Internet karácsonykor: összeköt és programot ad

forrás: Prím Online, 2016. december 16. 08:44

Az internet a karácsonyi időszakban is nélkülözhetetlen a család összetartásában. Összeköt minket a tőlünk távol lévő szeretteinkkel és barátainkkal, de a tipikus karácsonyi programnak számító film , sorozat- és műsornézésben is egyre meghatározóbbá válnak az internetes lehetőségek. 

Bár karácsonykor egyértelműen az élő tévéműsorok dominálnak, tízből hat válaszadó már online (is) fogyaszt mozgóképes tartalmakat – derül ki az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” friss kutatásából, amely a karácsonyi internethasználattal foglalkozik.

 

Az internet összeköt távol lévő szeretteinkkel 

Az ünnepi jókívánságok átadása terén a mobiltelefonok és az internet mára háttérbe szorították mind a vezetékes telefonálást (22%), mind a hagyományos karácsonyi képeslapokat, leveleket (26%). A válaszadók több mint fele ezek helyett inkább mobiljáról telefonál, vagy SMS üzenetet küld, illetve az online lehetőségek is igen népszerűek: e-mailt 44, chat-et 42, közösségi média oldalakat 31 százalék, internetes telefonálást pedig minden ötödik válaszadó használ erre a célra. 

 

A nem velünk élő, vagy épp nem velünk lévő szeretteinkkel, barátainkkal történő kapcsolattartásban szintén a mobilhívás dominál a karácsonyi időszakban, melyet tízből hét válaszadó szokott igénybe venni. A második legnépszerűbb kapcsolattartási mód már a chat (42%), SMS-t és e-mailt csak tízből három válaszadó szokott küldeni. A vezetékes telefonálás ebben az esetben is egyre kevésbé jellemző (25%), helyét lassan átveszi az internetes telefonálás, melyet már 21 százalék használ. 

 

 

Azok közül, akik szeretteiket, barátaikat telefonon (is) szokták hívni karácsonykor, 42 százaléknak van azonban olyan hozzátartozója vagy ismerőse (jellemzően távolabbi rokonok; barátok; szülők; nagy-, illetve dédszülők), akik még mindig ragaszkodnak a vezetékes telefonhoz, így velük ebben az időszakban is kizárólag így szokták tartani a kapcsolatot. Ennek főbb okai, hogy az illetőnek nincs más elérhetősége, a vezetékes telefont szokták meg, valamint hogy ez a legolcsóbb.

 

Nem meglepő, hogy a vezetékes telefont és az e-mailt kapcsolattartásra használók aránya az életkor előrehaladtával folyamatosan nő, a chat esetében pedig éppen fordított a helyzet. Ugyanakkor a mobilhívás, az SMS, az internetes telefonálás és a közösségi média használata esetében nincs lényeges különbség a korcsoportok között, a fiatalok, a középkorúak és az idősebbek is közel azonos arányban használják ezeket a karácsonyi időszakban kapcsolattartásra szeretteikkel, barátaikkal.

 

A karácsonyhoz a filmnézés is hozzátartozik

A netezők családjában a hagyományos karácsonyi tevékenységek, mint az ajándékozás; a karácsonyi ételek és italok fogyasztása; a karácsonyfa-díszítés; a karácsonyi ételek és italok készítése, illetve a rokonok látogatása vagy vendégül látása mellett a filmek, sorozatok, műsorok nézése is tipikus karácsonyi programnak számít (54%) – közülük 40 százalék ilyenkor több ilyen tartalmat is fogyaszt, mint az év többi időszakában. 

 

 

Bár karácsonykor a többség (95%) a családjával együtt szokott filmeket, sorozatokat, műsorokat nézni, közülük 53 százalék – akár szerettei körében, akár tőlük külön –, de alkalomadtán más mozgóképes tartalmat is fogyaszt, mint a család többi tagja. 

 

A filmek, sorozatok, műsorok nézéséhez a hagyományos tévé (60%), illetve az okostévé (37%) mellett karácsonykor is jellemző még a laptop (34%), az asztali számítógép (27%), az okostelefon (12%) és a tablet (10%) használata is.  

