Ericsson: A 10 legfontosabb fogyasztói trend 2017-ben
Mesterséges intelligencia és virtuális valóság a középpontban
A várható fogyasztói trendekről szóló, jövőbe tekintő éves jelentésének legújabb, hatodik kiadásában az Ericsson Consumer Lab a 2017-ben és azt követő években várható 10 legfontosabb fogyasztói trendről számol be.
Az idei évben a mesterséges intelligencia (MI) a jelentés egyik központi témája, amelynek jelentősége a fogyasztók szerint folyamatosan növekszik a magánéletben és a munka területén egyaránt.
Íme, a 10 legfontosabb fogyasztói trend 2017-re és a következő évekre:
- MI mindenütt: A haladó internethasználók 35 százaléka szeretne MI tanácsadót munkahelyén, és negyedük pedig a mesterséges intelligenciát már menedzsereként is elfogadná. Ugyanakkor a válaszadók mintegy fele tart attól, hogy az MI robotok miatt rövidesen sokan elveszíthetik állásukat.
- Lendületesen terjed a dolgok internete (IoT): A fogyasztók egyre többet használnak automatizált alkalmazásokat, elősegítve az IoT általános elterjedését. A válaszadók kétötöde szerint az okostelefonok képesek lesznek megtanulni szokásainkat, és helyettünk automatikusan elvégezni bizonyos feladatokat.
- A gyalogosok önvezető autókat szeretnének: Úgy tűnik, hogy a jövő az önvezető autóké lesz. A gyalogosok egynegyede nagyobb biztonságban érezné magát az úttesten való átkelés során, ha az utakon kizárólag önvezető autók közlekednének, és 65 százalékuk saját magának is önvezető autót szeretne.
- Vegyes valóság: A virtuális valóság (VR) felhasználók közel négyötöde szerint mindössze három éven belül a VR megkülönböztethetetlen lesz a fizikai valóságtól. A válaszadók fele már most is szívesen használna olyan kesztyűt vagy cipőt, amellyel interakcióba léphetünk virtuális tárgyakkal.
- Gyógyszerek virtuális rosszullét ellen: Ahogy az önvezető autók valósággá válnak, úgy növekszik az igény az általuk okozott rosszullét kezelésére – a válaszadók 30 százaléka jelezte, hogy szükségük lesz majd a megfelelő gyógyszerekre, hogy ne „kavarodjon fel a gyomruk” az autózás során. A felhasználók egyharmada szerint a virtuális és kiterjesztett valóság alkalmazások miatt fellépő rosszullét miatt is szükség lesz gyógyszerekre.
- Okostelefon biztonsági paradoxon: A felhasználók több mint fele már jelenleg is használ okostelefonján vészhelyzeti riasztó, értesítő illetve nyomkövető alkalmazást. Ugyanakkor azon válaszadók háromötöde, akik nagyobb biztonságban érzik magukat okostelefonjuknak köszönhetően, a telefonjuk nyújtotta biztonságérzet tudatában paradox módon több kockázatot vállalnak.
- Közösségi hírek egyoldalúsága: Sokan manapság a közösségi oldalakról szerzik be híreik, értesüléseik nagy részét. A válaszadók egyharmada jelezte, hogy fő hírforrásuk valamelyik közösségi oldal. És több mint egynegyedük jobban hisz ismerősei véleményének, mint a politikusokénak.
- Kiterjesztett személyes valóság: Az emberek több mint fele szívesen használna kiterjesztett valóság (AR) szemüveget a sötét környezet „megvilágítására” és a veszélyek észlelésére. Több mint egyharmaduk pedig szívesen kiretusálná a környezetében található zavaró elemeket.
- Megosztottság az adatvédelem terén: A haladó internethasználók kétötöde kizárólag titkosított szolgáltatásokat szeretne használni, de az emberek megosztottak a témában. Közel 50 százalékuk megelégedne egy minden szolgáltatásra kiterjedő „elfogadható” szintű adatvédelemmel, míg több mint egyharmaduk szerint az online adatvédelem és magánszféra már nem létezik.
- Mindent a nagyoktól: A haladó internethasználók több mint kétötöde legszívesebben minden terméket az öt nagy IT társaság valamelyikétől szerezne be. Háromnegyedük véleménye szerint erre akár már öt éven belül sor kerülhet.
A virtuális valóság (VR) térnyerésére reagálva Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási igazgatója elmondta: "Azt hiszem, túl kell lépnünk a valós idő (real time) fogalmán, és a realitásra kell koncentrálnunk. Az általunk valóságnak hívott dolog egyre személyesebbé és szubjektívebbé válik. A fogyasztók nem csak a közösségi hálózatokon veszik körbe magukat hasonló gondolkodású felhasználókkal, de a virtuális (VR) és kiterjesztett valóság (AR) alkalmazások révén már a körülöttük levő valós világból érzékelt dolgokat is testre szabhatják."
„A fogyasztók a jövőben is a maximális mobilitást várják el, így a hosszú akkumulátoridőt biztosító, azonnali és gyors kapcsolat iránti kereslet lendületesen nő. E tekintetben a realitás az, hogy eljött az 5G ideje.”
A 10 legfontosabb fogyasztói trend 2017-ben jelentés az Ericsson ConsumerLab több mint 20 éves globális kutatási tapasztalatinak felhasználásával, a világ 14 nagyvárosában élő, haladó internethasználók körében 2016. októberben készített online felmérés eredményei alapján készült. Bár a kutatás csak 27 millió főt reprezentál, ők azok, akik a legkorábban veszik át a technológiai újdonságokat, így véleményük a jövőbeli trendek felmérése szempontjából fontos és iránymutató.
Kapcsolódó cikkek
- Plüssmedvék nyerték az Ericsson C++ programozó bajnokságát
- Ők Rátz Tanár Úr mai utódai
- 1200 Mbps letöltési sebességet mutatott be 4G+ technológián a Telekom és az Ericsson
- Félmilliárd 5G előfizetés 2022-re
- Fujitsu Fórum München 2016
- Ericsson 5G felmérés: készen állnak a váltásra?
- Virtuális Valóság (VR) megoldások az ARworks-től
- Ericsson ConsumerLab - Változó videófogyasztás: Előretör a mobil, visszaszorul a hagyományos tévézés
- Microsoft Device Day: A 3D hamarosan az otthonodban van
- Visszatér Budapestre a CREW: a világ kutyaszemszögből videós sisakkal
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.