CES 2017: Otthonainkat és városainkat is okossá teszi a Bosch
A Bosch a Las Vegasban tartott CES 2017 (Consumer Electronics Show) kiállításon, 2017. január 5–8. között mutatja be, hogy a tárgyak a hálózatba kapcsolás jóvoltából miként válhatnak hatékony partnerré, személyi asszisztenssé. A technológiai vállalat innovatív megoldásai az okosotthonokat és okosvárosokat érintő fejlesztésekkel nemcsak egyszerűbbé, hanem biztonságosabbá is teszik a hétköznapokat.
Okosotthonok: egyszerűbb és biztonságosabb élet
Kibővített Smart Home System: a Bosch Smart Home System okosotthon-rendszer lehetővé teszi, hogy a felhasználó a ház, illetve a lakás különböző hálózatba kapcsolt berendezéseit egyetlen alkalmazással vezérelje. A CES-kiállításon a Bosch a szituációmenedzserrel a rendszer kibővített funkcióit mutatja be.
A szituációmenedzserrel a hálózatba kapcsolt otthon még inkább élményszerűvé válik, ami nagyban megkönnyítheti a felhasználó hétköznapjait: például amikor a lakó elmegy otthonról, nem kell külön egyesével leellenőriznie, hogy valóban kikapcsolta-e például a fűtést, az elektromos berendezéseket és a világítást. A Bosch Smart Home alkalmazás szituációmenedzser funkciója átveszi az ilyen mindennapos rutinfeladatokat, s azok könnyedén, egyetlen ujjmozdulattal elvégezhetők.
Nagyobb otthoni biztonság: a 360 fokos látószögű beltéri kamerával és az Eyes kültéri kamerával a felhasználó bármikor – a világ bármely pontjáról – szemmel tarthatja, hogy mi történik otthon, a négy fal között. (A 360 fokos látószögű beltéri kamera objektívje egyetlen gombnyomásra visszasüllyeszthető a berendezés házába.)
Az Eyes kültéri kamera ráadásul több egy egyszerű kameránál: egyetlen intelligens készülékben fény- és mozgásérzékelőt, valamint kaputelefont is egyesít. Mindez a Bosch Twinguard füstérzékelő levegőminőség-érzékelővel kiegészítve hatalmas biztonsági többletet biztosíthat, ami kettős optikai füstérzékelőjével a veszélyhelyzeteket nagyobb pontossággal ismeri fel, és így egyrészt nagyobb biztonsággal is riaszt, másrészt a téves riasztásokat is elkerüli.
Személyi asszisztens a konyhában: a My Kitchen Elf („Az én konyhai manóm”, röviden Mykie) egy személyes konyhai asszisztens, amely okos „beszélgetőpartnerként” a konyhában áll készenlétben. A felhasználó hangvezérléssel kezelheti, Mykie pedig meghallgatja, válaszol a kérdéseire és segíti őt a mindennapok számos témájában. Mykie például tudja azt, hogy éppen milyen alapanyagok találhatók meg a hűtőszekrényben, és, hogy a süteménynek mennyi ideig kell még sülnie.
Okosvárosok: jobb életminőség, fokozott energiahatékonyság és biztonság
Közösségi adatokon alapuló parkolás: a közösségi adatokon alapuló parkolással a Bosch a parkolóhely keresésének terhét veszi le az autósok válláról. Az autóba telepített ultrahangos érzékelők a normál közlekedés során felismerik a szabad parkolóhelyeket, a rögzített adatokat pedig a jármű egy digitális térképre tölti fel. A Bosch nagy teljesítményű algoritmusai elemzik az adatok valószerűségét, és előrejelzik a parkolóhelyekkel kapcsolatos helyzetet. A közelben tartózkodó járművek ezután valós időben férnek hozzá a digitális térképhez, így a vezetők célzottan haladhatnak a szabad parkolóhelyek felé.
Az Amerikai Egyesült Államokban az első kísérleti alkalmazásokat 2017-ben kezdik meg, a Mercedes-Benzzel közösen a Bosch a közösségi adatokon alapuló parkolást Stuttgart térségében jelenleg is teszteli.
Vivatar: az új Vivatar alkalmazás egy digitális védőangyal például egy kihalt parkban végzett kései szabadidősport közben, vagy a kisgyerekünknek, mikor estefelé jön haza egy különóráról. A felhasználókat a Vivatarnak köszönhetően, GPS és chat segítségével „kísérhetik el” a családtagjaik vagy barátaik, ha esetleg nem éreznék magukat biztonságban. Az applikációnak köszönhetően valós időben chatelhetnek és GPS-nyomvonalon is követhetik az útvonalat. Veszély esetén pedig egyetlen gombnyomással segítséget hívhatnak a Bosch segélyközpontján keresztül.
Megoldások okosvárosok számára: a Bosch a CES-kiállításon okosváros-megoldásokat is bemutat a mobilitás, az energia, az épülettechnika, a biztonság és az e-közigazgatás területén. A mobilitás terén ezek a folyamatos környezetvédelmi felügyelet, a hálózatba kapcsolt parkolás, a flottamenedzsment, az e-mobilitás és az intermodális, a különböző közlekedési módokat kombináló közlekedés. Az energiahatékonyság témakörében ezek a virtuális erőművek, az energiatakarékos fűtőberendezések, vízmelegítők és hűtőrendszerek, valamint az energiatárolók.
Biztonsági megoldásként a vállalat átfogó tűzvédelmi, beléptető és videomegfigyelő rendszereket is kínál, míg lakóépületekhez a Bosch okosotthon-technológiát és hálózatba kapcsolt háztartási berendezéseket nyújt.
A Bosch a CES-szakvásáron a központi csarnok 14128. standján található majd meg.
Kapcsolódó cikkek
- Új Samsung Creative Lab projektek mutatkoznak be a CES-en
- Hogyan legyünk biztonságban a közösségi oldalakon?
- Szilveszterkor várjon a koccintással: 2016 egy másodperccel tovább tart!
- A Samsung új légkondicionálója a 2017-es CES-en mutatkozik be
- Kémkedő játékok a karácsonyfa alatt
- Itt az idei őrület a biztonságos karácsonyért
- Az ESET összeállította 2017-re vonatkozó biztonsági előrejelzését
- Okos otthon, tanuló háztartási gépekkel
- Az eddigi legveszélyesebb zsarolóvírus elleni dekódoló eszközt tett nyilvánossá a Kaspersky
- Hordozható lézerprojektor hihetetlen fényerővel
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.