A fogyasztók digitális DNS-ének megértésén múlik az online kiskereskedelem jövője

A kulcs a közösségi médiában rejlik

forrás: Prím Online, 2017. június 14. 12:36

Az online kiskereskedőknek meg kell érteniük vásárlóik „digitális DNS-ét”, ha versenyképesek akarnak maradni – állítja a Roland Berger új tanulmánya. A fogyasztók ott szeretnek vásárolni, ahol személyre szabott termékajánlásokat kapnak, ezért a kereskedőknek tisztában kell lenniük a fogyasztói preferenciákkal. Ezek megértéséhez a közösségi média ad elképesztő segítséget.

Az online kiskereskedelmi óriásoknak egyértelmű receptjük van a sikerhez: pontosan tudják, hogy mire gondolnak, mit tesznek és mit vásárolnak a vásárlóik. Ezáltal pontosan azt tudják nekik ajánlani, amire szükségük van – beleértve azokat a termék-ajánlásokat is, amikor a fogyasztóknak még fogalmuk sincs arról, hogy szeretnének-e vásárolni bármit is. 

 

Ahhoz, hogy versenyképesek tudjanak maradni ebben a küzdelemben, az offline bolti és az e-kereskedelemben működő kiskereskedőknek egyaránt dekódolniuk kell fogyasztóik digitális DNS-ét. Csak így lesznek képesek vonzó vásárlásélményt nyújtani,  megtartani a fogyasztókat és növelni bevételeiket a szükségtelen költségek megszüntetésével. A Roland Berger szakértői a „Fogyasztók gondolatai– Sikeres kiskereskedelem a digitális fogyasztói DNS dekódolásával” című tanulmányában azt fejtik ki, hogyan kell értelmezni az alapvetően új fogyasztói mintákat.

 

„Az a vállalat, amely képes a digitális átalakulásra az e-kereskedelemben, kiemelkedő haszonra tehet szert”  – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi vezetője. „De azok, akik nem hajlandók erre, vagy későn ébrednek, hosszú ideig kirekesztve érzik majd magukat a piacról.” A digitalizáció lényege, hogy még több lehetőséget teremt a személyre szabott és egyedi vásárlás-élményre, amely végtelenül vonzó a fogyasztók számára. A sikeres online-kiskereskedők észrevették ezt a lehetőséget, és olyan ajánlatot adnak a fogyasztóknak, amelyet a versenytársaktól nem kapnak meg. „A trend, miszerint a kiskereskedők egyre szélesebb választékot kínálnak, gyakran képtelenné teszi a fogyasztókat arra, hogy értékeljék a teljes kínálatot” – mondta Schannen Frigyes. „A fogyasztók nem szeretnek végtelen hosszú terméklistákat böngészni, ezért inkább az online boltokba látogatnak el, ahol a vásárlási szokásaik alapján számukra releváns és jelenlegi igényeikhez és vágyaikhoz igazított termékajánlatot kapják.”

 

 

A fogyasztók digitális DNS-e: Az egyéni vásárlási előrejelzések óriásit lendítenek a kiskereskedelmen

A fogyasztók digitális DNS-ének megértése a kulcs az egyedi értékajánlatok nyújtásához, ugyanis a fogyasztók vásárlási szokásainak előrejelzése jóval több annál, minthogy megnézzük az előzetes vásárlásait, a keresési előzményeit vagy éppen a termék-értékeléseit. Más, sokkal szerteágazóbb online adatok is szükségesek ahhoz, hogy pontos és egyedi előrejelzést tudjunk adni arról, hogy az adott fogyasztó mit fog vásárolni – ez elképzelhetetlen volt még pár évvel ezelőtt. „A közösségi média az egyik legnagyobb adatforrás” – mondta Schannen Frigyes – „mert a közösségi médiacsatornák olyan fórumot jelentenek, ahol egyre több ember hozza nyilvánosságra, hogy mi iránt érdeklődik vagy éppen mik a vásárlási szokásai.”

 

A Roland Berger szakértői szerint egy fogyasztó digitális DNS-éhez három szintet kell megvizsgálni:  vásárlási szokásait, értékrendjét és személyes online világát. A Facebook-felhasználók több milliárd információ egységet hagytak hátra csupán a lájkjaik formájában. Ehhez jön a havi több milliárdos nagyságrendű honlap-látogatásból származó adat és több milliárdnyi keresési információ. „Mindannyian önkéntelenül, de otthagyjuk digitális lábnyomunkat az interneten, amellyel sokat elárulunk az igényeinkről” – mondta Schannen. „Minden egyes kattintás, Facebook like, vagy Instagram fotó egy-egy apró darabja annak a kirakósnak, amelyre a kereskedők építeni tudnak velünk, a fogyasztóikkal kapcsolatban, hogy minél közelebb kerüljenek hozzánk és egyedi vásárlás-élményt nyújtsanak számunkra.”

