Az Amazon.com betör a japán piacra
Kiss Ádám Zoltán Kiss Ádám Zoltán , 2000. november 9. 18:28
A világ első számú elektronikai kereskedelemmel foglalkozó cége, az Amazon.com új, a japán piac megnyitását célzó oldalt nyitott Amazon.co.jp néven.
A cég első ázsiai weboldalán 1,7 millió tételt fog kínálni japán nyelven, és ez szinte megegyezik az amerikai weboldal adataival. Jeff Bezos igazgató elmondta, izgalmas itt lenni a japán Amazon-oldalon, készen állunk a kezdésre, és ez a világ második legnagyobb piaca. A japán részleg elnöke, Hasegava Junicsi szerint a cég kínálatát hamarosan CD- és videoajánlatokkal bővítik. A vállalat célja Japán 350 milliárd jen, vagyis 3,2 milliárd dollárra becsült értékű elektronikus kereskedelmének megcsapolása.
A CNN szerint az Amazon.com kilátásai kedvezőek: a szigorúbb elemzői vélemények is csak esetleges versenytársakról beszélnek, és nehezebb előrejutásról, mint annak idején az USA-ban. Tény, hogy a cég már most is a legnagyobb elektronikus kereskedelmi forgalmat lebonyolító vállalkozás Japánban, ha figyelembe vesszük azt a 193 ezer japán vásárlót, aki eddig is tőlük rendelt, csendes-óceáni szállítással.
Kapcsolódó cikkek
- Új partner az AAM csoportban
- Új szervizmenedzsment-rendszert vezet be a Ricoh Hungary
- Synergon I. félév: 171 millió forint veszteség
- Avaya: újra 1 millió fölötti IP vonal
- Az Intel válasza az EU-vádakra
- 758 millió dollár veszteség az STMicroelectronics-nál
- EU-kartellvizsgálat: Kenőpénzekkel is vesztegett az Intel?
- A Corel módosítja nemzetközi stratégiáját
- Jó második negyedévet zárt a Check Point
- Symantec: szilárd bevétel és nyereség