A Huawei közzétette 2015. évi pénzügyi eredményét
A Huawei a mai napon közzétette a 2015-ös üzleti évre vonatkozó globális pénzügyi eredményét. A vállalat mindhárom üzletága erőteljes növekedést mutatott: összesen 395 milliárd jüan (60,8 milliárd dollár) éves bevételt értek el világszerte, amely az előző évi eredményhez képest 37 százalékos növekedést jelent.
A Huawei nettó nyeresége 33 százalékkal 36.9 milliárd jüanra nőtt (5,7 milliárd dollár). A vállalat megközelítőleg 60 milliárd jüant (több mint 9 milliárd dollárt) fektetett kutatás-fejlesztésbe 2015-ben, amely éves bevételének 15 százalékát teszi ki. Ezzel az összeggel a vállalat összesen 240 milliárd jüant (körülbelül 37 milliárd dollárt) meghaladó összeget fordított erre a területre az elmúlt 10 évben.
Guo Ping, a Huawei elnökhelyettese és vezérigazgatója elmondta: „A Huawei hosszútávú növekedése már az infokommunikációs piac méretéből is adódik, hiszen világszerte ez a mozgatórugója a digitalizálódó gazdaságoknak. A vállalat azonban nem csak ennek köszönheti eredményeit, hanem stratégiájának és a fő üzletágaiba történő nagybefektetéseinek is. A Huawei a következő három-öt évben a digitális kapcsolódás erősítésén dolgozik majd, lehetővé téve a különböző ágazatok- úgy, mint autóipar, közműszolgáltatás, pénzügyi és adórendszerek, egészségügy - fejlődését és a távközlési hálózati kapacitás újraértelmezését. A vállalat szorosan együttműködik majd felhasználóival és partnereivel azért, hogy maximalizálja az iparági fejlődés kínálta lehetőségeket. Egy Jobban Összekapcsolt Világot (Better Connected World) építünk, együtt."
Jelentős növekedés mindhárom üzletágban
A Huawei Carrier üzletágának bevétele csaknem 21 százalékkal növekedett az előző évi értékhez képest 2015-ben, így elérte a 232,3 milliárd jüant (35,8 milliárd dollár). Ennek nagy része a 4G hálózatok széleskörű terjedésének köszönhető.
A Huawei Enterprise üzletága 27,6 milliárd jüanos (4,3 milliárd dollár) bevételt és így 44 százalékos növekedést ért el az előző évi értékhez képest tavaly. Az üzletág leginkább a közbiztonság, a pénzügy, a szállítás és az energia ágazatok területén mutatott dinamikus növekedést.
A 2015-ben a vállalat fogyasztói üzletágának növekedése volt a legnagyobb mértékű: több mint 129.1 milliárd jüan (csaknem 20 milliárd dollár) éves árbevételt könyvelt el, ami az előző évi eredményhez képest 73 százalékos növekedést jelent. Ez egyrészt a prémium termékek iránti kereslet növekedésének, másrészt a Huawei mint fogyasztói márka egyre nagyobb befolyásának köszönhető.
Előretörés a tabletek piacán is
Habár a tabletek piaca tovább zsugorodott 2015-ben, köszönhetően a nagyképernyős mobiltelefonok piaci fellendülésének, a Huawei mégis jelentős eredményeket könyvelt el ezen a területen: a vállalat bekerült az 5 legnagyobb tablet gyártó közé a második negyedévben, kiszállításai pedig mintegy 124,6 százalékkal nőttek 2015 negyedik negyedévében. Kínában a Huawei tablet kiszállításai 228 százalékkal nőttek éves szinten, ezzel a vállalat a második legnagyobb táblagép-szállítóvá vált az országban.
A Huawei kiugró teljesítményét a brit Brand Finance üzleti tanácsadó vállalat is elismerte: a 2016 márciusában közzétett, a 100 legértékesebb nemzetközi márkát tartalmazó listáján ("Global Top 100 Most Valuable Brands) a Huaweit a 47. helyre rangsorolták. A tanácsadó értékelési szempontjai között szerepel többek között a brand strength index (BSI), a márkahűség és a marketing beruházások nagysága. A Huaweit, mint ’’márkát’’ a Brand Finance több mint 19.7 milliárd amerikai dollárra értékelte, ami az előző éves értékhez képest 70 százalékkal magasabb. Ezzel a Huawei a nyolcadik leggyorsabban növekvő vállalatok között.
A Huawei 2015-ös éves riportja a KPMG könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó társaság által auditált Pénzügyi kimutatások alapján készült. Az éves riport az alábbi linkről tölthető le: http://www.huawei.com/en/about-huawei/annual-report/2015
A kínai jüanban megadott értékek USD-ben megadott megfelelői a 2015. december 31-i árfolyamok alapján lettek átváltva: US$1.00 = CNY6.4927.
Kapcsolódó cikkek
- Messi lett a Huawei új márkanagykövete
- Szoftvertesztelési program Huawei GX8 okostelefonnal rendelkezők számára
- Új Huawei Watch frissítések érkeztek
- Huawei MateBook, az első prémium kategóriás 2 az 1-ben eszköz
- Értékesítési rekord az okostelefonok világpiacán tavaly
- Egyedülálló szoftvertesztelési program Huawei résztvevőkkel
- Huawei kutatás: legalább 13 megapixeles kamerával felszerelt okostelefonra vágyunk
- A Huawei világelső a szabadalmaztatásban
- A Deutsche Telekom és a Huawei új Nyílt Telekom Felhő platformot indított
- Európában a Huawei a negyedik, a legtöbb szabadalmat benyújtott vállalatok listáján
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.