 

Menedzselhető erőfeszítés, maximális haszon

De mit is jelent ez a kereskedőnek? Ha össze tudja rakni a mozaik darabjait és képes értelmezni őket, akkor megérti a vásárlóit és ezáltal egyedi termékajánlatot nyújthat nekik a személyre szabott bolti kirakattól kezdve, az előre kiválasztott termékeken át a személyre szabott árakig. Ez relatíve kis ráfordítást igényel ahhoz képest, hogy nő az árbevétel és csökkennek a szükségtelen költségek mivel a kereskedők pont azt ajánlják a vásárlóknak, amire azoknak szükségük van. 

 

Mindazonáltal, az elérhető információ tömege miatt a kereskedők könnyen szem elől téveszthetik a számok mögött a fogyasztókat, ezért döntő jelentőségű a rendszeres adatfeldolgozás és azok ügyfélközpontú kiértékelése. A folyamat a koncepció megtervezésével kezdődik, amely azt jelenti, hogy meg kell határozni a célt és a személyre szabás mértékét, beleértve az adatok összekapcsolását és az elemzési fázist. A különböző felhasználási módokra pedig prototípusokat kell először alkalmazni. „A rendszerszintű megközelítés segít csökkenteni a ráfordítás mértékét és optimalizálja az ezzel járó előnyöket” – mondta Schannen. „Ez segíteni fog az online kereskedőknek abban, hogy fokozatosan közelítsék üzleti modelljüket az újhoz, s ez versenyelőnyt jelent számukra a jövőre nézve.”

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023 – a legnagyobb és legismertebb webáruházak rangsora

A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon működő, és ott a legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről. Az e-kereskedelmi kutató- és tanácsadócég a Mastercard közreműködésével idén négy tematikus forgalmi rangsort állított össze. A TOP15 legnagyobb forgalmú e-kereskedő mellett ismét elkészült az élelmiszerek és háztartási cikkek online értékesítésével foglalkozó kereskedőket tömörítő TOP10-es FMCG lista, valamint a legalább bruttó 5 milliárdos online kiskereskedelmi forgalmat elérő, 100%-ban magyar tulajdonú kereskedőkről is rangsor készült. Ebbe a mezőnybe idén is 13 magyar webáruház került be. 

2024. május 30. 17:19

A vállalkozások online jelentlétét tuningolja a Telekom

A Telekom megbízásából készült friss, reprezentatív kutatásból kiderült: a legtöbb vásárló számára nemcsak, hogy bizalmat építő, de vásárlást befolyásoló szempont az, hogy egy vállalkozásnak legyen saját honlapja. A Magyar Telekom legújabb szolgáltatása, az Instant Honlap segíti a gyors és hatékony online jelenlét kialakítását.

2024. május 30. 15:38

A spanyol energiaparkokban is a Smart-Ex 03–5G okostelefon digitalizálja a kommunikációt

A Cepsa, Spanyolország egyik legnagyobb integrált energiavállalata, két energiaparkot üzemeltet Dél-Spanyolországban. Az üzemek alkalmazottai évek óta a Pepperl+Fuchs termékekre támaszkodnak, hogy kommunikáljanak egymással és dokumentálják a napi feladatokat, például a karbantartást. Az 5G bevezetése új szabványokat teremtett a rendelkezésre állás, a hálózati lefedettség és a késleltetés tekintetében, lehetőséget teremtve arra, hogy a meglévő Smart-Ex 02 készletet fokozatosan cseréljék le a Pepperl+Fuchs gyújtószikramentes Smart-Ex 03 5G okostelefonjaira.

2024. május 30. 14:11

Antimikrobiális üvegport fejlesztett ki az LG

Az LG Electronics (LG) fejlett anyagokkal foglalkozó üzletága PuroTec néven egy új antimikrobiális üvegport vezetett be. Az innovatív anyagot a termékhigiénia megőrzésének céljából tervezték, és felhasználása igen sokrétű.

2024. május 30. 12:44

Naperőművel és energiatárolóval bővül a Ganz tápiószelei gyártelepe

Készen állnak a bekötésre a napelemek a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. tápiószelei gyártelepén felépített 2 MVA névleges teljesítményű naperőműparkban. A 4040 darab szolár panel telepítését a budaörsi Forest-Vill Kft. végezte el, amely a fejlesztés következő ütemében egy, az erőműhöz tartozó energiatárolót fog a helyszínen telepíteni. A beruházás várhatóan 2024 végéig fejeződik be, melynek köszönhetően a tápiószelei gyáregység energiaszükségletének jelentős részét megújuló energiaforrásból előállított áram szolgáltatja majd.

2024. május 30. 11:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52