Cisco-IDC tanulmány: egyre többen térnek át a felhőre, mégis kevesen használják ki az előnyeit
A felhő alapú megoldások bevezetését és optimalizálását támogató új felhőszolgáltatásokat mutatott be a Cisco
A Cisco támogatásával készült globális kutatás szerint egyre több szervezet tér át a felhő alapú megoldásokra, azonban még mindig kevesen használják ki a platform kínálta üzleti előnyöket. A 31 országban, több mint 6100 informatikai döntéshozó részvételével készült IDC InfoBrief kutatásban olyan szervezeteket kérdeztek meg felhőhasználati szokásaikról, amelyek sikeresen implementáltak privát, nyilvános és hibrid felhőmegoldásokat.
A tanulmány szerint a válaszadók közel 68 százaléka azért vezette be a felhőt, hogy elősegítse üzleti eredményeinek javulását, ami 61 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest. A felhő terjedését ösztönzik a növekvő biztonsági elvárások és a felhőbe kapcsolódó IoT megoldások is. A legtöbb szervezet (69 százalék) azonban nem rendelkezik megfelelő felhőstratégiával, és mindössze a vállalatok 3 százalékánál alkalmaznak olyan optimalizált stratégiát, amely valóban kiemelkedő üzleti hasznot eredményez.
A legsikeresebb szervezetek évente 3 millió dolláros többletbevétellel és 1 millió dolláros költségmegtakarítással számolnak minden felhő alapú alkalmazás után. A növekvő bevételek elsősorban az új termékek és szolgáltatások eladásából, az ügyfélkör gyorsabb bővítéséből, illetve abból származnak, hogy ezek a szervezetek sokkal gyorsabban képesek belépni új piacokra.
A tanulmány kimutatta, hogy az optimalizált felhőstratégiával rendelkező vállalatok 95 százaléka olyan hibrid informatikai környezetet épített ki, amely több privát és nyilvános felhőmegoldást alkalmaz egyszerre.
A kutatás azt is vizsgálta, hogy milyen akadályokkal szembesülnek a cégek vagy szervezetek a felhő alapú megoldásokra való átállás során. Ezek között említhető a szakértelem-, illetve a szakemberhiány, de sok esetben pontosan definiált stratégia és ütemterv híján akadnak el a projektek. Gondot okoznak továbbá az elavult infrastruktúrák, valamint az informatikai és az üzleti osztályok nehézkes együttműködése.
Hibrid felhő adaptáció
A hibrid felhő, azaz a privát és a nyilvános felhő szolgáltatások egyidejű alkalmazása országonként különbözik. A lista élén Korea és Japán áll, míg Ausztráliában alkalmaznak a legkevesebben hibrid felhő megoldásokat a vizsgált országok közül.
Európában Németországban a legelterjedtebb a hibrid felhő (a szervezetek 51 százalékánál), az Egyesült Királyságban (46 százalék), illetve Franciaországban és Hollandiában ennél alacsonyabb (egyaránt 42 százalék) az arány.
Cisco Business Cloud Advisor Adoption Report
A Cisco segíti ügyfeleit abban, hogy a tanulmány módszertanát személyre szóló elemzésbe és útmutatásba ültethessék át. A Cisco Business Cloud Advisor Adoption Report egy rövid kérdőív kitöltése után lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy vállalatukon belül meghatározzák a felhőszolgáltatások implementálásának szintjét, valamint a kapcsolódó üzleti előnyöket a versenytársakkal szemben az iparág, a vállalat mérete és a földrajzi elhelyezkedés alapján. A kérdőív és további információ a www.cisco.com/go/bca oldalon található.
Új felhőszolgáltatások
Ezen túlmenően a Cisco új felhő megoldásokhoz kapcsolódó szolgáltatásokat is kínál a vállalatok számára, amelyek lehetővé teszik a felhasznált különböző felhő alapú megoldások optimalizálását.
A már elérhető Cisco Professional Services az alábbi megoldásokat foglalja magában:
- Új, több felhős környezet irányítására és összehangolására képes szolgáltatás a Cisco Cloud Center felhasználók számára.
- Új felhőgyorsítási szolgáltatások, amelyek csökkentik az olyan privát felhő és felhő alapú megoldások tervezésének és telepítésének idejét, mint az OpenStack, vagy a PaaS.
- Továbbfejlesztett alkalmazás és felhő migrációt támogató szolgáltatások, amelynek segítségével automatizálható és biztonságossá tehető az alkalmazások és munkafolyamatok felhőbe való mozgatása telepítése.
- Informatikai átalakulást segítő szolgáltatások, amelyek a fejlesztés és az üzemeltetés együttműködésével kapcsolatos (DevOps) folyamatokat támogatják.
Ezek az új szolgáltatások a Cisco partnereinek is lehetőséget adnak arra, hogy a hagyományos viszonteladói működés mellett, saját szolgáltatásaikkal összehangolva, és a Ciscóval együttműködve kínáljanak átfogó megoldásokat ügyfeleiknek.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilra költözik a céges informatika
- Új, felhő-alapú üzleti modell a hálózati menedzsmentben
- IDC: a Xerox idén is vezető munkafolyamat szolgáltató
- Összefog az ABB és a Microsoft az ipar digitális átalakításának ösztönzésére
- A középfokú, technikusi képzés segítheti az informatikushiány megoldását
- Az IBM kétszázmillió dolláros befektetéssel lendíti fel az Internet of Things globális piacát
- A Microsoft tovább fejleszti a felhőkapacitásait Európában
- Eu projektekben alakítják a felhőalapú informatika jövőjét
- Egyre több az egyedülálló diplomás
- A biológia a gyerekek kedvence
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.