CES 2017: Négy magyar cég a techvilág legnagyobb seregszemléjén
Néhány hét múlva lehull a lepel arról, hogy milyen technológiai trendek, eszközök, újdonságok határozzák majd meg mindennapjainkat a jövő évben.
Január 5-8. között ugyanis immár ötvenedik alkalommal rendezik meg a CES-t Las Vegasban, ahová 3.800 kiállítót és 165.000 látogatót várnak a szervezők. A világ legnagyobb tech show-ján ezúttal négy cég képviseli kiállítóként hazánkat, köztük három, ígéretes startup vállalkozás is.
Évről-évre a Las Vegas-i CES nyújtja a legátfogóbb képet arról, hogy milyen irányba tart a mindennapi életünket meghatározó, fogyasztói technológia, melyek a legújabb trendek, termékek és vívmányok.
Jövő év elején sem lesz ez másként, hiszen a világ legnagyobb hi-tech kiállításán, több mint 220 ezer négyzetméteren a világ meghatározó nagyvállalatai mutatják be innovációikat, illetve mellettük a világ minden tájáról 600 startup is kiállítja fejlesztéseit.
A 2017-es CES minden meghatározó technológiai trendet felvonultat. Így külön kiállítóteret kap többek között a 3D nyomtatás, a kiterjesztett valóság (AR), a drónok, az e-kereskedelem, a fitnesz tech, a robotika, az önvezető autók, az okos otthon technológiák, a videó játékok, vagy a viselhető eszközök.
Magyarok a CES-en
Összesen négy magyar cég is bemutatkozik a techvilág nagyágyúi között, a Las Vegas-i pezsgő forgatagban. A GPS Tuner már évek óta stabil résztvevője a kiállításnak, a korábban kerékpáros navigációs rendszerével jelentős nemzetközi sikereket elérő cég fő terméke immár az elektromos kerékpárokhoz készített komplex fedélzeti számítógép alkalmazás, az EBike Tuner, amely képes arra, hogy folyamatosan adatokat szolgáltasson a bicikli akkumulátoráról és a felhasználó teljesítményéről is a jól bevált navigációs funkciók mellett.
A kerékpáros szoftverfejlesztő mellett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH), startupok nemzetközi piacra lépését segítő InnoTrade programjának köszönhetően három magyar korai fázisú vállalkozás is bemutatkozhat a CES-en.
Az Apple eszközökhöz komplett kiegészítőt készítő DoBox, már szintén ért el nemzetközi sikert: közösségi finanszírozási kampány keretében nemrégiben 100.000 dollárt (több mint 28 millió forintot) kalapoztak össze a Kickstarter-en. A piacon teljesen egyedi megoldást nyújtó kütyüvel könnyedén köthetők össze a különböző Apple készülékek, más, külső eszközökkel (pl. televízióval, monitorral, zenelejátszóval stb).
A Sybrillo már szintén egy sikeres nemzetközi pénzgyűjtő kampánnyal a háta mögött utazik Las Vegasba: a csapat ugyancsak a Kickstarter-en kapott közel 150.000 dollárt (több mint 42 millió forintot). A népszerű GoPro akciókamerákhoz fejlesztett távirányítható stabilizátor segítségével bárki professzionális minőségű videó felvételeket készíthet.
A harmadik résztvevő magyar startup, a Chameleon pedig egy olyan átfogó okos otthon platformot fejlesztett ki, mely kompatibilis a legtöbb gyártó különböző smart home eszközeivel, így egy egységes irányító központként szolgál a felhasználóknak. A rendszer képes többek között a fűtés, a hűtés, a világítás, a biztonsági rendszer, a szórakoztatóelektronika, a sötétítés vagy az öntözés vezérlésére is.
Kapcsolódó cikkek
- CES 2017: 35 innovációs díjat nyert a Samsung
- Globális pályázat női startupok számára
- Víz a legszebb magyar természetfotókon
- Hamis jegy kizárva!
- Önvezető autók, mesterséges intelligencia és virtuális valóság uralják a 2017-es CES-t
- Multi minőség startup áron: ENGINY néven új, startupokkal foglalkozó divíziót indít a FLOW PR
- Új ügyletek és növekvő tranzakciók előtt a befektetői piac
- A közép-európai tech szektor krémje a prágai CES-en
- Jövő heti programok a Műszaki Tanulmánytárban
- Magyar startup siker
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.