Az indonéz Finnet a Cellumot választotta mobilfizetési partneréül
Az újgenerációs digitális szolgáltatás az idei év folyamán indul el
Indonézia vezető elektronikus fizetési szolgáltatója és a Telkom Csoport tagja, a Finnet megállapodást írt alá a magyar Cellummal a barcelonai Mobile World Congress első napján.
A Finnet a Cellum Mobile Next nevű tranzakciós platformot választotta a hamarosan bevezetendő mobilfizetési és -vásárlási szolgáltatásaihoz. A bevezetés első fázisában az indonéz vállalat távközlési, közműszolgáltató és kereskedő partnerei számára kínál majd biztonságos, korszerű digitális fizetési megoldásokat, így például mobilparkolást, telefonegyenleg-feltöltést, számlabefizetést és QR-kódos bolti fizetést, amit a felhasználók a mobiltárcájukon keresztül vehetnek igénybe, többféle fizetőeszköz terhére. A későbbiekben további szolgáltatások és újabb fizetőeszközök – például bankkártyák – válnak majd elérhetővé.
A Cellum platformszolgáltatói szerepet tölt majd be, banki biztonsági szintű és PCI-DSS megfelelőségű háttérrendszert, valamint fizetési alkalmazásokat nyújtva körülbelül 150 millió potenciális okostelefon-felhasználónak. A szolgáltatás mobilhálózat-független, és használatához nem feltétel, hogy a felhasználó bankszámlával vagy bankkártyával rendelkezzen – ez javítja a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférést a 260 milliós ázsiai országban. A megállapodás szerint a szolgáltatás 2017 második félévében indul.
A mobiltelefon-penetráció Indonéziában 126%, aminek csaknem felét az okostelefonok adják, miközben az ország közel kétharmada nem rendelkezik banki szolgáltatásokkal, így a biztonságos mobiltranzakciók iránti igény kimondottan nagy. A Telkom Csoport mobilszolgáltató szárnya, a Telkomsel önmagában a helyi mobilpiac 44%-át uralja.
„A Cellum újgenerációs mobilkereskedelmi szolgáltatásokkal járul hozzá ehhez a partnerséghez. Páratlan felhasználói élmény mellett kínálunk biztonságos és gyors tranzakciókat az okostelefonhasználók számára. Délkelet-Ázsia, és azon belül különösen Indonézia kulcsszerepet játszik a Cellum piaci stratégiájában.” – mondta el Kóka János, a Cellum vezérigazgatója.
Niam Dzikri, a Finnet vezérigazgatója hozzátette: „A Finnet és a Cellum együttesen rendelkezik mindazon összetevőkkel, amelyek szükségesek a sikeres digitális fizetési forradalomhoz Indonéziában. Számlaaggregációs, mobilegyenleg-feltöltési és kereskedelmi szolgáltatóként a célunk, hogy a tranzakciókat olcsóbbá, biztonságosabbá, kényelmesebbé és mindenki számára elérhetővé tegyük.”
Kapcsolódó cikkek
- Közösségi mobilfizetés a Cellum és a fastacash megoldásában
- 10 éves a Vodafone M-Pesa, a világ vezető mobilfizetési rendszere
- A Cellum mobilon kínálja az azonnali fizetési rendszert
- Történelmi csúcson a napi mobilparkolási tranzakciószám
- Indiába viszi a Cellum a megoldását
- Uber-szerű fizetési élményt vezet be a Green Taxi
- A Cellum innovációja Egyiptomban is bizonyíthat
- A Cellum újabb piacot hódít meg Délkelet-Ázsiában
- Több mint százmillió sikeres mobiltranzakciót indítottak a Cellum rendszerén keresztül
- A mobil pénzügyi szolgáltatások új generációja a Cellumnál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.