Digitalizáció és automatizáció a munkafolyamatokban
Konica Minolta Digital Office Tour 2017
A magyar kis- és középvállalkozások körében is egyre erősebb a szakemberhiány, továbbá a sok adminisztráció, a manuális munka időigényes folyamata elveszi a figyelmet a fontosabb üzleti feladatokról.
A munkaerőpiaci trendek egyre növekvő munkabéreket mutatnak, ezzel párhuzamosan egyre nehezebb azonban megtalálni, és meg is tartani a jó munkaerőt, ami nem csak többletköltséget eredményez, de kihívás elé állítja a HR-es munkatársakat is. Mindeközben az automatizáció egyre több iparágat érint, és alakít át egyik napról a másikra. Szingapúrban megjelentek az első vezető nélküli taxik, a digitalizáció mára a modern mezőgazdaság alapjává vált, de van példa automatizált raktárra is, a Tesla legújabb modelljei pedig önállóan képesek közlekedni az utcai forgalomban.
Miért pont az Ön vállalatát érintő működési munkafolyamatok maradjanak le a digitalizáció kínálta előnyökről?
A Konica Minolta a változó igényeket meglátva, és a vállalkozások problémáit szem előtt tartva egy olyan innovatív új szolgáltatás portfólióval lépett a piacra az IT megoldások területén, amelyek hozzájárulnak a vállalatok hatékonyabb működéséhez.
Célja, hogy az automatizálható munkafolyamatokat ne magas bérköltséggel, élőmunkával kelljen megoldani, és az így felszabaduló értékes munkaerőt más, lényegesebb területeken tudják a vállalatok hasznosítani. Automatikus adat kinyerés és manuális munka felváltása szoftveres megoldásokkal: mindez mától elérhető közelségben nem csak a multi szektor számára. Február 22-én a Novotel Budapest City hotelben megrendezett Digital Office Tour keretein belül kerültek bemutatásra először a Konica IT szolgáltatásai.
Kószás Attila, a Konica Minolta Magyarország Kft. marketing osztályának vezetője szerint „a digitális transzformáció révén a munkahelyi igények és maga a munkavégzés módja is átalakulóban van.”
„Továbbá a munkaerő drágulása, a képzett szakemberek hiánya és nem utolsó sorban a manuális munka sokasága okot adhatnak arra, hogy a szervezeti céljaink elérése és a költségeink optimalizálása érdekében a munkafolyamatainkat is automatizáljuk és digitalizáljuk. Az általános bérszínvonal emelkedésével az automatizálásba történő befektetések megtérülése egyre kedvezőbb. Mi, a Konica Minolta olyan megoldásokat kínálunk ügyfeleinknek, amelyekkel az alaptevékenységeket támogató rendszereiket (ERP, CRM, BI, egyéb) minél hatékonyabban ki tudják használni. Továbbá elérhetővé tesszük a vállalatok számára azon fejlesztéseket, amik nagymértékben hozzájárulnak a szervezeti egységeik effektív munkavégzéséhez, a manuális munka csökkentéséhez, a munkahelyi IDŐ megfelelő kihasználásához. Automatizált munkafolyamatok révén pedig, az értékes munkaerőt más területen tudják hasznosítani a vállalatok” – tette hozzá Kószás Attila.
Pontosan miként is hatnak az automatizációs és digitalizációs folyamatok, és milyen előnyöket rejtenek a különböző szervezeti egységek számára? A rendezvényen minderre választ kaphatott a nagyközönség számos esettanulmányon és workshopon keresztül.
„Ügyfeleink a rendezvényen hazai és nemzetközi referenciákon keresztül találkozhattak a Konica Minolta munkafolyamat támogató megoldásaival és azok előnyeivel. A több mint 300 résztvevő számos iparágból érkezett, képviselve volt többek között ügyvezetés, pénzügy, IT, logisztika, beszerzés, HR és további számos funkcionális divízió is.
A rendezvényen mutatkozott be először Magyarországon a Konica Minolta japán nagyvállalat Üzleti Innovációs Központja (Business Innovation Centre - BIC), amelynek köszönhetően ügyfeleink bepillantást nyerhettek a Konica Minolta legújabb innovációs megoldásaiba is.” – mondta Kószás Attila arendezvényről.
A Keynote előadások és a gyakorlatias bemutatókra épülő Digitális állomásokon kívül a rendezvényen izgalmas élmény programok is várták az érdeklődőket. Lehetőség volt TESLA MODEL S és BMW i3 típusú elektromos autók tesztvezetésére is, a regisztrációnál kiosztott VR papír szemüveg és a hozzá kapcsolódó program által pedig minden résztvevő beléphetett a Konica Minolta világába.
Kapcsolódó cikkek
- Így lesz programozó a mentős, a zenész, a közgazdász
- Az ABB szállítja a komplett automatizálási és villamos rendszert a Tisza-TK-nak
- Samsung: a vállalkozásoknak három évük van alkalmazkodni a nyitott gazdasághoz
- IDC DevOps üzleti találkozó
- Digitalizáció a kis- és középvállalkozásoknál
- Előrejelzések 2017-re: kreatív munkaállomások, IoT-igazgatók és önjavító jövő
- Digitalizáció a kis- és középvállalkozásoknál – január 31-étől pályázhatnak a hazai cégek
- Az egész autóiparban forradalom zajlik
- Bevezették a világ első szociális és egészségügyi szolgáltatásokat integráló információs rendszerét
- Szilveszterkor várjon a koccintással: 2016 egy másodperccel tovább tart!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.