a társadalomra gyakorolt hatásáról. 

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Utazási konferencia az Angyalok városában

A dinamizmust tükrözte az idei utazási világkiállítás, az IPW2024, és ezt sugározza a helyszín is: Los Angeles, Kalifornia.
 

2024. május 17. 18:51

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30