Új korszak jön az állami tulajdonú vállalatoknál
Immár hazai, állami tulajdonú vállalatok is nyitnak a felhőtechnológia felé, hogy még hatékonyabbá tegyék működésüket. A versenyszféra számos cége után az MVM Csoport és a nemzeti közműszolgáltatási rendszer részeként működő Főgáz Zrt. döntött úgy, hogy a felhőbe helyezik HR folyamataikat- jelentette be az SAP Hungary Kft.
A magyar energetikai vállalatok ezzel nemcsak innovatív és gazdaságosabb HR folyamatokat terveznek kialakítani, hanem vonzóbb munkahelyi kultúrát is, amelyben például a tehetséges munkatársakat jobban tudják motiválni és megtartani.
Fókuszba került a munkavállalói élmény javítása
Az MVM Csoportnál a teljesítményarányos kultúra erősítését fogja szolgálni, hogy a legmodernebb technológia segítségével vezetik be az egyéni célok rendszerét, ennek ellenőrzését és az ez alapján történő, átlátható bónuszkalkulációt. Hasonlóan az MVM-hez, munkatársai számára a Főgáz Zrt. is komplex értékelést vezet be. Az egységes teljesítményértékelés és kompenzáció fontos szerepet tölt majd be Főgáz-nál, mivel ez szintén hozzájárul az elmúlt időszakban felvásárolt vállalat munkavállalói integrálásában. A Főgáz megújítja az olyan stratégiai HR területeket is, mint az oktatás, a tehetséggondozás, az utódlástervezés, illetve a belső információmegosztást egy belső közösségi média platform fogja szolgálni, amelyeknek köszönhetően a dolgozók egyéni igényeit jobban ki tudja elégíteni a gázszolgáltató.
A két vállalatcsoport 7500 alkalmazottja gyorsabb HR-es ügyintézésére számíthat, hiszen bárhonnan és bármikor elérhetnek majd számos fontos funkciót. Az SAP SuccessFactors felhőmegoldását több lépésben, várhatóan az év végéig vezetik be a cégeknél.
A magyarországi szervezetek számára nyújtott szolgáltatás folyamatos rendelkezésre állásáról a 2015-ben elindult, globális felelősségű budapesti felhőközpont gondoskodik. Az SAP vállalati felhő HR szolgáltatását világszerte 45 millióan használják, amellyel a globális piac egyik vezető szállítója. Ügyfelei közt a világ legnagyobb társaságai ugyanúgy megtalálhatóak, mint a hazai központú innovatív cégek, így például a MOL, vagy a Bonafarm Csoport.
Kapcsolódó cikkek
- Felhőbe költöznek a HR rendszerek
- Kultúraváltást jelentő lépés a Bonafarm Csoportnál
- Elindulhat a jövő gyárának megvalósítása
- Ismét keresik a legjobb HR projekteket
- Csúcson az SAP felhő megoldása
- A Netlife-ot is elérte az IoT láz
- Mesterséges intelligenciát adnak a hazai HR-esek kezébe
- Dell EMC adatvédelmi kiterjesztés szoftver- és felhőalapú előnyökkel – a modern adatcentrumok számára
- Új, felhő-alapú üzleti modell a hálózati menedzsmentben
- A Microsoft tovább fejleszti a felhőkapacitásait Európában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.