Az ígéret földje: nőtt, nő és nőni fog az e-kereskedelem

forrás: Prím Online, 2017. május 8. 11:24

Az európai e-kereskedelem továbbra is évi 12% körüli ütemben gyarapodik, míg a magyar szereplők ennél valamivel magasabb, 15-20% közötti átlagos növekedéssel számolhatnak – derül ki az  Ecommerce Europe legfrissebb előrejelzéséből. A szakértők szerint a következő évek több iparágban robbanást ígérnek, ma az e-kereskedelem az ígéret földje.

Az európai e-kereskedelem teljesítménye 2016-ban 510 milliárd euró körül alakult az Ecommerce Europe előrejelzése szerint, ami 12%-kal haladja meg az egy évvel korábbi adatokat. A Közép-európai átlag 14%, míg Magyarországon várhatóan ennél magasabb, 15-20% körüli a növekedés.

 

Fotó: Growww Digital

„Ez az átlag megtévesztő, mert igen nagy a szórás a vállalkozások eredményeiben. A többség ennél kismértékben növekszik, míg vannak dinamikus, akár több száz százalékos növekedések, de előfordulnak extrém, 1000 százalékos növekedések is, melyre a praxisunkban is van példa” – mondta Dunder Krisztián online üzletfejlesztési szakértő, a Growww Digital ügyvezetője.

 

Hozzátette: „Valójában ha egy e-kereskedelmi vállalkozás 15-20 százalékot növekszik, az mindössze organikus, iparági növekedést jelent. Ezzel szemben egy növekvő online piacon 50% növekedés elérhető. Márpedig a piac erőteljesen növekszik."

 

Ma az e-kereskedelem 4%-ot hasít ki a hazai kiskereskedelmi forgalomból, azonban ez az arány várhatóan jelentősen növekedni fog a következő években. Megváltoztak a vásárlási szokások, egyre több olyan terméket rendelünk online, ami korábban elképzelhetetlen volt. Komplett ágazatok kereskedelme költözik fel az internetre. Jelenleg a divat- és a napi fogyasztási cikkek online piaca fejlődik a legdinamikusabban.

 

A gyorsaság pénz. Nagyon sok pénz

„Mindez óriási lehetőséget kínál sok vállalkozásnak, azonban ehhez időben kell lépni. Szinte minden tömegkereskedelmi terület óriási növekedési potenciállal kecsegtet az interneten. Nem az a kérdés, hogy lesz-e online piaca, hanem, hogy mikor” – mondta Dunder Krisztián.

 

Egy növekvő piacra idejekorán belépve könnyedén lehet fokozatosan építkezve egy - akár jelentős - szeletet kihasítani. Később, ahogyan sokasodnak a konkurensek, majd megjelennek a nagy nemzetközi szereplők, ez egyre nehezebb lesz.

 

Gyakran előfordul, hogy a széles termékpalettával bíró megastore, illetve a piacvezető szerepre törő nemzetközi kereskedők külső tőkeforrásból egész országokat kebeleznek be azzal a céllal, hogy később értékesítsék majd a márkát. Néhány iparágban már történtek Magyarországot is érintő jelentős tranzakciók, melyek jól mutatják a piac bizalmát.

 

 

Megéri nemzetközi vizekre evezni

Ahogy lengyel, szlovák és bolgár cégek nyitnak webáruházakat a hazai piacon, úgy egyre több, a magyar online piacon sikereket elért brand kezd külföldi terjeszkedésbe. Ugyanis a nemzetközi online piacok óriási fejlődési lehetőségeket tartogatnak.

 

Egy új országba lépés akár több száz százalékos növekedést hozhat. Azonban Dunder Krisztián óvva int: a külföldi indulást alaposan meg kell tervezni, növekedési stratégiát kell építeni, gondosan kiválasztva a célországot és a szegmenst is, amelyben tevékenykedni szeretnénk.

  

Dunder Krisztiánról

Dunder Krisztián online üzletfejlesztési stratéga, a Growww Digital közép-kelet-európai digitálismarketing-ügynökség társalapítója. Több mint 15 éve dolgozik internetes projekteken, 2001-től 2008-ig az Inform Média, majd a Lapcom kiadóknál, 2009 óta saját vállalkozásaiban.

Szakmai konferenciák rendszeres előadója, számos szakmai cikk, valamint a Digitális sikertörténetek című könyvsorozat szerzője. A MentorFM -  Magyarország első önfejlesztő mobil applikációjának az - ötletgazdája és alapítója.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01