Hátrányos helyzetű településeken folytatódik az Idősügyi Infokommunikációs Program
63 településközponttal bővül a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) irányításával megvalósuló innovatív infokommunikációs fejlesztés. A program 5000 egyedül élő, 65 év feletti idős ember számára teszi lehetővé otthoni számítógép, laptop használatát és további 5000 fő saját számítógépével csatlakozhat a programhoz.
Az országos program célja az idősek életminőségének javítása, a családtagok idősgondozásból eredő terheinek csökkentése, munkavállalásuk elősegítése, a szociális és egészségügyi ellátórendszer tehermentesítése.
A programhoz szükséges infokommunikációs eszközöket, az internet-hozzáférést és az objektív egészségi adatok mérésére alkalmas 1500 állapotmérő-vészjelző karórát az NFM intézménye, a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség biztosítja az erre rászoruló idősek részére.
Solymár Károly Balázs infokommunikációért felelős helyettes államtitkár kiemelte: „A Digitális Jólét Program célja, hogy a digitális átalakulásnak minden magyar ember a nyertese lehessen. Nem csupán azok, akik munkához akarnak jutni, vagy kisvállalkozásukat akarják sikeresebben működtetni, hanem azok is, akik becsülettel végigdolgoztak egy életet. Az ő biztonságukat, egészségüket is javítják a digitális eszközök.”
Jeneiné dr. Rubovszky Csilla, az NFM miniszteri biztosa hangsúlyozta: „A már két éve futó Infokommunikációs Modellprogram kedvező tapasztalatai, az idősek és az őket gondozó családtagjaik körében tavaly lefolytatott két országos, reprezentatív kutatás eredményei is a hátrányos helyzetű településekre történő kiterjesztés mellett szóltak. A bővítéssel közel 10 ezer időskorú életminősége javítható, és 1365 új munkahely létesülhet.”
A program részleteit ismertetve a miniszteri biztos elmondta: a rendszer működtetése a településenként kialakított diszpécserszolgálat feladata lesz, amely a program teljes időszakában 1110 fő humán, és 250 fő műszaki vagy informatikus végzettségű közfoglalkoztatott bevonásával történik, akik feladataik ellátásához szakirányú képzésen vesznek részt. A diszpécserközpontok munkatársai Skype kommunikációs rendszeren keresztül tartják a kapcsolatot a résztvevő idősekkel, ők biztosítják az infokommunikációs tudás elsajátításának feltételeit is.
A közfoglalkoztatási program a Belügyminisztérium támogatásával és a Segítő Kezek az Aktív Évekért Közhasznú Nonprofit Kft. irányításával valósul meg. Az állapotmérő-vészjelző karórákat az Emberi Erőforrás Minisztériumának irányítása alatt működő Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság fenntartásában lévő helyi szolgáltatási központok fogják működtetni, amelynek célja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás 21. századi korszerűsítése és bővítése.
Kapcsolódó cikkek
- Először nyerte el külhoni magyar iskola a ”Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” címet
- Digitalizáció a kis- és középvállalkozásoknál
- Digitalizáció a kis- és középvállalkozásoknál – január 31-étől pályázhatnak a hazai cégek
- A Digitális Jólét Nonprofit Kft. segíti a Digitális Jólét Program megvalósítását
- Virágzó startup fővárossá válhat Budapest
- Folytatódik a Szupergyors Internet Program megvalósítása
- Elindult az NHIT Online Akadémia!
- November 1-től tételesen kiderül, mennyivel csökken jövőre az internetszámlánk
- Magyarország felzárkózhat az EU infokommunikációs krémjéhez
- Legyen Budapest Európa startup központja!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.