 

A tartalmak típusát tekintve karácsonykor egyértelműen az élő tévéműsorok dominálnak, 80 százalék szokta ezeket nézni. Minden második tévéző az éppen sugárzott műsorok közül választ, nem a műsorújságból előre, tehát nem annyira a tartalom számít, inkább hogy mikor van ideje a családnak ezek fogyasztására. DVD/Blu-Ray lemezeket negyedük, tévéből általuk rögzített műsorokat ötödük néz. Ezek mellett az internetes lehetőségeket is nagy arányban használják karácsonykor is: tízből hat filmnéző fogyaszt mozgóképes tartalmakat online (is) valamilyen formában. Ezen belül ingyenesen online, és fájlcserélő oldalról letöltött filmeket, sorozatokat egyaránt a válaszadók harmada néz, 11 százalék szokott tévéműsort online visszanézni, 7-7 százalék pedig előfizetéses streaminget, illetve online videótékából kölcsönzött filmeket, sorozatokat néz. 

 

Online mindig együtt lehetünk

Internet segítségével nemcsak az épp nem velünk lévő, de akár a külföldön élő szeretteinkkel, barátainkkal is kapcsolatban lehetünk, megoszthatjuk az ünnepet szóban, írásban, képekben vagy akár videókban is. Mindezek mellett a rokonlátogatások és közös étkezések utáni családi filmnézésre is kiváló lehetőséget nyújt.

 

eNET – Telekom

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Öt vadonatúj okostelefonnal lép a magyar piacra a TECNO Mobile

Magyarországon öt új készülékkel debütált a világ legnagyobb mobilgyártói közé tartozó Transsion Holdings TECNO Mobile nevű okostelefon-márkája. A SPARK széria csúcsmodellje, a SPARK 20 Pro+ kijelzőbe épített ujjlenyomat-olvasót, 120 hertzes ívelt AMOLED-képernyőt 108 megapixeles hátlapi és ledes villanóval támogatott 32 megapixeles szelfikamerát tartalmaz, mégsem kerül többe bruttó százezer forintnál.

2024. május 23. 14:36

Ezzel a fintech újdonsággal növelik bevételüket a webáruházak

Akár húsz százalékos extra forgalomnövekedést is generálhat a webshopokban a Magyarország vezető fintech cége által fejlesztett, egyedülálló, saját brandre szabható részletfizetési megoldás.

2024. május 23. 12:59

Már hazánkban is kapható a Huawei első négyzet alakú okosórája

Megérkezett Magyarországra a Huawei vadonatúj négyzet alakú, továbbfejlesztett egészségfigyelő- és sportfunkciókkal rendelkező okosórája, a HUAWEI WATCH FIT 3. Az eszköz a FIT-sorozat eddigi legvékonyabb és legkönnyebb tagja, az okosórában mutatkozik be a mozgásra ösztönző Okosjavaslatok funkció, valamint alvás közbeni légzésfigyelés funkcióval bővült a nyugodtabb alvás érdekében. Az Android- és iOS-kompatibilis WATCH FIT 3 egyetlen feltöltéssel akár 10 napos üzemidőt nyújt, mindössze 10 perces töltéssel pedig akár egy teljes napig használható.

2024. május 23. 11:43

Matchbox lett az elektromos Mercedesből

A Mattel leleplezte  a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81%-ban ISCC-minősítésű műanyag felhasználásával készül*. A Matchbox exkluzív, 1:64 méretarányú, öntött replikája élethű részletekkel idézi meg az ikonikus G-osztályt és egyedi, texturált papír csomagolással rendelkezik.

2024. május 23. 10:25

Az AI forradalmára fókuszál a HONOR a VivaTech 2024-en

A HONOR bemutatta legújabb AI fejlesztéseit a párizsi VivaTech rendezvényen. Európa egyik legnagyobb tech- és innovációs eseményén a vállalat bemutatta újszerű, készülékalapú mesterséges intelligencia koncepcióját, és a négyrétegű AI stratégiáját. Ezzel együtt bejelentette, hogy a Google Clouddal készülő generatív AI fejlesztése új szintre emeli a felhasználói élményt.

2024. május 22. 19:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17