A Jövő Utcáján debütál a magyar fejlesztésű okosbicikli
A Telenor Accelerate-nyertes startup, a Zoi leleplezi egyedülálló fejlesztését
Az első magyar vállalati startup akcelerátor program, a Telenor Accelerate 5 ígéretes hazai startup programját támogatta 150 millió forint összértékben. A Zoi néven futó startup egy okosbicikli fejlesztésével nevezett a versenybe, a programot követően pedig most a Jövő Utcája kiállításon be is mutatja saját fejlesztésű okosbiciklijének prototípusát.
Április 22-én és 23-án az IBM Budapest Lab és a Prezi ingyenes kiállítást szervez Budapest belvárosában, a Madách Téren. A rendezvényen bemutatkozó cégek és startupok testközelből kívánják szemléltetni, hogy a közeljövőben miként változtatja meg életünket a technológia, mik lehetnek a közeljövő áttörő innovációi. A kiállítók között megtalálható a Bosch, az EPAM, a Nokia, az Accenture, a Prezi vagy a thyssenkrupp. A Telenor a magyar partnercégével fejlesztett legfrissebb MyTV-megoldásokat mutatja be, amelyek a televíziózás, a film- és sorozatnézés jövőjét hozhatják el, legyen szó mobileszközről, számítógépről vagy az otthoni nagyképernyőről - a rugalmas MyTV-szolgáltatás minden felületen kényelmes elérhetőséget biztosít az internetes tévézés szerelmeseinek.
A Jövő Utcáján szintén kiállítóként lesz jelen a Telenor közelmúltban zárult startup programjának egyik győztese, a projektjét Moow néven elindító Zoi. A fiatal csapat projektje egy különleges, saját fejlesztésű és összeszerelésű okosbicikli. Az ötletből kifejlődött első prototípus a tervezőasztal és a műhelymunkák után a Jövő Utcája rendezvényen mutatkozik be elsőként a nagyközönség előtt.
„Az a megtiszteltetés ért minket, hogy ezen a baromi menő eseményen mutathatjuk be publikusan a készülő okosbiciklink első prototípusát. Aki szívesen megnyomogatná, netán rátenné az ülepét, vagy csak megnézné, miféle jószág lesz ez, azt várjuk szeretettel szombaton és vasárnap” – adta hírül Facebook-oldalán Ienciu János, a Zoi alapítója.
„Nagy öröm számunkra, hogy a Jövő Utcája rendezvényen számos színvonalas innováció között a Telenor saját terméke, a MyTV is megjelenik, hiszen folyamatosan arra törekszünk, hogy a felhasználóink fejével gondolkozva az igényeikre szabott megoldásokat dolgozzunk ki a legújabb technológiák segítségével. A Telenor Accelerate-nyertes Zoira igazán büszkék vagyunk, bízunk benne, hogy az Accelerate után akár nemzetközi piacon is további sikereket érhet el a csapat” – tette hozzá Takács Zoltán, a Telenor innovációért felelős alelnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Szafarizz a Codecoolban!
- „A jövő utcája" ingyenes kiállítás a budapesti Madách téren
- Tovább bővül a hazai startup-paletta
- Melyik startup nyeri idén a Blastoff 150 ezer eurós fődíját?
- A Telenorhoz igazolt a Magyar Vöröskereszt
- Magyarok a nemzetközi siker kapujában
- Elindult Magyarország első B2B fókuszú startup inkubátorháza
- Kiderül a titok: ezzel a trükkel tarolt az UBER, az Apple és a Facebook
- Három új programot indít a Google a magyar startupok támogatására
- A jövő női vállalkozói mérkőznek meg nőnapon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A pillanatok művészete – Fotózz úgy, mint még soha
Örömmel mutatjuk be legújabb közösségi média kampányunkat, amely arra hív, hogy gondold újra, mit is jelent megörökíteni az élet legértékesebb, legmúlékonyabb pillanatait. A „Ragadd meg a pillanatot!” kampány a HONOR 400 Lite erejét mutatja meg: egy eszközt, ami segít, hogy semmi fontos ne maradjon ki.
Díjazták a szellemi tulajdon hazai példaképeit
A Szellemi Tulajdon Világnapja alkalmából idén is átadták a rangos Millenniumi Díjakat. Az elismerést olyan intézmények, vállalkozások és szellemi műhelyek kapják, amelyek kiemelkedő munkát végeznek a szellemi tulajdon védelmében, és fontos szerepet játszanak a magyar innováció előmozdításában. A 2025-ös év díjazottjai: a Music Hungary Szövetség, a Dalfutár című műsor, a Hagyományok Háza, a Mezőgazdasági és Ipari Mikroorganizmusok Nemzeti Gyűjteménye (MIMNG), valamint a Nivelco Ipari Elektronika Zrt.
Zöldebb, okosabb, elérhetőbb: A Xiaomi 2024-es ESG jelentése
A Xiaomi Corporation (a továbbiakban „Xiaomi” vagy „Vállalatcsoport”), a világ egyik vezető fogyasztói elektronikai és okoseszközöket gyártó vállalata, bemutatta hetedik éves környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) jelentését.
Digitális igazság vagy illúzió? – Védekezés a deepfake ellen
Az internetes térben egyre súlyosabb problémát jelent a deepfake technológia térnyerése, amely mesterséges intelligencia segítségével hoz létre megtévesztő képeket, videókat és hanganyagokat. A technológia fejlődésével egyre nehezebb megkülönböztetni a valós és a mesterségesen generált tartalmakat, ami komolyan rontja az online információkba vetett bizalmat.
Tízből kilenc mozilátogató fontosnak tartja a korhatár-jelöléseket
A mozilátogatók többsége elégedett a filmek hazai korhatár-besorolási rendszerével, és úgy véli, ez hatékony eszköze a gyermekek védelmének – derül ki a Nemzeti Filmiroda és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közös kutatásából. A felmérésből az is kiderül, hogy a magyarok közel fele nincs tisztában azzal, hogy a korhatár-besorolások csak ajánlások, nem kötelező érvényű előírások.