Tavaly kevesebb magyar cég számlázott külföldre
A Magyarországon bejegyzett cégek 14%-a számlázott tavaly külföldre, ami 4 százalékpontos csökkenést jelent az egy évvel korábbi 18%-hoz képest - derült ki az EOS Csoport nemzetközi fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából.
Németországban állítják ki a legtöbb számlát külföld felé – itt minden ötödik számlán szerepel külföldi vevő – derült ki az EOS Csoport friss kutatásából. A rangsorban más európai országnak nem sikerült átlépnie a 20%-os határt – Ausztriában 16%, Magyarországon és Bulgáriában egyaránt 14-14%, míg Szlovákiában és Horvátországon 13-13% a külföldi vevő felé kiállított számlák aránya. Az összes vizsgált országot tekintve a külföldi számlák aránya 12% - így Magyarország teljesítménye a csökkenés ellenére is átlagon felüli. A reprezentatív felmérés során a TNS Infratest 3000 vállalati döntéshozót kérdezett meg Európa 14 országában.
A csökkenő trend ellenére az európai cégek a közeli jövőben a nemzetközi üzleti tevékenység bővülésére számítanak, a megkérdezett vállalatok 25%-a tervezi növelni a nemzetközi forgalom arányát a bevételeiben. Az európai cégek 43%-a érzi úgy, hogy fel van készülve arra, hogy külföldi vevő felé állítson ki számlát. A legmagasabb arányt itt is Németország mutatja – itt a vállalatok 65%-a tartja magát felkészültnek, míg a nyugat-európai országok közül a francia cégek érzik magukat a legkevésbé felkészültnek (38%). Kelet-Európát tekintve a csekélyebb a nemzetközi felkészültség, a vállalatok 39%-a érzi magát késznek a külföldi számlázásra.
Az exportra is termelő magyar cégek fele állít ki számlát osztrák vevők felé, míg 36%-uk Németország, 35%-uk pedig Szlovákia felé számláz. Magyarországi vevők felé a legtöbb számla Bulgáriából érkezik, az exportra is termelő bolgár cégek 37%-a számláz Magyarországra. Második helyen Ausztria található, az itteni vállalatok 37%-a állított ki tavaly magyar vevő számára számlát.
A megkérdezettek szerint a nemzetközi kereskedelem legnagyobb akadálya és kockázata a különböző országok eltérő jogi szabályozása. Ugyan az Európai Unió törekszik arra, hogy bizonyos tekintetben közeledjenek egymáshoz az országok szabályozási környezetei, azonban a vállalatok egy része továbbra is jelentős rizikófaktornak látja külföldi partnerekkel történő üzletkötést.
Somodi Bernadett, az EOS Faktor Magyarország Zrt. értékesítési igazgatója kiemelte, hogy az megkérdezettek a második legnagyobb kockázatnak (45%) a késedelmes fizetések behajtását találják. „Az, hogy egy vállalat mennyire érzi kockázatosnak a külföldi számlázását, alapvetően befolyásolhatja nemzetközi a kereskedelmi kapcsolatok fejlődését. Nagyon sok erőforrást igényel, hogy egy cég ezt a sokféle tudást önmaga menedzselni tudja. Egy külföldi követelések behajtására szakosodott cég megadja a szükséges biztonságot ahhoz, hogy sikeres üzleti tevékenységet folytathassanak a nemzetközi piacon is. Az EOS Csoport évtizedek óta működteti nemzetközi kintlévőségek kezelésére specializálódott hálózatát és hatékonyan képes szinte a világ bármely országában keletkező tartozások behajtására“ – mondta el Somodi Bernadett.
Kapcsolódó cikkek
- Már híreket, zenét és filmet is mobilon fogyasztunk
- Jöttem, Láttam, Megvettem
- Előrejelzések 2017-re: kreatív munkaállomások, IoT-igazgatók és önjavító jövő
- A késő karácsonyi csomagok tanulságai számokban
- Oracle: az ügyintézés is egyre inkább a virtuális valóságban történik
- A Z generáció a videojátékokból tanul angolul
- Black Friday: közel 2,1 millió vásárló hazánkban
- Most kiderül, ki mit vesz karácsonyra!
- Többet költenek a cégek IT eszközökre?
- Megosztott javak, megosztott vélemények
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.