Globális kampányt indít a Telenor Csoport az internetes zaklatás megfékezésére
Az internetes zaklatás megfékezésének világnapja (Stop Cyberbullying Day 2017) alkalmából a Telenor Csoport globális digitális és közösségimédia-kampányt indít „Légy kiberhős!” (Be a Cyberhero) címmel. A kezdeményezés célja, hogy 2020-ra a 13 országban, ahol a Telenor működik, legalább 4 millió gyermek megfelelő minőségű és mélységű biztonságos internetezési ismereteket szerezzen.
A Telenor különböző leányvállalatainál évek óta zajlanak különböző, a helyi környezethez jól illeszkedő, a biztonságos internetezést és az online zaklatás megfékezését célzó programok. A helyi sikerekre építve a Telenor Csoport 2016 óta támogatja az internetes zaklatás megfékezésének világnapját, illetve egyéb internetes biztonsági kezdeményezéseket is indított. Tavaly a #useheart hashtag 259 millió megjelenést generálva[1] hívta fel az internetes közösség figyelmét az online biztonság és az internetes zaklatás témájára.
2017-ben a Telenor Csoport a programot továbbfejlesztve idén a „Légy kiberhős!” akcióval jelentkezik, amely a digitális zaklatás megfékezésére hívja fel a figyelmet. Az akció központi elemét egy profilképszerkesztő felület jelenti, ahol minden szimpatizáns digitális szuperhőssé alakulhat közösségi profilképén. Emellett a Telenor Csoport hivatalos Facebook-oldalán látványos vizuális tartalmakon keresztül ad tippeket az internetes zaklatás kezelésére.
Az idei kezdeményezés a Telenor tavaly indított „Be Smart, Use Heart” programja keretében zajlik, és a különféle helyi programok – például Magyarországon a Hipersuli biztonságos net oktatási anyagának, vagy a Telenor által is terjesztett UNICEF Help App alkalmazásának – sikereire épít. A program információval és eszközökkel látja el a gyermekeket és a szülőket a digitális megfélemlítés elleni fellépéshez, a biztonságos internethasználathoz és a mobileszközök biztonságának fenntartásához.
Az internetes zaklatásra azért is érdemes nagyobb figyelmet fordítani, mert a legújabb vizsgálatok szerint egyre jelentősebb a probléma, és akiket személyesen is zaklatnak, azokat az interneten is kipécézik a támadók. A Cyberbullying Research Center 2016-os felmérésében az internetes zaklatásról beszámoló diákok 64%-a nyilatkozott úgy, hogy a probléma rontotta tanulási képességét és biztonságérzetét az iskolában. A kutatást megelőző 30 napban internetes megfélemlítést elszenvedő diákok 83%-át pedig az iskolában is zaklatták a közelmúltban.
„A kezdeményezés célja, hogy felhívjuk az világháló használóinak figyelmét az internetes zaklatásra, és arra, hogyan lehet fellépni ellene” – nyilatkozta Zainab Hussain Siddiqui, a Telenor Csoport társadalmi szerepvállalásért felelős igazgatója. „Ez összhangban áll azzal a szélesebb körű törekvésünkkel, hogy 2020-ig több programmal támogassuk az ENSZ 10. fenntartható fejlődési célkitűzésének megvalósulását. Az online biztonság terén vállaltuk, hogy 4 millió gyermeket közvetlenül készítünk fel arra, hogy magabiztosan és felelősen használják az internetet. Ennél lényegesen nagyobb számú gyermeket és szülőt szeretnénk elérni közvetve a biztonságos internetezésben segítő tartalmaink terjesztésével.”
Bárki csatlakozhat a zaklatás elleni kampányhoz
- A „Légy kiberhős!” programhoz nem csak a Telenor munkatársai, hanem bárki csatlakozhat, a vállalat által készített grafikát ugyanis nagyon könnyű beilleszteni a facebookos vagy twitteres profilképre ezen az oldalon keresztül: www.twibbon.com/support/stop-cyberbullying-day
- Az internetes zaklatás megfékezésével és a „Légy kiberhős” kampánnyal kapcsolatos bejegyzéseket érdemes ellátni a #useheart és a #stopcyberbullyingday címkékkel, hogy a bejegyzések a globálisan zajló online párbeszéd részei lehessenek.
A Telenor Magyarország évek óta intenzíven támogatja az internetes zaklatás elleni harcot: digitális oktatási programja, a Hipersuli részeként TudatosNet címmel gyerekek, szülők és tanárok számára egyaránt ingyenesen elérhető online oktatóanyagot tett elérhetővé. Emellett a vállalat Magyarországon megállapodást kötött az UNICEF Magyar Bizottsággal. A kooperáció részeként a Telenor kiemelt csatornáin elérhetővé tette és folyamatosan népszerűsíti az UNICEF HelpAPP nevű ingyenes alkalmazását, amellyel bajba jutott gyermekek kereshetnek megoldást problémáikra. Ezen felül a Telenor támogatásával indulhatott el a gyermekjogi ismereteket terjesztő UNICEF Ébresztő-Óra programsorozat is, amely már több mint 13800 gyermeket ért el előadásaival.
Ugyancsak a Telenor támogatásával indult el az év elején a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány Yelon.hu című edukációs oldala, amelyen a fiatalokat érintő szexuális témák mellett az internetes zaklatással, szextinggel foglalkozó cikkek is megjelennek. Az oldalon és az azonos nevű okostelefonos applikációban működő anonim chatszolgáltatáson a fiatalok névtelenül tehetik fel kérdéseiket, és személyre szabott válaszokat kapnak a Yelon képzett szakembereitől.
Kapcsolódó cikkek
- Sikeresen zárult a 7. Infoparlament
- Átadták a Telenor NetBiztos pályázat díjait
- Növekszik az Android népszerűsége
- 6500 gyermek részesült internetbiztonsági oktatásban a Vodafone Digitális Iskola Program keretében
- Óvatosan a Valentin-napi erotikus ajándékokkal
- Íme az 5 legnagyobb veszély az interneten
- Beszélgetés szakértőkkel a biztonságos internetről
- NMHH: Újabb döntés a megkülönböztetéstől mentes internetezésért
- Közös fellépés a kibertámadások ellen
- Hogyan legyünk biztonságban a közösségi oldalakon?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.