AR? VR? Távmunka?

A Dell és az Intel tanulmánya a munkahelyformáló technológiai trendekről

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 29. 11:24

A Dell bemutatta az Intellel közösen készített „Future Workforce Study” című tanulmányának eredményeit, amely a modern munkahelyeket formáló globális technológiai trendeket vizsgálta Európában és Dél-Afrikában. 

Az eredmények azt mutatják, hogy a vizsgált régiókban az alkalmazottak majdnem fele véli úgy, hogy jelenlegi munkáltatójuk nem használja ki kellőképpen a legújabb technológia nyújtotta lehetőségeket. 

 

 

A PSB kutatóintézet a jövő munkaerőpiacát elemző 2016-os tanulmány elkészítéséhez 10 ország 4000, teljes munkaidőben alkalmazott dolgozóját kérdezte meg, akiket kis-, közép- és nagyvállalatok foglalkoztatnak. Az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban és Dél-Afrikában megkérdezettek közül sokan nem hisznek abban, hogy a következő öt éven belül okosirodában dolgozhatnak majd. Emellett úgy érzik, hogy innováció tekintetében a jelenlegi munkahelyükön alkalmazott technológia elavult a privát eszközeikhez képest. A felmérés azt mutatja, hogy az új technológiák megjelenése nagy hatással van a dolgozók munkáltatójukkal szembeni elvárásaira, így az olyan munkahelyek, amelyek nem vezetnek be újításokat, lemaradhatnak.

 

A technológia már eddig is jelentős befolyással volt a munkahelyi kommunikációra: sokan, különösen a dél-afrikai ezredfordulós generáció megdöbbentően nagy része, 67 százaléka véli úgy, hogy hamarosan a személyes találkozók felett is eljár az idő. A közeljövőben viszont olyan innovatív technológiák válhatnak létfontosságúvá a munkahelyeken, mint a dolgok internete (IoT) vagy a virtuális valóság (VR), és lehetnek hatással az együttműködésekre, illetve a munkavégzés hatékonyságára. 

 

„A mai munkaerő egyre inkább elvárja, hogy a cégek zökkenő nélkül és biztonságos módon integrálják a legújabb technológiákat a munkahelyi életbe. Az alkalmazottak személyes élményeiken keresztül már tudják, hogy az újítások hogyan segíthetik munkájukat. Sőt, szeretnék a legújabb fejlesztéseket használni, hogy produktívabbak legyenek. Ez sok munkáltatónak ijesztően nagy feladat, ám valójában a vállalatok számára egy elmulaszthatatlan üzleti lehetőség, ha az élen akarnak járni a jövő munkahelyei között” – mondta PJ Dwyer, a Dell ügyfélmegoldásokért felelős részlegének régióvezető alelnöke.

 

 

A tanulmány kiemelt eredményei:

  • Az eredmények szerint az alkalmazottak, főleg Dél-Afrikában (67 százalék) és az Egyesült Királyságban (47 százalék) úgy érzik, az irodai technológia nem elég „okos”. Bár a dolgozók készen állnak arra, hogy a vállalatok bevezessék a legújabb technológiákat, mint például az irodai hőmérséklet és fényviszonyok adatokon alapuló vezérlését, vegyesek az azzal kapcsolatos várakozások, hogy ezek öt éven belül meg is valósulnak-e. 

  • A távoli munkavégzés az alkalmazottak számára egy olyan megoldás, amely javítja az életminőséget és a hatékonyságot, a technológia pedig egy létfontosságú eszköz, ami mindezt lehetővé teszi. A technológiai fejlesztések már eddig is nagy hatással voltak a modern életformára. A távmunkában dolgozó németek 95 százaléka, míg a brit mobil munkaerő 87 százaléka vallja magát boldognak munkájában. A technológia révén változott az emberek életmódja, ez pedig hatott a munkastílusukra és a munkamódszereikre is. A változások miatt a munkaadóknak figyelembe kell venniük a rugalmasabb munkabeosztás bevezetését, hogy lépést tartsanak a tendenciákkal, és eleget tegyenek a mobil munkaerő igényeinek. 

  • Az alkalmazottak azzal is tisztában vannak, hogy az új munkabeosztási formákhoz biztonsági és infrastrukturális fejlesztésekre is szükség lesz. Az európai és dél-afrikai válaszadók a magas szintű biztonsági rendszert nevezik meg a legfontosabb új technológiának.

  • A virtuális (VR) és a kiterjesztett valóságra (AR) épülő technológiák hamarabb megjelenhetnek a munkahelyeken, mint gondolnánk, hiszen az európai és dél-afrikai munkavállalók 61%-a már hajlandó lenne VR-t vagy AR-t használni munkájuk során. Az új technológiák leggyakoribb felhasználási módjai közé az alábbiakat sorolták a válaszadók: 
      – készségfejlesztés valósághű, virtuális környezetben (25 százalék), 
      – problémamegoldás vagy új ötletek generálása 3D-s vizualizáció segítségével (18 százalék), 
      – illetve az lenyűgöző ügyfélprezentációk tartása (15 százalék).  
    Továbbá az európai és dél-afrikai alkalmazottak több mint fele (52 százalék) úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia (AI) bevezetése megkönnyítené a munkájukat.

  • A technológia komoly szerepet játszik a tehetséges munkaerő felvételében és megtartásában, főleg az ezredfordulós generáció esetében. Németországban a fiatalok 79 százaléka állítja, hogy a modern technológia megkönnyíti feladataik elvégzését. Nem meglepő tehát, hogy nagy részük akár ki is lépne a munkahelyéről, ha a munkáltató által biztosított technológia nem érné el a szükséges színvonalat (a francia ezredfordulós generáció mintegy fele nyilatkozott így). Az európai és dél-afrikai fiatalok (Franciaországban akár 86 százalék) döntését állásajánlat esetén az adott cégnél rendelkezésre álló technológia is befolyásolja.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01